دانلود ترجمه مقاله برندینگ مقصد: فرصت ها و چالش ها
عنوان فارسی |
برندینگ مقصد: فرصت ها و چالش های جدید |
عنوان انگلیسی |
Destination branding: Opportunities and new challenges |
کلمات کلیدی : |
  برندینگ مقصد؛ گردشگری؛ بازاریابی؛ روندهای تحقیق؛ کتابشناسی؛ علوم اجتماعی |
درسهای مرتبط | برندینگ |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 13 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2020 | تعداد رفرنس مقاله : 87 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. روش تحقیق 3. نتایج و بحث و بررسی 4. نتیجه گیری
چکیده – برند سازی مقصد یک حوزه تحقیقاتی مهم و ابزاری قدرتمند برای موقعیت یابی مقصدهای توریستی است. هدف اصلی این مطالعه، آنالیز تحقیقات به روز برندسازی مقصد است. آنالیز نگاشت شبکه حسابداری و کتاب شناسی با استفاده از شبکه ای از پایگاه داده آنلاین علوم و اسکوپوس انجام شد. این تحقیق روندهایی را با تمرکز بر خطوط مختلف: استراتژی، تجربه، ارزش ویژه برند مبتنی بر مشتری، وابستگی به مکان، وفاداری به مقصد، تبلیغات دهان به دهان و رسانه اجتماعی دنبال می کند. اگرچه برخی تحقیقات در زمینه برند سازی مقصد تا به امروز وجود دارد، اما آنالیز عمیقی که به بررسی روندهای برند سازی مقصد بپردازد، وجود ندارد. بنابراین، این مطالعه به تحقیقات موجود با نشان دادن پژوهش های به روز در رابطه با برند سازی مقصد، شناسایی روندها و پیشنهاد موضوعات تحقیقات آینده کمک می کند. مقدمه: اصطلاح "مقصد" به شیوه های متعدد تعریف می شود. لیپر (1995) ادعا کرد که مقصد، مکان هایی است که افراد به آن سفر می کنند و تصمیم می گیرند که برای مدتی به منظور کسب تجربه درباره ویژگی ها یا خصوصیات خاص – نوعی از جذابیت درک شده – در آن جا بمانند. با این حال، بوهالیس (2000) استدلال کرد که مقصد می تواند یک مفهوم درک شده باشد که مشتریان می توانند به صورت ذهنی آن را تفسیر کنند و وابسته به چندین عامل مانند تجربه سفر و هدف از بازدید و همچنین ویژگی های روانشناختی و جمعیت شناسی است. بنابراین، مقصد از فضای فیزیکی و جاذبه های محل تشکیل شده و این عناصر توسط گردشگران به شیوه مثبت یا منفی تفسیر شده و ارزش گذاری می شود. وانگسی (2003) مقصد را به عنوان ترکیبی از دو فاکتور: جذابیت و رقابت پذیری تعریف کرد. جذابیت به عنوان توانایی مقصد به منظور ارائه مزایا درک شده و بیانگر جذابیت یک مکان برای بازدید کنندگان است، در حالی که رقابت پذیری مرتبط با توانایی آن ها به منظور ارائه تجربه بهتر نسبت به مقصدهای دیگر است.
Destination branding is an important research area and a powerful instrument for building the positioning of tourist destinations. The main objective of this study is to analyze the state-of-the-art research of destination branding. A bibliometric and a fractional accounting network mapping analysis were conducted using the Web of Science and Scopus online databases. The research identifies trends focused along different lines: strategy, experience, customer-based brand equity, place attachment, destination loyalty, word-of mouth, and social media. Although there have been some research on destination branding, to date, there has been no in-depth analysis that addresses the trends in destination branding. This work therefore contributes to the existing research by showing the state-of- the-art of research on destination branding, identifying trends and proposing future research lines and topics. Introduction: The term ‘destination’ has been defined in multiple ways. Leiper (1995, p. 87) claims that destinations are “places towards which people travel and there they choose to stay for a while in order to experience certain features or characteristics – a perceived attraction of some sort”. Buhalis (2000), however, argues that a destination can also be a perceptual concept, which consumers can interpret subjectively and that depends on several factors such as travel experience and purpose of the visit, in addition to psychographic and demographic characteristics. Thus, ‘destination’ is made up of both the physical space and the attractions of the place, and these elements are interpreted and valued by tourists in either a positive or negative way (Franzen & Bouwman, 2001). In the same vein, Vengesayi (2003) defines a destination as a combination of two factors: attractiveness and competitiveness. The first is seen as the destination’s ability to offer benefits and represents the attraction or pull factor for potential visitors, while the second is associated with its ability to provide a better experience than other destinations.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.