دانلود ترجمه مقاله ارزیابی عملکرد پایدار شرکت ها بر اساس منطق فازی
عنوان فارسی |
ارزیابی عملکرد پایدار شرکت ها بر اساس منطق فازی |
عنوان انگلیسی |
Corporate sustainable performance assessment based on fuzzy logic |
کلمات کلیدی : |
  خلاقیت؛ نوآوری کسب و کار؛ عملکرد پایدار شرکت ها؛ عملکرد زیست محیطی؛ عملکرد مالی؛ تحلیل مولفه اصلی؛ منطق فازی |
درسهای مرتبط | مدیریت استراتژیک؛ مدیریت نوآوری |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 16 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2019 | تعداد رفرنس مقاله : 145 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. ارزیابی عملکرد پایدار شرکت ها 3. طرح پژوهشی 4. نتایج و بحث و بررسی 5. نتیجه گیری
چکیده – خلاقیت منجر به پیشرفت جامعه می شود و یک عامل اساسی در فرآیند نوآورانه سازمانی است. اگرچه نوآوری تأثیر مهمی در رفتار مصرف دارد، اما مغایر با اصول پایداری است. امروزه پایداری به یک مسئله مهم برای توسعه شرکتها تبدیل شده است، زیرا آنها با محیط آنها ارتباط برقرار می کنند و تحت تأثیر آن قرار می گیرند. تجزیه و تحلیل این تعامل امکان ارزیابی عوامل مؤثر بر عملکرد پایدار شرکت را می دهد. این نتایج برای کلیه فرایندهای تصمیم گیری ذینفعان مفید است. هدف از این مقاله ، ارائه یک روش مناسب به منظور بهبود مدیریت پایداری شرکت است. برای دستیابی به نتایج تحقیقات، طراحی پژوهش مبتنی بر منطق فازی است تا عملکرد پایدار یک شرکت خودروسازی جزو 10 رتبه برتر جهان از نظر فوربس در سال 2017 را ارزیابی کند. این تحقیق تأثیر عملکرد محیطی شرکتها و عملکرد مالی شرکت را بر عملکرد پایدار شرکت در نظر گرفته است. روشهای تحقیق بر مبنای تحلیل اجزای اصلی به منظور شناسایی عملکرد محیطی شرکتی و مولفههای عملکرد مالی شرکت و منطق فازی برای ارزیابی تاثیر آنها بر عملکرد پایدار شرکت است. نتایج تحقیق نشان می دهد که مدل فازی ابزاری مناسب برای ارائه یک تحلیل جامع در مورد عملکرد پایدار شرکت ها بر اساس مؤلفه های محیطی و مالی است. پیوند بین عملکرد محیطی شرکت و عملکرد مالی شرکت، رویکردی نوآورانه است که از متغیرهای و قوانین وابسته به زبانشناسی برای ارائه اقدامات کمی از عملکرد پایدار شرکت استفاده می کند.
Creativity leads to society's development and is a fundamental factor associated organizational innovative process. Although innovation has an important influence on consumption behavior this is in conflict with the sustainability principles. Nowadays, sustainability has become a critical issue for corporations' development, because they interact with their environment, and become affected by it. An analysis of this interaction allows the assessment of the influencing factors on corporate sustainable performance. These results are useful to all stakeholders' decision making processes. The purpose of this paper is to propose a suitable methodology in order to improve the corporate sustainability management. To achieve the research results, the research design is based on fuzzy logic, in order to assess the corporate sustainable performance of a representative European automotive company ranked in the top 10 worldwide by Forbes in 2017. The research takes into account the influence of corporate environmental performance and corporate financial performance on the corporate sustainable performance. The research methods are based on principal component analysis, in order to identify the new corporate environmental performance and corporate financial performance components and the fuzzy logic to assess their influence on the corporate sustainable performance. Research results indicate that the fuzzy model represents a suitable tool to provide a comprehensive analysis on the corporate sustainable performance based on environmental and financial components. The link between corporate environmental performance and corporate financial performance is an innovative approach that uses linguistic variables and linguistic rules to provide quantitative measures of corporate sustainable performance.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.