دانلود پایان نامه نگرش مصرف کننده به هوش مصنوعی (AI) در بازاریابی

عنوان فارسی

نگرش مصرف کننده به هوش مصنوعی (AI) در بازاریابی: مطالعه تجربی نگرش مصرف کننده و قصد خرید

عنوان انگلیسی

The consumer attitude towards AI in marketing - An experimental study of consumers attitudes and purchase intention

کلمات کلیدی :

  هوش مصنوعی (AI) در بازاریابی؛ اشاره نظریه فناوری؛ نگرش مصرف کننده؛ تئوری رفتار برنامه ریزی شده؛ قصد خرید؛ بازاریابی ایمیلی

رشته های مرتبط مدیریت بازاریابی
تعداد صفحات پایان نامه انگلیسی : 83 دانشگاه : Jönköping University
سال انتشار : 2023 تعداد رفرنس : 148
فرمت فایل ترجمه شده : PDF و WORD قابل ویرایش کیفیت ترجمه : تخصصی ویژه با کیفیت طلایی
پاورپوینت : ندارد

سفارش پاورپوینت این پایان نامه

وضعیت ترجمه : انجام شده و با خرید بسته می توانید فایل ترجمه را دانلود کنید
Management Thesis
قیمت دانلود ترجمه پایان نامه
199,800 تومان
پایان نامه حاضر با عنوان "نگرش مصرف کننده به هوش مصنوعی (AI) در بازاریابی: مطالعه تجربی نگرش مصرف کننده و قصد خرید" بصورت کاملا تخصصی توسط تیم "مدیریت بازاریابی" فرداپیپر ترجمه شده است. اگر موضوع پایان نامه ارشد یا دکتری شما مشابه این موضوع باشد، مطالعه ی این تز کمک شایانی به شما خواهد کرد تا بتوانید به نحو احسن پروژه خود را تکمیل نمایید.
فهرست مطالب

1. مقدمه 2. چارچوب مرجع 3. چارچوب مفهومی 4. روش 5. نتایج 6. بحث و بررسی 7. نتیجه گیری و پیشنهادات

ترجمه چکیده

چکیده – در دهه های اخیر استفاده از AI توسعه فراوانی یافته است و کاربرد آن در بازارهای مختلف بطور پیوسته رو به رشد است. کاربرد هوش مصنوعی در زمینه بازاریابی از مزایای مختلفی برخوردار است که شرکت ها را قادر به تعامل با مصرف کننده و ایجاد یک رابطه قوی تر می سازد. هرچه بیشتر AI در بازاریابی بکار گرفته شود، درک نگرش مصرف کنندگان در مورد استفاده از آن و اثرش بر قصد خرید مصرف کننده، مهمتر می شود. هدف این مطالعه بررسی اثر نگرش مصرف کننده در مورد محتوای تولید شده بوسیله AI در بازاریابی ایمیلی بر قصد خرید است. نظریه رفتار برنامه ریزی شده و نظریه انتشار نوآوری برای تدوین فرضیه ها بکار گرفته شدند. این پژوهش با استفاده از یک روش کیفی در یک زمینه تجربی انجام شد. یک پرسشنامه آنلاین، تقسیم شده به دو قسمت طراحی شد و بین شرکت کنندگان سوئدی بزرگتر از 17 سال، توزیع شد. در مجموع 114 شرکت کننده در مطالعه پیمایشی اول ثبت شدند که از آنها 71 پاسخگر در مطالعه پیمایشی دوم ثبت شدند. سپس داده ها در SPSS تحلیل شدند. نتایج مطالعه پیمایشی نشان دادند که عنصر سازگاری در نظریه انتشار نوآوری تاثیر مثبت و معناداری بر نگرش مصرف کننده در مورد استفاده از AI در بازاریابی دارد. رابطه بین عنصر مشاهده پذیری و نگرش، یک رابطه غیرمعنادار بود. علاوه بر آن، تفاوت معناداری هنگام مقایسه گروه تجربی و گروه شاهد مشاهده نشد. در آخر اینکه، مشاهده شد که نگرش در مورد AI، تاثیر مثبت و معناداری بر قصد خرید در گروه تجربی داشت.

چکیده انگلیسی

The use of AI has developed during the recent decades, and the application of it within different markets is continually growing. The application of it within marketing comes with different benefits that allow businesses to engage with the consumer and build a stronger relationship. The more AI is becoming applied in marketing, the more important it is to understand the consumers attitude towards its usage and effect of it on consumer purchase intention. The purpose of this study is to explore the effect of consumer attitudes towards AIgenerated content within email marketing on purchasing intention. Theory of planned behavior and diffusion of innovations theory are applied to formulate the hypotheses. The research was conducted using a quantitative method in an experimental context. An online survey divided into two parts was developed and distributed to participants in Sweden in ages from 18 and above. A total of 114 respondents were recorded in the first survey and of those, 71 respondents were recorded in the second survey. The data was then analyzed in SPSS. The results from the survey showed the element of compatibility within the theory of diffusion of innovation having a significant and positive effect on consumers attitude towards AI-usage in marketing. The relationship between the observability element and attitude was found to be non-significant. Additionally, no significant difference was found when comparing the experimental group and the control group. Lastly, attitude towards AI was found to have a significant and positive effect on purchasing intention in the experimental group.

توضیحات

توسعه فناوری طی دهه‌ های گذشته، تکامل یافته و از نظر عموم مردم، دنیایی که امروزه می ‌شناسیم توسط دستاوردهای تکنولوژیکی هدایت می‌شود. در میان دستاوردهای قرن گذشته، AI به عنوان راهی برای تقلید از رفتار هوشمند توسعه یافت. تعریف رایج هوش مصنوعی (AI) عبارت است از ماشینی که مانند ذهن انسان عمل می کند. امروزه AI را می توان به روش های مختلف در زندگی روزمره خود مشاهده نمود. با توجه به گفته محققین، در اوایل دهه 2000، AI فقط برای موتورهای جستجوی شرکت های اینترنتی، بازی های رایانه ای، داده کاوی و روبات های متحرک همچون جاروبرقی به کار گرفته می شد. این نیز بینشی در مورد میزان گسترده کاربرد AI در زمینه ها و فرآیندهای مختلف ارائه می دهد که هر کدام هدف نهایی خاصی ارائه می دهند. پیشرفت ‌های AI گسترده است و انتظار می رود تا درآمد بازار جهانی AI تا سال 2028 به ارزش تخمینی 800 میلیارد دلار و تا سال 2030 به بیش از 1.5 تریلیون افزایش یابد. روند توسعه AI در زمینه های مختلف گسترده بوده و اکنون به طرق مختلف در زندگی روزمره ما و به واسطه اینترنت ادغام یافته است. فناوری های AI قادر به تعامل مبتنی بر رابطه با انسان هستند.

این پایان نامه در 67 صفحه به صورت فایل ورد (WORD) قابل ویرایش و PDF تهیه شده و در ادامه نیز، بخشی از آن قرار داده شده است:

محتوی بسته دانلودی:

فایل PDF پایان نامه انگلیسی فایل ورد قابل ویرایش (WORD) و PDF ترجمه پایان نامه به صورت کاملا مرتب ترجمه شکل ها و جداول انجام شده است
قیمت : 199,800 تومان

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود پایان نامه نگرش مصرف کننده به هوش مصنوعی (AI) در بازاریابی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 12 =

مقالات ترجمه شده

نماد اعتماد الکترونیکی

پشتیبانی

logo-samandehi