دانلود ترجمه مقاله فاکتورهای تاثیرگذار بر تغییر رفتار مشتریان از بانکداری آنلاین به بانکداری موبایل
عنوان فارسی |
فاکتورهای تاثیرگذار بر تغییر رفتار مشتریان از بانکداری آنلاین به بانکداری موبایل در بانک تجارت، ایران |
عنوان انگلیسی |
Factors influencing customers’ change of behaviors from online banking to mobile banking in Tejarat Bank, Iran |
کلمات کلیدی : |
  مدل پذیرش فناوری؛ بانکداری موبایل؛ بانکداری مبتنی بر موبایل؛ بانک تجارت |
درسهای مرتبط | مدیریت بازرگانی؛ بانکداری |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 9 | نشریه : Emerald |
سال انتشار : 2018 | تعداد رفرنس مقاله : 11 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. بیان مساله 3. ضرورت تحقیق 4. فرضیات 5. روش 6. تست فرضیات 7. نتایج و بحث و بررسی 8. توصیه هایی برای فرضیات تحقیق
هدف: هدف این مقاله، مطالعه عوامل تاثیر گذار در تغییر رفتارهای مشتریان از بانکداری آنلاین به بانکداری موبایلی براساس مدل تیلر و تاد است. طراحی/روش تحقیق/رویکرد: در این مطالعه، یک روش کمیتی استفاده شد. این مطالعه، یک کار پژوهشی عملی با استفاده از 400 نفر است که از میان آنها 384 نفر براساس نمونه گیری تصادفی ساده، انتخاب شده اند. یافته ها: نتایج نشان دادند که مزیت درک شده استفاده از بانکداری موبایل، تاثیر گروه های همتایان (همسن و سالان)، شرایط تسهیلگر منابع و همچنین فنآوری، بالاترین همبستگی را داشته اند. از جمله مولفه های تاثیر گذار بر نگرش، بالاترین سطح متعلق به مزیت درک شده استفاده از بانک موبایلی است. از جمله عوامل موثر بر کنترل رفتاری، شرایط تسهیلگر منابع و شرایط تسهیلگر فنآوری، بالاترین همبستگی را داشته اند. محدودیت ها/دلالت های پژوهش: بیان شده که خدمات ارائه شده از طریق بانکداری موبایلی گسترش یابند و مشتریان بیشتری ترغیب به استفاده از خدمات بانکداری موبایل شوند. برای نمونه، معامله ارز، سهام و غیره از طریق بانکداری موبایلی، توصیه می شود. توصیه شده که نرم افزار بانکداری موبایلی باید به روشی طراحی شود که فرآیند خدمات بانکداری موبالی، برای مشتریان بسیار آسان شود. پرسنل و کارکنان بانک باید بگونه ای آموزش ببینند که ارتقاء دهندگان فعال خدمات بانکداری موبایل، نه تنها درون مکان شعبه بلکه در مکان ها و محیط های کار دیگر، به عنوان اطلاع رسان، پیام رسان و الگوهای استفاده از بانکداری موبایل، شوند. دلالت های عملی: توصیه می شود که مدیران بانک باید از رسانه های جمعی، مانند تلویزیون، بیلبورد، رادیو، مطبوعات و غیره بهره بگیرند تا آگاهی عمومی از بانکداری موبایل افزایش یابد و تلاش کنند گام های موثری در خلق و ایجاد نگرش مثبت در مشتریانشان در مورد استفاده از بانکداری موبایلی، بردارند. دلالت های اجتماعی: بانکداری موبایلی، به عنوان یک رابط ارتباطاتی بی سیم برای تولید ارزش توسط مشتریان در معاملات بانکداری و تراکنش های بانکداری، تکامل پیدا کرده است. امروزه، یکی از فنآوریهای مدرن بسیار چشم گیر در فراهم کردن خدمات بانکداری، ارائه خدمات مالی و بانکداری با استفاده از گوشی های هوشمند (موبایل ها) می باشد. اگرچه عمر استفاده از گوشی های هوشمند برای عملیات های بانکداری و مالی بسیار طولانی نیست، اما پیشرفت های قابل ملاحظه ای در این زمینه، در یک زمان کوتاه صورت گرفته است که به میزان زیادی می توانند نوید توسعه گسترده این روش بانکداری الکترونیک مدرن در آینده را بدهند. اصالت/ارزش: در دهه گذشته، فنآوری اطلاعات، تاثیرات هنگفتی بر صنعت بانکداری از طریق هدایت و معرفی محصولات مالی جدید با ارائه خاص آن به مشتریان داشته است و بانکها را قادر ساخته است که محصولات متمایز و خدمات ویژه برای مشتریان به نحو ایمن و مطمئن، ارائه دهند. بیش از 200 سال است که بانک ها از طریق سیستم های شعبه ای خود به مشتریان خدمت رسانی می کنند. اما، با پیدایش انواع مختلف فنآوری، ماهیت ارائه خدمات مالی به میزان زیادی با افزایش رشد تجارت الکترونیک، تغییر یافته است.
Purpose: The purpose of this paper is to study the influential factors in changing customers’ behaviors from online banking to mobile banking based on Tiller and Tad model. Design/methodology/approach: A quantitative method was used. This study is a practical research work by using 400 people, among whom 384 participants were selected based on simple random sampling. Findings: The results indicated that the perceived advantage of using mobile banking, the influence of peer groups, source facilitator conditions as well as technology had the highest correlation. Among the influential components on attitude, the highest level belongs to perceived advantage of using mobile bank. Among the effective factors on behavioral control, source facilitator conditions and technology facilitator conditions had the highest correlation. Research limitations/implications: It is suggested that the provided services be expanded via mobile banking and more customers be encouraged to use mobile banking services. For instance, the transaction of currency, stock, etc. via mobile banking is suggested. It is recommended that mobile banking software should be designed in a way that the process of mobile banking services is very easy for customers. Bank staff and employees should be trained to be active promoters of mobile banking services not only inside branch locations, but in other places and work environments as informers, messengers and models of using mobile banking. Practical implications: It is recommended that bank managers should make use of the mass media such TV, billboard, radio, press, etc., in order to increase public awareness of mobile banking, and try to take effective steps in creating positive attitude in their customers on using mobile banking. Social implications: Mobile banking has evolved as a wireless communication interface for producing value by customers in banking transactions. Todays, one of the substantially remarkable modern techniques in providing banking services is the provision of financial and banking services by using smart phones (mobiles). Although the life of using smart phones for banking and financial operations is not too long, significant advancements have been observed in this area within a short time, which could highly promise the extensive development of this modern electronic banking technique in future. Originality/value: During the last decade, information technology has had tremendous impacts on banking industry through guiding and introducing new financial products with a specific delivering to its customers, enabling the banks to be able to provide distinguished products and special services to their customers safely and reliably. It is more than 200 years since banks have served their customers through their branch systems. However, with the emergence of various types of technology, the nature of providing financial services has greatly changed, with the increasing growth in electronic commerce.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.