دانلود ترجمه مقاله اثر فرهنگی بر استفاده از بانکداری با تلفن همراه
عنوان فارسی |
اثر فرهنگی بر استفاده از بانکداری با تلفن همراه – یک رویکرد چندوجهی |
عنوان انگلیسی |
Cultural impact on mobile banking use – A multi-method approach |
کلمات کلیدی : |
  بانکداری با تلفن همراه؛ پذیرش؛ استفاده سیستمی؛ اَبعاد فرهنگی هافستد؛ چندوجهی؛ تحلیل مقایسه ای کیفی مجموعه فازی |
درسهای مرتبط | تجارت الکترونیک |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 9 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2021 | تعداد رفرنس مقاله : 68 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. مروری بر مقالات و فرضیات 3. روش ها 4. نتایج تحقیق 5. بحث و بررسی 6. دلالت هایی برای تحقیق و اقدام 7. نتیجه گیری، محدودیت ها و تحقیقات بیشتر
چکیده – پذیرش و استفاده از بانکداری با تلفن همراه یا همراه بانک بطور گسترده ای در مقالات پژوهشی مورد مطالعه قرار گرفته و عوامل گوناگون اثرگذار بر استفاده از چنین خدماتی مطرح شده است. علاوه بر این عوامل، ما پنج مورد از اَبعاد فرهنگی شناخته شده هافستد ( فاصله قدرت، اجتناب از عدم قطعیت، فردگرایی- جمع گرایی، مردانگی- زنانگی، و جهت گیری بلند/ کوتاه مدت) را استفاده نمودیم تا درباره اثر آنها بر رابطه بین قصد استفاده از همراه بانک و استفاده واقعی از آن تحقیق نمائیم. داده ها شامل نمونه ای از کاربران همراه بانک از چهار کشور متفاوت (برزیل، هند، انگلستان، و ایالات متحده) است. برای آزمودن فرضیات پژوهش، از رگرسیون چندمتغیّره و تحلیل مقایسه ای کیفی مجموعه فازی برای تعیین کردن راه حل های بدیل پیامد مورد نظر استفاده نمودیم. یافته های این دو روش نشان می دهد که هَم فاصله قدرت و هَم جهت گیری بلندمدت از اَبعاد فرهنگی مهمی هستند که از بسیاری جهات بر رابطه بین قصد استفاده از همراه بانک و استفاده واقعی از آن اثرگذار می باشند. مقدّمه: پیشرفت های چشمگیر در فناوری های ارتباطات از راه دور و اطلاعات، تاثیر شگرفی بر صنایع خدماتی مختلف، بویژه بخش بانکداری برجای گذاشته است ( لاکانِن و پاسانِن، 2007؛ الیویرا، فاریا، توماس، و پوپوویچاچ، 2014؛ مالاکیاس و هوانگ، 2019). بانک ها در حال سرمایه گذاری در کانال های الکترونیکی بوده اند تا شیوه های انعطاف پذیر برای رفع نیازهای مشتریان خود با استفاده از اطلاعات کامل تر و بموقع و به منظور افزایش دادن رضایت آنها را ارائه دهند، درحالیکه هزینه های عملیاتی بانک ها کاهش بیابد( لاکانِن و پاسانِن، 2007؛ باپتیستا و اولیویرا، 2015؛ مالاکیاس و هوانگ، 2019) . افزایش استفاده از تلفن های همراه و تَبلت ها فرصتی را در اختیار بانک ها قرار داده است تا خدمات مالی انعطاف پذیرتر و منسجم تر که کارآیی مشتریان را افزایش می دهد را به آنها ارائه دهند ( لاکانِن و پاسانِن، 2007؛ وریسیمو، 2016).
The literature has extensively studied the adoption and use of mobile banking and has proposed several factors that contribute to the use of such services. Besides these factors, we also use five of Hofstedés well-known cultural dimensions (power distance, uncertainty avoidance, individualism-collectivism, masculinity-femininity, and long/short-term orientation) to investigate their effect on the relation between the intention to use mobile banking and its actual use. The data comprise a sample of mobile banking users from four different countries (Brazil, India, the United Kingdom, and the United States). To test the research hypotheses, we use a multivariate regression and fsQCA to determine alternative solutions to the outcome of interest. The findings from these two methods show that both the power distance and the long-term orientation are important cultural dimensions that influence the relation between the intention to use mobile banking and its actual use in several ways. Introduction: The remarkable advances made in telecommunications and information technologies has had an enormous impact on different service industries, in particular the banking sector (Laukkanen & Pasanen, 2007; Oliveira, Faria, Thomas, & Popoviˇcac, 2014; Malaquias & Hwang, 2019). Banks have been investing in electronic channels to provide their clients with flexible ways to meet their needs with more complete and timely information and to increase their satisfaction, while reducing bankś operating costs (Laukkanen & Pasanen, 2007; Baptista & Oliveira, 2015; Malaquias & Hwang, 2019). The increased use of mobile phones and tablets has provided banks with an opportunity to offer customers more flexible and consistent financial services that increase the customers’ efficiency (Laukkanen & Pasanen, 2007; Veríssimo, 2016).
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.