دانلود ترجمه مقاله چرا کودکان دچار خوانش پریشی با نوشتن دست و پنجه نرم می کنند
عنوان فارسی |
چرا کودکان دچار خوانش پریشی با نوشتن دست و پنجه نرم می کنند و چطور می توان به آنها کمک کرد |
عنوان انگلیسی |
Why Children With Dyslexia Struggle With Writing and How to Help Them |
کلمات کلیدی : |
  خوانش پریشی؛ راهبردهای آموزشی؛ فراتحلیل |
درسهای مرتبط | روانشناسی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 21 | نشریه : NCBI |
سال انتشار : 2018 | تعداد رفرنس مقاله : 116 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت :
ندارد سفارش پاورپوینت این مقاله |
وضعیت ترجمه مقاله : انجام شده و با خرید بسته می توانید فایل ترجمه را دانلود کنید |
1. چارچوب مفهومی: دیدگاه ساده نوشتن 2. مشکلات نوشتن دانش آموزان دچار خوانش پریشی در دیدگاه ساده نوشتن 3. مداخلات برای بهبود مهارت های نوشتاری کودکان دچار خوانش پریشی 4. خلاصه
هدف: کودکان دچار خوانش پریشی اغلب دارای مشکلات مرتبط با نوشتن هستند. در دیدگاه ساده الگوی نوشتن، نوشتن با کیفیت بالا به مهارت های رونویسی خوب، حافظه کاری و کارکرد اجرایی وابسته است – که همه آنها ممکن است برای کودکان دچار خوانش پریشی مشکل باشند و منجر به هجی ضعیف و کیفیت کلی پایین نوشتن شود. در این مقاله، چالش های کودکان دچار خوانش پریشی را بر حسب دیدگاه ساده نوشتن و راهبردهای آموزشی به منظور افزایش کیفیت هجی و نوشتن کلی در کودکان دچار خوانش پریشی توصیف می نماییم. روش: برای راهبردهای هجی کردن، جستجوهای اصولی را در کل دو پایگاه داده برای مطالعاتی اجرا نمودیم که اثربخشی مداخلات هجی کردن برای دانش آموزان دچار خوانش پریشی را ارزیابی می کنند، هم چنین مطالعاتی از دو فراتحلیل را مشمول نمودیم. برای مشخص نمودن شیوه های آموزشی دیگر به منظور افزایش کیفیت نوشتن (مثلا دست خط و کارکرد اجرایی)، فراتحلیل های اخیر نوشتن را ارزیابی نمودیم و آنها را با اجرای جستجوهای مستقیم تکمیل نمودیم. نتایج: از طریق جستجو، شواهد راهبردی مداخله درمانی و جبرانی موثر در هجی کردن، رونویسی، کارکرد اجرایی و حافظه کاری را یافتیم. برخی از راهبردها شامل هجی کردن با استفاده از هجی های- صوتی و تک واژها و توسعه راهبرد یادگیری خود تنظیم بود. نتیجه گیری ها: بسیاری از دانش آموزان دچار خوانش پریشی، مشکل در نوشتن را در حوزه های متعددی تجربه می کنند. با این حال، مهارت های نوشتن شان (و حتی خواندن شان) ممکن است با راهبردهای آموزشی شناسایی شده در این مقاله بهبود یابد. راه کارهای آموزشی را توصیف کرده و ارتباطات با منابع را در کل مقاله ارائه می نماییم.
Purpose: Children with dyslexia often have related writing difficulties. In the simple view of writing model, high-quality writing depends on good transcription skills, working memory, and executive function—all of which can be difficult for children with dyslexia and result in poor spelling and low overall writing quality. In this article, we describe the challenges of children with dyslexia in terms of the simple view of writing and instructional strategies to increase spelling and overall writing quality in children with dyslexia. Method: For spelling strategies, we conducted systematic searches across 2 databases for studies examining the effectiveness of spelling interventions for students with dyslexia as well as including studies from 2 meta-analyses. To locate other instructional practices to increase writing quality (e.g., handwriting and executive function), we examined recent meta-analyses of writing and supplemented that by conducting forward searches. Results: Through the search, we found evidence of effective remedial and compensatory intervention strategies in spelling, transcription, executive function, and working memory. Some strategies included spelling using sound-spellings and morphemes and overall quality using text structure, sentence combining, and self-regulated strategy development. Conclusions: Many students with dyslexia experience writing difficulty in multiple areas. However, their writing (and even reading) skills can improve with the instructional strategies identified in this article. We describe instructional procedures and provide links to resources throughout the article.
ترجمه این مقاله در 37 صفحه آماده شده و در ادامه نیز صفحه 27 آن به عنوان نمونه قرار داده شده است که با خرید این محصول می توانید، فایل WORD و PDF آن را دریافت نمایید.
محتوی بسته دانلودی:
PDF مقاله انگلیسی ورد (WORD) ترجمه مقاله به صورت کاملا مرتب (ترجمه شکل ها و جداول به صورت کاملا مرتب)
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.