دانلود ترجمه مقاله تاثیر بحران روی نوآوری بازاریابی
عنوان فارسی |
تاثیر بحران روی نوآوری بازاریابی: کاربردی در اسپانیا |
عنوان انگلیسی |
The effects of the crisis on marketing innovation: an application for Spain |
کلمات کلیدی : |
  نوآوری بازاریابی؛ نوآوری طراحی؛ نوآوری ارتقا؛ نوآوری مکان؛ نوآوری قیمت گذاری |
درسهای مرتبط | مدیریت بازاریابی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 18 | نشریه : Emerald |
سال انتشار : 2016 | تعداد رفرنس مقاله : 53 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. مروری بر مقالات 3. مدل تحقیق و فرضیات 4. مدل تحقیق 5. نتایج 6. بحث و بررسی و نتیجه گیری
هدف: هدف این مطالعه، شناسایی ویژگی های ساختاری شرکت هایی است که نوآوریهای بازاریابی را در دو نقطه زمانی مختلف، 2008 و 2010 (قبل و حین بحران) پیاده سازی کرده اند. طراحی/روش تحقیق/رویکرد: این نمونه، که از تابلوی نوآوری فنآوری بدست آمده است، شامل دو نمونه فرعی از هرکدام دارای 9415 شرکت و بنگاه، می باشد. اطلاعات با استفاده از یک مدل لاجیت دوجمله ای، آزمون های پارامتری و غیرپارامتری برای نمونه های مستقل و آزمون پایداری ساختاری، پردازش شدند. یافته ها: تفاوت هایی در نتایج حاصل شده از 2008 و 2010، مشاهده شد: بنگاه های اسپانیا در سال 2010 کمتر از 2008، نوآوریهای بازاریابی را پیاده سازی کرده اند؛ اثر اندازه یک بنگاه بر میزان احتمال نوآوری در بازاریابی به اندازه بیش از نصف بین این دو مدت، کاهش یافت؛ احتمال نوآوری در بازاریبی در شرکت هایی افزایش یافت که همچنین نوآوریهای سازمانی را نیز دنبال کردند؛ و برعکس سال 2008، در سال 2010، این سازمان ها به احتمال بیشتر در بازاریابی نوآوری داشتند، آنهایی که به کشورهای خارج از اتحادیه اروپا، صادرات داشته اند. این یافته ها نشان می دهند که نوآوری قسمتی از شخصیت تجاری است و اینکه سیاست های دولتی که از صادرات حمایت می کنند نیز می توانند نوآوری را تقویت دهند. اصالت/ارزش: در ادبیات موضوعه، نوآوری در بازاریابی مورد توجه اندکی قرار گرفته است. بر این باوریم که نوآوری در بازاریابی می تواند به بهبود نتایج سازمان، حتی در زمان بحران اقتصادی کمک کند.
Purpose: This study aims to identify the structural features of companies that have implemented marketing innovations at two different points, 2008 and 2010 (before and during the crisis). Design/methodology/approach: The sample, obtained from the Technological Innovation Panel, consists of two subsamples of 9,415 enterprises each. The information was processed using a binomial logit model, parametric and non-parametric tests for independent samples and a test of structural stability. Findings: Differences were found in the results from 2008 and 2010: enterprises in Spain were less likely to implement marketing innovations in 2010 than in 2008; the effect of an enterprise’s size on how likely it was to innovate in marketing decreased by more than half between the two periods; the likelihood of innovating in marketing increased in enterprises that also pursued organizational innovations; and in contrast to 2008, in 2010, the enterprises that were most likely to innovate in marketing were those that exported to countries outside the European Union. These findings show that innovation is part of the business ethos and that public policies that support exports can also foster innovation. Originality/value: Marketing innovation has received little attention in the literature. We believe that marketing innovation can help to improve an organization’s results, even in times of economic crisis.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.