دانلود ترجمه مقاله علوم رفتاری و بازاریابی اجتماعی برای اتخاذ سیاست های کارآمدتر
عنوان فارسی |
دو روش همگرایی: علوم رفتاری و بازاریابی اجتماعی برای اتخاذ سیاست های کارآمدتر |
عنوان انگلیسی |
Two converging paths: behavioural sciences and social marketing for better policies |
کلمات کلیدی : |
  بازاریابی اجتماعی؛ سیاست؛ اقتصاد رفتاری؛ ترغیب؛ بینش رفتاری؛ علوم رفتاری |
درسهای مرتبط | مدیریت بازاریابی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 12 | نشریه : Emerald |
سال انتشار : 2017 | تعداد رفرنس مقاله : 61 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. نقاط همگرایی و نقاط واگرایی 3. همگرایی دو زمینه علمی به منظور بهبود سیاستگذاری 4. نگاه رو به جلو
چکیده – هدف: این یادداشت استدلال می کند که بازاریابی اجتماعی و کاربرد علوم رفتاری در سیاست، دو راه همگرا و سازگار در جهت اتخاذ سیاست های مثمر ثمرتر هستند. این تحقیق، موضوع نقاط همگرایی و واگرایی بین دو بحث فوق و مزایای بالقوه استفاده بیشتر اصول و روش های بازاریابی اجتماعی را در روند اخیر استفاده از علوم رفتاری در سیاست نشان می دهد. طراحی / روش تحقیق / رویکرد – این یادداشت متکی بر بررسی علوم رفتاری و پیشینه تحقیقاتی بازاریابی اجتماعی و تجزیه و تحلیل گزارش های سازمانی در مورد موارد سیاست های رفتار آگاهانه است. یافته ها – علوم رفتاری سیاست های اطلاع رسانی رو به رشدی هستند که هدف آنها برای ارتقاء رفاه اجتماعی است. بازاریابی اجتماعی به ندرت به عنوان بخشی از این پدیده در نظر گرفته شده است، اگرچه عملا این موضوع واقعیت دارد. هر دو زمینه علمی اهداف مشابهی دارند، برنامههای کاربردی سیاست مشابهی را نشان می دهند و در تجزیه و تحلیل رفتاری ریشه دارند. آنها در چارچوب نظری خودشان متفاوت هستند و تاکید نسبی آنها بر تغییر رفتار و مدت زمان اقداماتی است که انجام میدهند. مزایای متعددی از تعبیه اصول و روش های بازاریابی اجتماعی در روش فعلی استفاده از علوم رفتاری به سیاست شناسایی شده است. مفاهیم کاربردی – محققین استفاده از علوم رفتاری در علوم سیاسی را تشویق می کنند تا در صورت لزوم از مفاهیم و روش های بازاریابی اجتماعی استفاده کنند. بازاریابی اجتماعی می تواند در تعامل با علوم رفتاری کشف کند که همگرایی هر دو رویکرد در عمل چگونه است. اصالت / ارزش - نوآوری این تحقیق عبارت است از ارائه اولین مقایسه کاربرد علوم رفتاری در سیاست با بازاریابی اجتماعی و استفاده از چارچوب چرخه سیاست گذاری برای نگاشت مشارکت و تکمیل هر دو زمینه علمی است.
Purpose: This commentary argues that social marketing and the application of behavioural sciences to policy constitute two converging paths towards better policies. It highlights points of convergence and divergence between both disciplines and the potential benefits of further embedding social marketing principles and methods within the recent trend of applying behavioural sciences to policy. Design/methodology/approach: The commentary relies on a review of the behavioural sciences and social marketing literatures and on an analysis of institutional reports reviewing cases of behaviourally informed policies. Findings: Behavioural sciences are increasingly informing policies to promote societal well-being. Social marketing has seldom been explicitly considered as being part of this phenomenon, although it is de facto. Both disciplines share similar end-goals, inform similar policy applications and are rooted in behavioural analysis. They diverge in their theoretical frameworks, their relative emphasis on behaviour change and the span of interventions they generate. Several benefits of embedding social marketing principles and methods within the current way of applying behavioural sciences to policy are identified. Practical implications: Scholars applying behavioural sciences to policy are encouraged, when appropriate, to use the insights and methods from social marketing. Social marketing can engage in a dialogue with behavioural sciences to explore how to pilot the convergence of both approaches in practice. Originality/value: The novelty of this contribution lies in providing the first comparison of the application of behavioural sciences to policy with social marketing, and in using the policy-making cycle framework to map the contributions and complementarities of both disciplines.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.