دانلود ترجمه مقاله خلق مشترک هویت سهامدار و برند: دیدگاهی میان فرهنگی
عنوان فارسی |
خلق مشترک هویت سهامدار و برند: دیدگاهی میان فرهنگی از مصرف کننده |
عنوان انگلیسی |
Co-creating stakeholder and brand identities: A cross-cultural consumer perspective |
کلمات کلیدی : |
  میان فرهنگی؛ خلق مشترک متقابل؛ هویت سهامدار؛ هویت مصرف کننده؛ هویت برند |
درسهای مرتبط | مدیریت بازاریابی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 12 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2017 | تعداد رفرنس مقاله : 119 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. هویت برند و سهامدار در فرهنگ های فردگرا 3. اهمیت فرهنگ در درک خلق مشترک هویت متقابل 4. درک خلق مشترک هویت در میان فرهنگ ها: چارچوبی مفهومی 5. بحث و بررسی 6. نتیجه گیری
نتیجه گیری: در حالت سنتی، هوست برند و نام تجاری مربوط به سازمان بوده و به طور استراتژیک و راهبردی توسط استراتژیست های برند در راستای کنترل معنی، تصویر و هدف برند مورد استفاده قرار می گیرد (رجوع شود به کاپفرر، 2004). افزایش علاقه و توجه به خلق مشترک مکرر برند و شناسایی سرمایه گذاران و ذینفعان در این زمینه، قدمی روی به جلو در راستای توسعه بیشتر رویکردی جامع تر برای مکانیزم های مرتبط با هویت برند می باشد. این پدیده مدرن کلاسیک ارائه شده، اذعان داشته و تصدیق کرده است که هویت برند و سرمایه گذار در زمینه خلق مشترک محصول، یک فرآیند یک طرفه ساده نبوده و بیشتر یک روش جامع و متقبل و یکپارچه است که نه تنها برند را دخیل می کند، بلکه منجر به مشارکت خود شرکت، سهامداران و ذینفعان و چندین گزینه دیگر در سازمان در یک زمان می گردد. این مقاله، اهمیت درک و استفاده از نقش فرهنگ در خلق مشترک هویت متقابل را برجسته ساخته است. بر پایه توسعه ها و پیشرفت های اخیر و نیز اتخاذ و پذیرش تئوری های جدید در زمینه روانشانسی شخصیت، و موضوعات میان فرهنگی و اجتماعی، این مقاله به ارائه چارچوبی مفهومی و مروری اساسی از تحقیقات بازاریابی پرداخته تا نشان دهد که تمایزات میان فرهنگی چگونه می توانند روی خلق مشترک متقابل و هویت برند و سهامدار تاثیر بگذارند. همانطوری که هاتچ و اچولتز (2010) بیان کرده اند، تحقیقاتی که به بررسی چگونگی خلق مشترک برند با سهامداران متعدد پرداخته اند در اول مسیر خود قرار دارند و باید تحقیقات بیشتری در این زمینه انجام گیرد. قدم بعدی محققین، بررسی این موضوع از دیدگاه میان فرهنگی برای اتخاذ پتانسیل های بیشتر تئوری های نوظهور خواهد بود.
Conclusion: In a traditional sense, brand identity comes from the organization and is strategically used by brand strategists to control the meaning, image, and aim of the brand (Kapferer, 2004). The recent rise in interest on the iterative co-creation of brand and stakeholder identities is a step forward in developing a more comprehensive approach on identity-related mechanisms. This modern take on a classic phenomenon acknowledges that brand and stakeholder identity co-creation is not simply a one-way process but rather a reciprocal, comprehensive one that involves not just one brand, company, or stakeholder at a time but several. This article highlights the importance of understanding and accounting for the role of culture in reciprocal identity co-creation. Building on recent developments and adopting the most established theories in the field of social, cross-cultural, and personality psychology, this study offered a conceptual framework and a critical review of the marketing research literature to show how cross-cultural differences can affect the reciprocal co-creation of brand and stakeholder identity. As Hatch and Schultz (2010) note, research exploring how brands are co-created with multiple stakeholders is in its infancy. The next step for scholars is to examine the topic from a cross-cultural perspective to fully capture the potential of emerging theories.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.