دانلود ترجمه مقاله تدوین و اعتبار سنجی مدل پنج سازه ای رضایت مشتری در تجارت الکترونیک
عنوان فارسی |
تدوین و اعتبار سنجی مدل پنج سازه ای رضایت مشتری در تجارت الکترونیکی محصولات آرایشی و زیبایی |
عنوان انگلیسی |
Developing and validating five-construct model of customer satisfaction in beauty and cosmetic E-commerce |
کلمات کلیدی : |
  رضایت مشتری؛ عوامل تعیین کننده؛ آرایشی و زیبایی؛ خرید آنلاین؛ ویتنام؛ اقتصاد رفتاری؛ اقتصاد بین الملل؛ مدیریت؛ بازاریابی؛ جهانی شدن. |
درسهای مرتبط | تجارت الکترونیک |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 14 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2020 | تعداد رفرنس مقاله : 72 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. پیشینه تحقیق و توسعه ساختارهای رضایت مشتری 3. روش تحقیق و فرآیند جمع آوری داده ها 4. اعتبارسنجی مدل پنج سازه ای CS و پرسشنامه 5. بحث و بررسی و نتیجه گیری
چکیده – بر مبنای چارچوب آمریکایی رضایت مشتری برایانت (1995) ، مدل چارچوب اروپایی رضایت مشتری اَندرسون و فورنِل (2000) ، و مدل یازده عاملی رضایت مشتری هوکانسون ( 1995) ، این مطالعه یک مدل نظری پنج سازه ای روا و پایا از رضایت مشتری را تدوین نموده و یک پرسشنامه را در بستر منحصر به فرد خرید آنلاین مصولات آرایشی و زیبایی در بازار ویتنام طراحی کرده است. به طور اخص، ما پنج سازه اصلی شامل 5 سازه اجرایی ( یعنی، تجربه خرید آنلاین، خدمات مشتریان، مشوّق های بیرونی، امنیت/ حریم خصوصی، و ویژگی های شخصی)، و یک سازه نتیجه ( یعنی، رضایت مشتری) را شناسایی نمودیم. سپس، یک پرسشنامه تفصیلی با گویه هایی برای این سازه ها همراه با پرسش هایی درباره ویژگی های شخصی پاسخ دهندگان ایجاد گردید. پرسشنامه از طریق کانال های آنلاین شامل فیس بوک برای مصرف کنندگان تصادفی ارسال شد. مشارکت کنندگان هدف، آن دسته از مردم ویتنام بودند که تجربه خرید آنلاین محصولات مانند مواد آرایشی و زیبایی را داشتند. بر اساس 334 پاسخ کامل که دریافت گردید، ما از تحلیل عاملی اکتشافی برای آزمودن 167 مشاهده استفاده نمودیم تا تضمین شود که تمام گویه ها در هر مقیاس به اندازه کافی مفاد هر سازه را بازتاب می دهد. این تکنیک به شناسایی کردن اَبعاد اساسی رضایت مشتری کمک می کند. بعلاوه، ما از تحلیل عاملی تائیدی برای روایی سنجی سازه ها و گویه های پرسشنامه بهره گرفتیم. برای این منظور، از نمونه متشکّل از 167 پاسخ استفاده کردیم. در نهایت، همراه با نتایج حاصل از مدل های معادله ساختاری، مطالعه ما یک پرسشنامه روا و پایا را ارائه می دهد که مدل نظری خودساخته پنج سازه ای ما شامل تجربه خرید آنلاین، مشوّق های بیرونی، سرویس فروشنده، و امنیت / حریم خصوصی، و همچنین ویژگی های شخصی را بطور کامل بازتاب می دهد.
Grounded on the American Customer Satisfaction Framework (ACSF) of Bryant (1995), the European Customer Satisfaction Framework Model (ECSF) of Anderson and Fornell (2000), and Eleven-factor Customer Satisfaction Model of Hokanson (1995), this study develops reliable and valid five constructs of customer satisfaction theoretical model and build up a questionnaire in the unique context of Beauty and Cosmetic Online Shopping in the Vietnamese market. More specifically, we identified five main constructs including 5 implementation constructs (i.e., online shopping experience, customer service, external incentives, security/privacy, and personal characteristics), and one outcome construct (i.e., customer satisfaction). A detailed questionnaire was then developed with items for these constructs along with the questions on the personal characteristics of the respondents. The questionnaire was sent to randomly consumers via online channels including Facebook. The target participants are Vietnamese people who have experience in shopping online products like beauty and cosmetics. Based on 334 full responses have been received, we use Exploratory Factor Analysis (EFA) to test for 167 observations to ensure that all items in each scale reflected sufficiently the scope of each construct. This technique helps to identify the underlying dimensions of consumer satisfaction. Furthermore, we also employ Confirmatory Factor Analysis (CFA) to validate the constructs and items in questionnaire. To do this, we have used the sample of 167 responses. Finally, together with results from SEM models, our study contributes to providing a reliable and valid questionnaire which fully reflect for our self-constructed theoretical model of five constructs including Online shopping experience (OSE), External incentives (EI), Seller service (SS), and Security/privacy (SP), as well as personal characteristics (PC).
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.