عنوان فارسی |
چالش ها و راهبردهای پیاده سازی نیاز سنجی در آموزش خود مدیریتی دیابت در ایران: مطالعه کیفی |
درسهای مرتبط |
  پرستاری |
تعداد اسلاید : 21 | فرمت : pptx |
قابلیت چاپ و پرینت : دارد | کیفیت طراحی : طلایی |
سال طراحی : 1403 | برای ارائه کلاسی مناسب است؟ بله |
قابلیت ویرایش : دارد | برای دفاعیه ارشد و دکتری مناسب است؟ بله |
دریافت ترجمه مقاله این پاورپوینت : | دانلود ترجمه مقاله نیاز سنجی در آموزش خود مدیریتی دیابت |
آموزش خود مدیریتی دیابت (DSME) یک استراتژی مقرون به صرفه برای مدیریت دیابت شیرین (DM) است. DSME شامل فعالیت هایی است که فراتر از آموزش رسمی خود مدیریتی به منظور ارتقا و حفظ رفتارهای لازم و تسهیل یادگیری دانش، مهارت ها و توانایی های لازم برای خود مدیریتی ادامه دارد. با وجود پیچیدگی درمان دیابت، کسب مهارت های خود مدیریتی و پایبندی به این مهارت ها در این بیماران منجر به سلامتی و بهبود کیفیت زندگی و کاهش هزینه های بستری شدن آن ها خواهد شد. مطابق با گزارشات، کمتر از 50 درصد از بیماران دیابتی در آمریکا آموزش خود مدیریتی دریافت می کنند. نتایج مطالعات صورت گرفته در ایران نشان می دهد که کمتر از 50 درصد از بیماران در کلاس های آموزش خود مدیریتی دیابت شرکت می کنند. علاوه بر این، هیچ گونه پایبندی به رفتارهای خود مراقبتی در بیش از 50 درصد از بیماران گزارش نشد.
این پاورپوینت در 21 اسلاید آماده شده و در ادامه نیز، اسلاید شماره 11 آن قرار داده شده است:
خود مراقبتی می تواند با استفاده از روش های آموزشی مختلف بر اساس نیازهای آموزشی، دانش و آگاهی بیماران ارتقاء یابد. بنابراین، اجرا و کاربرد مناسب برنامه های آموزشی نوعی سرمایه گذاری و عامل اصلی در توسعه جامعه از طریق افزایش کارایی حوزه های مختلف اجتماعی، اقتصادی و سلامت است. به منظور دستیابی به این هدف، اولین و اساسی ترین گام در برنامه ریزی و اجرای فرایندهای آموزشی، نیاز سنجی است. نیاز سنجی باید دیدگاه جامعی از نیازها، مهارت ها، نگرش و دانش افراد را نشان دهد. تکنیک ها و مدل های فرایند نیاز سنجی در حال تکامل است، بنابراین، مربیان باید آشنا به روش های نیاز سنجی مختلف و نحوه استفاده از این مدل ها به منظور ارائه محتوای آموزشی که نیازهای بیماران را تحقق می بخشد، باشند. علاوه بر این، بررسی، تشخیص، انتخاب و کاربرد صحیح روش ها و الگوهای نیاز سنجی به عنوان ابزارهای علمی جهت برنامه ریزی و اجرای برنامه های آموزشی از اهمیت بالایی برخوردار است. انجام صحیح نیازسنجی باعث افزایش احتمال تحقق نیازهای بیمار خواهد شد. جمع آوری و آنالیز داده، شناسایی نیازها در سطوح مختلف و اولویت بندی آن ها در طول نیاز سنجی منجر به جلب مشارکت یادگیرندگان در طراحی، اجرا و آموزش مداوم شده و ضروریات لازم به منظور افزایش راندمان آموزشی را فراهم می سازد.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.