عنوان فارسی |
دیدگاه مصرف کننده نسبت به هوش مصنوعی (AI) در بازاریابی: بررسی تجربی نگرش مصرف کننده و قصد خرید |
عنوان انگلیسی |
The consumer attitude towards AI in marketing - An experimental study of consumers attitudes and purchase intention |
رشته مرتبط |
  مدیریت بازاریابی |
درسهای مرتبط | روش تحقیق و نمونه پروپوزال کارشناسی ارشد برای پایان نامه |
اصول نگارش : رعایت شده و بر طبق استانداردهای وزارت علوم تهیه شده است | سال تهیه : 1403 |
فرمت تهیه : ورد (قابل ویرایش) و پی دی اف (pdf) | کیفیت نگارش : طلایی |
پاورپوینت این پروپوزال را چگونه میتوانم تهیه کنم؟ |
سفارش پاورپوینت این پروپوزال |
1. بیان مساله 2. اهمیت و ضرورت تحقیق 3. پیشینه تحقیق 4. اهداف تحقیق 5. فرضیه های تحقیق 6. مدل تحقیق 7. سوالات تحقیق 8. تعریف واژگان و اصطلاحات فنی و تخصصی 9. بیان جنبه نوآوری تحقیق 10. روش تحقیق 11. منابع
پایان نامه این پروپوزال | دانلود پایان نامه نگرش مصرف کننده به هوش مصنوعی (AI) در بازاریابی |
چت بات های AI و پیشرفتهای فناوری، به بخش جدایی ناپذیر زندگی روزمره ما تبدیل می شوند. با همان سرعتی که اینترنت به بخش بزرگتری از زندگی عادی و روزمره ما تبدیل می شود، ادغام ما با تجارت الکترونیک نیز به همین شکل است. تقاضای رو به رشد مصرف کنندگان برای خدمات آنلاین و مزایای آن، مشارکت شرکت ها در تجارت الکترونیک را افزایش داده است. طی سالهای اخیر، تجارت الکترونیک به بخش جدایی ناپذیر صنعت خرده فروشی جهانی تبدیل شده و مصرف کنندگان با دسترسی به اینترنت از سراسر جهان می توانند به صورت آنلاین در هر کجا که باشند، خرید کنند. خردهفروشی جهانی الکترونیکی در سال 2021، از 5.2 تریلیون دلار فراتر رفت و انتظار می رود که این رقم در سال های آینده همچنان افزایش یابد. فروش از 1.3 تریلیون دلار آمریکا افزایش یافته و پیش بینی می شود تا سال 2026 به بیش از 8 تریلیون افزایش یابد. بعلاوه می توان اظهار داشت، کاربرانی با سطح تجربه بالاتر در زمینه استفاده اینترنت، به واسطه خریدهای قبلی از طریق بسترهای تجارت الکترونیک، تمایل بیشتری به خرید آنلاین دارند. یک ابزار بازاریابی که می تواند تعامل با مصرف کنندگان را افزایش داده و فروش تجارت الکترونیکی را افزایش دهد، بازاریابی ایمیلی است. بنابراین استفاده از ایمیل مارکتینگ در ماهیت تجارت الکترونیک اهمیت فراوانی یافته است و استفاده از AI در بازاریابی ایمیلی می تواند به تعمیق تعامل مصرف کننده کمک کند. تجارت الکترونیک از طریق روندهای فناوری جدید مانند AI و همچنین از طریق رفتارهای مصرف کنندگان به دلیل تغییر مناظر، در حال توسعه و تحول است. بخش قابل توجهی از بازاریابان باید رفتار مصرف کنندگان خود را درک کنند. در حالیکه AI تا حدی به ردیابی ردپای دیجیتالی آنها کمک می کند، رفتار پاسخ دهی مصرفکنندگان برای درک بهتر رابطه با آنها بسیار مهم می باشد.
