دانلود ترجمه مقاله مسئولیت اجتماعی شرکت در گردشگری و مهمانداری
عنوان فارسی |
مسئولیت اجتماعی شرکت در زمینه گردشگری و مهمانداری |
عنوان انگلیسی |
Corporate social responsibility in tourism and hospitality |
کلمات کلیدی : |
  گردشگری؛ مهمانداری؛ سهامداران؛ مسئولیت اجتماعی شرکت؛ مسئولیت پذیری؛ پایداری |
درسهای مرتبط | مدیریت جهانگردی و گردشگری |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 17 | نشریه : Taylor & Francis |
سال انتشار : 2018 | تعداد رفرنس مقاله : 128 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. مروری کلی بر مقالات 3. نتیجه گیری
در دهه گذشته شاهد رشد قابل توجه مقالات گردشگری و هتل داری در مورد مسئولیت اجتماعی شرکتی (CSR) بوده ایم. در واقع، بیش از 70% از مقالات مربوط به این موضوع در پنج سال اخیر چاپ شده اند. از طریق بکار گیری یک دیدگاه ذینفعان، این مقاله بررسی می کند که چگونه CSR در این ادبیات گسترده توسعه یافته است و توجه ویژه ای به خلاء های (پژوهشی) فعلی می کند و مشارکت های پژوهشی را در این شماره ویژه، مورد تاکید قرار می دهد. این پژوهش های نوظهور در مورد CSR در زمینه گردشگری و هتل داری با قدرت زیاد از مرزهای رویکردهای اولیه به سمت پایداری شرکتی عبور کرده است و این را با فراهم کردن شواهد تجربی برای حمایت از اهمیت تلفیق یک مجموعه از دیدگاه های ذینفعان و نیازهای آنها در کل برنامه ریزی، پیاده سازی و ارزیابی ابتکار عمل های CSR، انجام می دهد. مشاهده می کنیم که درحالی که پژوهش های زیادی در مورد گروه های ذینفعان معین مانند مدیریت، کارکنان، سهامداران و مصرف کنندگان انجام شده اما، تاکید کمتری بر نقش جوامع و اکوسیستم ها مانند ذینفعان شده است و بسیار اندک مرتبط با تامین کنندگان، NGO ها و دولت می باشند. اگرچه شرکت های گردشگری و هتل داری ممکن است تحت فشارهای یکسان با دیگر صنایع باشند، اما فرصت های مهمی برای هم مستند سازی و هم درگیر کردن این ذینفعان بیرونی در مجله در مورد پایداری، باقی مانده است.
The past decade has seen significant growth in the tourism and hospitality literature on corporate social responsibility (CSR). Indeed, over 70% of the articles on this topic have been published in the past five years. Through the application of a stakeholder lens, this paper explores how CSR has developed within the extant literature, paying particular attention to current gaps and highlighting the contributions of the research in this special issue. This emerging research on CSR in the context of tourism and hospitality is pushing past the boundaries of early approaches to corporate sustainability by providing empirical evidence to support the importance of integrating a range of stakeholder perspectives and needs throughout the planning, implementation, and evaluation of CSR initiatives. We observe that while there is ample research on certain stakeholder groups such as management, employees, shareholders, and consumers, there is less emphasis on the role of communities and ecosystems as stakeholders and very little related to suppliers, NGOs, and government. Although tourism and hospitality firms may not be subject to the same pressures as other industries, there remain important opportunities to both document and engage these external stakeholders in the journey towards sustainability.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.