دانلود ترجمه مقاله استفاده از علوم داده در بازاریابی دیجیتال
عنوان فارسی |
استفاده از علوم داده در بازاریابی دیجیتال: چارچوب، روش ها، و معیارهای عملکردی |
عنوان انگلیسی |
Using Data Sciences in Digital Marketing: Framework, methods, and performance metrics |
کلمات کلیدی : |
  علوم داده ها؛ بازاریابی دیجیتال؛ کشف دانش؛ مرور تحقیقات؛ داده کاوی |
درسهای مرتبط | مدیریت بازاریابی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 11 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2021 | تعداد رفرنس مقاله : 99 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. علم داده: چارچوب نظری 3. توسعه روش تحقیق 4. تحلیل نتایج 5. نتیجه گیری
چکیده – در دهه گذشته، استفاده از علوم داده ها، که تصمیم گیری و استخراج بینش ها و دانش عملی از مجموعه های داده بزرگ در محیط بازاریابی دیجیتال را تسهیل می کند، افزایش چشمگیری یافته است. با اینحال، به رغم این پیشرفت ها، شواهد ذیربط درباره اقدامات برای بهبود دادن مدیریت علوم داده ها در بازاریابی دیجیتال، کماکان کمیاب است. به منظور رفع این خلاء موجود در تحقیقات، هدف مطالعه حاضر این است که، (1) روش های تحلیل، (2) کاربردها، و (3) سنجه های عملکردی را بر مبنای علوم داده ها بدان گونه که در تکنیک ها و راهبردهای بازاریابی دیجیتال استفاده می شوند، مرور کند. به همین منظور، مرور جامع تحقیقات درباره آثار علمی مهمی که تاکنون در این حوزه تحقیقاتی انجام شده است، صورت پذیرفت. نتایج، یک مرور کلّی نگرانه درباره کاربردهای اصلی علوم داده ها در زمینه بازاریابی دیجیتال را ارائه داده و بینش های مرتبط با ایجاد تکنیک های نوآورانه داده کاوی و کشف دانش را بدست می دهد. پیامدهای نظری مهم مورد بحث قرار گرفته، و فهرستی از موضوعات برای انجام پژوهش های آتی در این زمینه، ارائه شده است. مرور با ارائه پیشنهادات درباره تدوین راهبردهای بازاریابی دیجیتال برای کسب و کارها، بازاریاب ها، و پژوهشگران غیرفنّی همراه با طرح کلّی جهت گیری پژوهش های آتی درباره کاربردهای نوآورانه داده کاوی و کشف دانش، به نتیجه گیری می پردازد. مقدمه: از آغاز قرن 21، هَم بازاریابی دیجیتال و هَم علوم داده ها، به لحاظ کاربرد و سودآوری، تکامل چشمگیری یافته اند ( تیاگو و وِریسیمو، 2014 ) . این تکامل، منجر به ظهور یک اکوسیستم دیجیتال گردیده، که کاربران را بدون وقفه به یکدیگر متّصل می کند و عادات و رفتارهای جدید کاربران را شکل داده است ( مایِر- شونبِرگر و کوکیِر، 2013 ). بازاریابی دیجیتال، به عنوان مجموعه ای از تکنیک های توسعه یافته در اینترنت به منظور متقاعد کردن کاربران به خرید یک محصول یا خدمت، تعریف شده است ( آوِری، استین بِرگ، دایتون، و کاراوِلا، 2012 ) . امروزه، نقشه راه روزانه شرکت های فعّال در اینترنت، مشتمل بر تکنیک هایی مانند این موارد است : بهینه سازی موتور جستجو؛ به معنای بهینه کردن نتایج جستجوی حاصل از موتورهای جستجوی اصلی؛ بازاریابی موتور جستجو یا تبلیغات برنامه ای؛ یعنی، راهبردهایی برای پشتیبانی مالی از تبلیغات در موتورهای جستجو یا در فضای تبلیغاتی روی بَنرها در وبسایت ها؛ و همچنین بازاریابی با رسانه های اجتماعی؛ به منزله راهبردهایی برای تعامل با کاربران در شبکه های اجتماعی از طریق تبلیغات در شبکه های اجتماعی (لایز، 2019؛ پالوس- سانچِز، سورا، و مارتین- وِلیسیا، 2019).
In the last decade, the use of Data Sciences, which facilitate decision-making and extraction of actionable insights and knowledge from large datasets in the digital marketing environment, has remarkably increased. However, despite these advances, relevant evidence on the measures to improve the management of Data Sciences in digital marketing remains scarce. To bridge this gap in the literature, the present study aims to review (i) methods of analysis, (ii) uses, and (iii) performance metrics based on Data Sciences as used in digital marketing techniques and strategies. To this end, a comprehensive literature review of major scientific contributions made so far in this research area is undertaken. The results present a holistic overview of the main applications of Data Sciences to digital marketing and generate insights related to the creation of innovative Data Mining and knowledge discovery techniques. Important theoretical implications are discussed, and a list of topics is offered for further research in this field. The review concludes with formulating recommendations on the development of digital marketing strategies for businesses, marketers, and non-technical researchers and with an outline of directions of further research on innovative Data Mining and knowledge discovery applications. Introduction: Since the beginning of the 21st century, both Digital Marketing (DM) and Data Sciences (DS) have remarkably evolved in terms of use and profitability (Tiago & Veríssimo, 2014). This has led to the emergence of a digital ecosystem, which connects users 24/7 and which has shaped users’ new habits and behaviors (Mayer-Schönberger & Cukier, 2013). DM is defined as a set of techniques developed on the Internet with to persuade users to buy a product or service (Avery, Steenburgh, Deighton, & Caravella, 2012). Today, the daily roadmap for companies that operate on the Internet includes techniques such as Search Engine Optimization (SEO), i.e. optimization of search results from major search engines; Search Engine Marketing (SEM) or programmatic advertising, i.e. strategies to sponsor ads in search engines or in advertising space on banners in websites; as well as Social Media Marketing (SMM), i.e. strategies of interacting with users on social networks through social ads (Lies, 2019, Palos-Sanchez et al., 2019).
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.