این پروپوزال به بررسی نگرش مصرف کننده به هوش مصنوعی (AI) در بازاریابی پرداخته و در آن، یک مطالعه تجربی در زمینه نگرش مصرف کننده و قصد خرید انجام گردیده است. ساختارهای استاندارد پروپوزال نویسی شامل بیان مساله، بیان اهداف، پیشینه، روش تحقیق و … رعایت گردیده اند و در نتیجه مطالعه آن می تواند ابزار بسیار مناسبی در راستای آشنایی با این بخش ها باشد. لازم به توضیح است که با توجه به گسترده بودن موضوع و مسیرهای پژوهشی فراوانی که در این زمینه وجود دارد، می تواند موضوعات جدیدی را نیز از این پروپوزال، استخراج نموده و در تحقیقات آینده، مورد استفاده قرار داد.
این پروپوزال در محیط ورد (WORD) تهیه شده و کاملا قابل ویرایش می باشد؛ در ادامه نیز تصویر مربوط به بخشی از آن قرار داده شده است:
در گذشته از هوش مصنوعی (AI) فقط در علوم مبتنی بر داده استفاده می شد، اما پیشرفت در زمینه داده ها و برنامه نویسی باعث گردید که AI در سیستم ها و بازارهای پیچیده، مفیدتر باشد. امروزه ماشین های AI، با مدلها و الگوریتم های مختلف به روش های مختلف در زندگی روزمره مصرف کنندگان، در خانه های هوشمند، ماشین ها، رایانه ها و خدمات آنلاین ادغام شده اند. این توسعه AI در بازارها و عملکردهای متعدد، نتیجه پیشرفت علم کامپیوتر و در دسترس بودن کلان داده ها می باشد. این دستاوردها بر توسعه و نقش بزرگ AI در ارتباطات بازاریابی تاثیر گذاشته است. در حالیکه AI یک معجزه علمی است و کارایی فراتر از امکانات انسانی را ارائه می دهد، نگرش مصرف کنندگان به AI در بازاریابی، هنوز موضوعی است که ارزش بررسی بیشتر دارد. تغییر محیط به سمت توسعه تکنولوژیکی، رفتار مصرف کنندگان در زمینه ارتباط و تعامل با مشاغل را تغییر داده است. با توجه به ارتباط دستاوردهای تکنولوژیکی امروزی و اهمیت آن در محیط، استفاده از AI در ارتباطات ضروری می باشد. بنابراین، توسعه دانش در این زمینه نیز اهمیت دارد. تا جایی که می دانیم، تحقیق در مورد کاربرد AI و تاثیر آن بر نگرش مصرف کننده در زمینه بازاریابی ایمیلی، محدود است و در نتیجه می توان نوآوری این پروپوزال را در این موضوع دانست.
هنگامی که به نگرش مصرف کنندگان در زمینه AI و رابطه آن با قصد خریدشان می پردازیم، شکاف تحقیقاتی در زمینه نقش AI در بازاریابی بارز می شود. موضوع مرتبط است و درک مفاهیم استفاده از AI در رابطه با روابط آنلاین مصرف کننده قابل توجه می باشد. تحقیقات نشان می دهند که به هنگام جستجوی اطلاعات، تغییر رفتار مصرفکنندگان می تواند با پذیرش AI مرتبط باشد، در حالیکه این ارتباط را نمی توان در سایر زمینه های بازاریابی بیان کرد. بنابراین ارتباط این مطالعه، مبتنی بر ارائه درک رابطه تصادفی و تاثیر نگرش مصرف کننده بر قصد خرید آنها، در زمینه بازاریابی ایمیلی و با استفاده از تئوری رفتار برنامه ریزی شده و تئوری اشاعه نوآوری است. در نتیجه، این پروپوزال به دانش رابطه بین متغیرها و در نتیجه دانش جدید در زمینه هوش مصنوعی و بازاریابی می پردازد.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.