دانلود ترجمه مقاله عوامل موثر بر وفاداری مصرف کننده در صنعت بانکداری
عنوان فارسی |
عوامل موثر بر وفاداری مصرف کننده: شواهدی از صنعت بانکداری خرده فروشی غنا |
عنوان انگلیسی |
Factors influencing consumer loyalty: evidence from the Ghanaian retail banking industry |
کلمات کلیدی : |
  کیفیت خدمات؛ تصویر شرکت؛ وفاداری؛ مدلسازی معادله ساختاری؛ رضایت مشتری؛ اعتماد |
درسهای مرتبط | مدیریت بازاریابی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 24 | نشریه : Emerald |
سال انتشار : 2018 | تعداد رفرنس مقاله : 89 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. بانکداری خرده فروشی در غنا 3. مروری بر مقالات و توسعه فرضیات 4. روش تحقیق 5. نتایج و آنالیز 6. بحث و بررسی 7. دلالت های مدیریتی و نظری 8. محدودیت ها و مسیرهای پژوهشی آینده
هدف: افزایش تعداد بانک ها در صنعت بانکداری غنا، رقابت شدید در این صنعت را بوجود آورده است. بنابراین، هدف این مقاله بررسی عوامل تاثیر گذار بر قصد وفاداری مشتریان بانکداری جزء یا خرده فروش می باشد. طراحی/روش تحقیق/رویکرد: برای اعتبار یابی مدل پژوهش پیشنهادی، این مطالعه از یک طراحی پژوهش پیمایشی بهره می گیرد. داده ها از 565 مشتری از بانک های برتر از نظر پس اندازهای مشتری، گردآوری شدند. تحلیل داده ها، بوسیله مدل سازی معادله ساختاری حداقل مربعات جزئی (PLS-SEM) با استفاده از SmartPLS نسخه 3، انجام شد. یافته ها: نتایج تحلیل PLS-SEM نشان دادند که رضایت، کیفیت خدمات و اعتماد، اثر قابل توجهی بر وفاداری دارد و رضایت موثرترین اثر بوده است. جالب اینکه، فهمیده شده که وجهه شرکت اثر قابل توجه و معناداری بر هم رضایت و هم اعتماد داشته است اما بر وفاداری اثر نداشته. در کل، مدل پیشنهادی، 63.3 درصد از تغییرات وفاداری را تبیین کرد. محدودیت های پژوهش/دلالت ها: مطالعه حاضر، مشتریان تنها بانک های برتر غنا را نمونه گیری کرد. استفاده از داده های مقطعی، مطالعه اینکه چگونه ادراک مشتریان در گذر زمان تغییر می کند، را غیرممکن می سازد. اما نتایج بدست آمده از این مطالعه می توانند به مدیران بانک ها در طراحی استراتژی هایی به هدف بهبود وفاداری مشتری جهت گسترش سهم بازاری خود، کمک می کند. اصالت/ارزش: این مقاله، در مقالات موجود که بر وفاداری در بخش بانکداری خرده فروشی تاکید دارند، بخصوص در زمینه یک اقتصاد در حال توسعه، مشارکت می کند. این مطالعه به رابطه بین کیفیت خدمات، ارزش ادراک شده، رضایت، وجهه، اعتماد و وفاداری، دقت و توجه می کند.
Purpose: The increasing number of banks in the Ghanaian banking industry has brought about intense competition in the industry. The purpose of this paper is, therefore, to examine the factors that influence retail banking customers’ loyalty intentions. Design/methodology/approach: In order to validate the proposed research model, the study adopts a survey design. Data were collected from 565 customers of the top performing banks in terms of customer deposits. Data analysis employed the partial least squares structural equation modeling (PLS–SEM) using SmartPLS version 3. Findings: Results from the PLS–SEM analysis indicated that satisfaction, service quality and trust had significant effect on loyalty, with satisfaction having the most significant effect. Interestingly corporate image was found to have a significant effect on both satisfaction and trust but not on loyalty. In all, the proposed model accounted for 63.3 percent of the variation in loyalty. Research limitations/implications: The current study samples customers from only the top performing banks in Ghana. The use of cross-sectional data makes it impossible to study how customers’ perceptions change over time. Results from this study could, however, help managers of banks in designing strategies aimed at improving customer loyalty in order to consolidate their market share. Originality/value: This paper adds to existing works that focus on loyalty in the retail banking sector, especially from the context of a developing economy. The study draws attention to the interrelationship among service quality, perceived value, satisfaction, image, trust and loyalty.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.