دانلود ترجمه مقاله عوامل شناختی مرتبط با افسردگی و اضطراب در نوجوانان
عنوان فارسی |
عوامل شناختی مرتبط با افسردگی و اضطراب در نوجوانان: یک مطالعه طولی دو ساله |
عنوان انگلیسی |
Cognitive factors associated with depression and anxiety in adolescents: A two-year longitudinal study |
کلمات کلیدی : |
  حساسیت اضطراب؛ سوگیری توجه؛ نوجوانان؛ افسردگی؛ مطالعه طولی |
درسهای مرتبط | روانشناسی بالینی و سلامت |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 8 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2018 | تعداد رفرنس مقاله : 27 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. روش 2. نتایج 3. همبستگی 4. آنالیز رگرسیون 5. بحث و بررسی
پیشینه/هدف: بررسی نقش حساسیت اضطراب و سوگیری توجه در رشد علائم اضطراب و افسردگی در نوجوانان. روش پژوهش: 214 دانش آموز پایه های 7 تا 10 چینی هنگ کنگ ، یک بسته پرسشنامه روان سنجی را تکمیل کردند تا سطوح حساسیت اضطراب، پردازش توجه گزینشی، و علائم اضطراب و افسردگی در سال 2016 و سپس بار دیگر در 2017، اندازه گیری شود. نتایج: دختران، در مقایسه با پسران، علائم اضطراب و حساسیت اضطراب بیشتری را در سال 2016 نشان دادند. همچنین افزایش معنادار سطح افسردگی میانگین از 2016 تا 2017 را گزارش دادند. نتایج رگرسیون آشکار کردند که بعد نگرانی های جسمی حساسیت اضطراب، سوگیری توجه مثبت و تا حد کمتری سوگیری توجه منفی به بوجود آمدن علائم اضطراب و افسردگی در یک سال بعد ارتباط دارند. ترس از ناتوانیی ذهنی می تواند پیش بینی کننده افسردگی در یک سال بعد باشد اما برای علائم اضطراب اینگونه نیست. نتیجه گیری: مداخلات از طریق آموزش حساسیت اضطراب برای کاهش نگرانی های بدنی و اصلاح سوگیری توجه (حواس پرتی) برای افزایش توجه عادی به محرک مثبت و اجتناب از محرک های منفی، می توانند علائم اضطراب و افسردگی را در دانش آموزان دبیرستانی، کاهش دهند. اضطراب و افسردگی، مسائل سلامت روان معمول در سراسر جهان می باشند. در یک مرور ادبی نظام مند از 87 مطالعه شیوع اختلال اضطراب از 44 کشور، منتشر شده بین 1980 و 2009، باکستر، اسکات، واس و وایتفورد (2013) گزارش دادند که شیوع جهانی هرگونه اختلال افسردگی 7.3% (95% بازه اطمینان: 8/4 تا 10.9%)، متغیر از 0.9% در چین تا 28.3% در افغانستان، بوده است. بخصوص اینکه، افسردگی از 0.1% در کمتر از 12 سالگی تا 4% در سال های 12 و 17 درصد افزایش یافته است (پولانزیک، سالوم، سوگایا، کایه و روهده، 2015). درک عوامل مرتبط با افزایش علائم اضطراب و افسردگی در بعد، برای طراحی مداخلات اولیه جهت تسکین این مسائل، لازم و ضروری می باشد. این مطالعه آینده نگر، دو عامل شناختی، حساسیت اضطراب و سوگیری توجه، در رشد علائم اضطراب و افسردگی در یک سال بعد، را مورد بررسی قرار می دهد. یک مرور ادبی در مورد هر دوی حساسیت اضطراب و سوگیری توجه، در ابتدا ارائه می شود.
Background/Objective: To examine the roles of anxiety sensitivity and attentional bias in the development of anxiety and depression symptoms among adolescents. Method: 214 grade 7 to grade 10 Hong Kong Chinese students completed a package of psychometric inventories to measure levels of anxiety sensitivity, selective attentional processing, and anxiety and depressive symptoms in 2016 and then again in 2017. Results: Girls, when compared with boys, exhibited more anxiety symptoms and anxiety sensitivity in 2016. They also reported a significant increase in mean depression level from 2016 to 2017. Regression analyses revealed that the physical-concerns dimension of anxiety sensitivity, positive attentional bias, and to a lesser extent negative attentional bias were related to the development of both anxiety and depression symptoms one year later. Fear of mental incapacity could predict depression one year later but not anxiety symptoms. Conclusions: Intervention through anxiety sensitivity training to reduce somatic concerns and attentional bias modification to increase habitual attention to positive stimuli and to disengage from negative stimuli can reduce anxiety and depression symptoms among high school students. Anxiety and depression are common mental health issues across the globe. In a systematic review of 87 prevalence studies of anxiety disorders from 44 countries published between 1980 and 2009, Baxter, Scott, Vos, and Whiteford (2013) reported that the global prevalence of any anxiety disorders was 7.3% (95% CI: 4.8–10.9%), ranging from 0.9% in China to 28.3% in Afghanistan. In particular, depression escalated from 0.1% below the age of 12 to 4% between the ages of 12 and 17 years (Polanczyk, Salum, Sugaya, Caye, & Rohde, 2015). Understanding the factors related to later development of both anxiety and depression symptoms is necessary to enable early interventions to alleviate these problems. This prospective study investigates two cognitive factors, anxiety sensitivity and attentional bias, in the development of both anxiety and depression symptoms one year later. A review of the literature on both anxiety sensitivity and attentional bias and anxiety sensitivity is provided first.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.