دانلود ترجمه مقاله تاثیر تعاملات مشتری با مشتری روی رضایت مصرف کنندگان سالخورده
عنوان فارسی |
تاثیر تعاملات مشتری با مشتری روی رفاه اجتماعی و رضایت مصرف کنندگان سالخورده |
عنوان انگلیسی |
The influence of customer-to-customer interactions on elderly consumers’ satisfaction and social well-being |
کلمات کلیدی : |
  مصرف کنندگان سالخورده؛ رفاه اجتماعی؛ مهمانداری؛ تعامل اجتماعی با مشتریان؛ تعامل مشتری با مشتری؛ رضایت مشتری |
درسهای مرتبط | مدیریت ارتباط با مشتری |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 11 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2018 | تعداد رفرنس مقاله : 106 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. پایه نظری 3. روش تحقیق 4. یافته ها و بحث و بررسی 5. نتیجه گیری و دلالت ها 6. محدودیت ها و توصیه هایی برای تحقیقات بیشتر
مقدمه: صنعت مهمان نوازی، در هر دو شکل تجاری و غیر تجاری، نقش مهمی را در ایجاد و پرورش زندگی اجتماعی و رفاه اجتماعی ایفا می کند. اگر چه این صنعت غالبا برای تبلیغ غذا و نوشیدنی ناسالم و کمک به بی نظمی عمومی مورد انتقاد قرار می گیرد، چطور به نگرانی های اجتماعی که تحت بررسی قرار گرفته اند، می پردازد (لوگوسی، 2009). دانبار (2016) با تشخیص نقش فضاهای اجتماعی مهمان نوازی تحقیق کرد که چگونه "غذاخوری های جامعه محلی" می تواند رفاه اجتماعی جامعه محلی را ارتقاء دهد و دریافت که شبکه های اجتماعی و تعاملات از تاثیرات چشمگیری بر سلامت، رفاه و شادی جامعه برخوردار هستند. او همچنین توصیه کرد که صاحبان این مکان ها به صورت تنگاتنگ با جوامع محلی خود همکاری کنند تا فضاهای اجتماعی که می تواند رفاه آنها را بهبود بخشد را توسعه دهند. محدودیت یا عدم تعامل اجتماعی با دیگران به طور منفی بر سلامت افراد تاثیر گذار است (روک، 1984). این موضوع یکی از جدی ترین مسائل اجتماعی در میان سالمندان در انگلستان (U.K) و اتحادیه اروپا محسوب می شود و دارای پیامدهای اقتصادی و فرهنگی است (ویندل و همکاران 2014). به عنوان مثال، در حدود یک میلیون نفر سالمند در بریتانیا با سایر افراد برای دوره هایی تا یک ماه صحبت نکرده اند (جوپلینگ، 2015). این انزوای اجتماعی منجر به تأثیر منفی بر سلامت جسمی و روحی، افزایش استرس و مرگ و میر، خواب ضعیف و در نهایت افزایش استفاده از خدمات بهداشتی و درمانی اجتماعی می شود (آییس و همکاران، 2003؛ لادر و همکاران 2006). مسائل مربوط به رفاه فردی و وضعیت سلامتی همراه با ضرورت های مالی و گسترده جامعه، همبستگی سیاست های ملی و بین المللی را ایجاد کرده اند که باید حمایت هایی برای کاهش انزوای اجتماعی و کمک به افراد مسنی که در آن زندگی می کنند یا در آستانه تنهایی هستند، انجام شود. تحقیقات هرچند محدود، نشان می دهد که افزایش ارتباط اجتماعی از طریق فعالیت های اوقات فراغت مانند گردشگری، خرید، خوردن یک نوشیدنی یا رفتن به تئاتر، به افزایش رضایت و رفاه اجتماعی و کاهش انزوای اجتماعی افراد مسن کمک می کند (توپول، 2013؛ برین، 2009؛ پتیگرو، 2007؛ کیم و همکاران، 2005؛ نیل و همکاران، 2007؛ اوسالو همکاران، 2016). همچنین، این مطالعات نشان می دهد که تجربیات مثبت مصرف کنندگان مسن تر صرفا در مورد مصرف نیست، بلکه شامل لذت و وابستگی اجتماعی مرتبط با مشارکت آنها در روند مصرف نیز می باشد. این مشارکت، ارتباطات اجتماعی را تسهیل می کند و بنابراین یک پل مهم برای حفظ سطح مطلوب رفاه اجتماعی است. محققان بازاریابی و خرده فروشی، رابطه بین تعامل اجتماعی و رضایت مشتری را بررسی کرده اند. نتایج این مطالعات بر اهمیت تعاملات بین کارکنان و مشتریان (کیم و چو 2013) و تعاملات مشتری-مشتری (CCI) در رضایت مشتری تاکید می کند (اسریواستاوا و کل، 2014؛ یو و همکاران، 2012).
Introduction: The hospitality industry, in both its commercial and non-commercial forms, plays a central role in establishing and nurturing community life and well-being. Although the industry is frequently criticized for its promotion of unhealthy eating and drinking and for its contribution to public disorder, how it addresses social concerns is under-investigated (Lugosi, 2009). Acknowledging the role of hospitality social spaces, Dunbar (2016) investigated how “local community pubs” could enhance the social well-being of the local community, and found that social networking and interactions had dramatic effects on the health, well-being, and happiness of the community. He also recommended that pub owners work closely with their local communities to develop social spaces that could improve the well-being of those within them. Limited or no social interaction with others negatively affects the well-being of individuals (Rook, 1984). This is considered one of the most serious societal issues among the elderly population in both the United Kingdom (U.K.) and European Union and has economic and sociocultural implications (Windle et al., 2014). For example, an estimated 1 million older people in the U.K. have not spoken to another individual for periods of up to a month at a time (Jopling, 2015). Such social isolation leads to negative effects on physical and mental health, increased stress and mortality, poor sleep, and eventually increased use of health and social care services (Ayis et al., 2003; Lauder et al., 2006). The issues surrounding individual well-being and health status, along with the financial and broader community imperatives, have created the national and international policy consensus that support must be provided to mitigate social isolation and to help elderly people living with, or on the brink of, loneliness. Research, although limited, has found that increased social contact through leisure activities such as tourism, shopping, having a drink in a bar, or going to the theatre help to increase the satisfaction and social well-being and reduce the social isolation of older people (Toepoel, 2013; Breen, 2009; Pettigrew, 2007; Kim et al., 2005; Neal et al., 2007; Uysal et al., 2016). Together, these studies suggest that the positive experiences of older consumers do not stem from consumption per se, but from the enjoyment and social connectedness associated with their involvement and participation in the consumption process. Such engagement facilitates social connectedness and is thus a critical bridge for maintaining a desired level of social well-being. Marketing and retailing researchers have investigated the relationship between social interaction and customer satisfaction. The results of these studies emphasize the importance of interactions between employees and customers (Choi and Kim, 2013) and customer-to-customer interactions (CCIs) to customer satisfaction (Srivastava and Kaul, 2014; Yo et al., 2012).
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.