دانلود ترجمه مقاله فرهنگ سازمانی و فرآیندهای مدیریت دانش
عنوان فارسی |
فرهنگ سازمانی و فرآیندهای مدیریت دانش: مطالعه موردی در یک دانشگاه دولتی |
عنوان انگلیسی |
Organizational culture and knowledge management processes: case study in a public university |
کلمات کلیدی : |
  حکومت – دانشگاه – صنعت؛ مدیریت دانش؛ فرهنگ حامی دانش |
درسهای مرتبط | مدیریت رفتار سازمانی؛ مدیریت دانش |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 20 | نشریه : Emerald |
سال انتشار : 2018 | تعداد رفرنس مقاله : 74 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. مروری بر مقالات و توسعه فرضیات 3. روش تحقیق 4. تحلیل داده ها و نتایج 5. نتیجه گیری
هدف: هدف این مقاله بررسی روابط متقابل مدیریت دانش در نهادهای آموزش عالی و ارزیابی تاثیر فرهنگ دانشگاه بر فرآیندهای مدیریت دانش، یعنی: خلق، انتشار، مبادله و کاربرد دانش، می باشد. طراحی/روش تحقیق/رویکرد: مدل پیشنهادی، روابط بین فرهنگ سازمانی (OC) و فرایندهای مدیریت دانش در یک چهارچوب منحصربفرد را مشخص می کند. این مطالعه از ابزار پرسشنامه ای ارزیابی فرهنگ سازمانی استفاده کرد تا نوع فرهنگ را تعیین کند و از مدل سازی معادله ساختاری برای ارزیابی روابط ضمنی بین فرآیند مدیریت دانش و OC استفاده کرد. یافته ها: نتایج تحلیل عاملی استفاده شده در این مطالعه بیان می کنند که فرهنگ سازمانی ادهوکراسی (برعکس بوروکراسی)، که در آن مشخصه بارز یک سازمان، تاکید بر ابتکار عمل فردی و توانمندسازی کارکنان است، نمی تواند لزوماً بر همه فرآیندهای مدیریت دانش به میزان برابر تاثیر بگذارد. بخصوص اینکه، فرهنگ سازمانی اساساً بر فرایند خلق دانش و پس از آن مبادله دانش در یک محیط دانشگاه دولتی، تاثیر می گذارد. اصالت/ارزش: این مطالعه، یک چشم انداز جامع در مورد اثر فرهنگ ادهوکراسی در آموزش عالی بر فرآیند مدیریت دانش از دریچه یکی از زمینه های فرهنگی، ارائه می دهد. علاوه بر آن، این اولین مطالعه ای است که اثر OC بر فرآیند مدیریت دانش در یک دانشگاه دولتی عربستان سعودی را بررسی می کند.
Purpose - The purpose of this paper is to examine knowledge management interrelationships in higher education institutions and to assess the impact of the university’s culture on knowledge management processes: creation, dissemination, exchange and application. Design/methodology/approach - The proposed model establishes the relationships between organizational culture (OC) and knowledge management processes in a single framework. The study used the organizational culture assessment instrument to determine the culture type and used structural equation modeling to assess the underlying relationships between knowledge management process and OC. Findings - The results of the factor analysis used in this study suggest that adhocracy organizational culture, in which an organization is characterized by emphasis on individual initiative and employee empowerment, may not necessarily affect all knowledge management processes equally. In particular, an organization’s culture principally influences the knowledge creation process, followed by knowledge exchange, in a public university setting. Originality/value - The study provides a comprehensive outlook on the effect of adhocracy culture in higher education on the knowledge management process through the lens of one cultural context. In addition, this is the first study that explores the OC effect on knowledge management process in a Saudi public university.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.