دانلود ترجمه مقاله بررسی چالش های توسعه پلتفرم های پرداخت موبایلی
عنوان فارسی |
بررسی چالش های توسعه پلتفرم های پرداخت موبایلی: چشم انداز مدل کسب و کار |
عنوان انگلیسی |
Exploring the growth challenge of mobile payment platforms: A business model perspective |
کلمات کلیدی : |
  مدل کسب و کار؛ مطالعه موردی؛ تحول دیجیتال؛ Fintech؛ پرداخت موبایلی؛ پلتفرم ها |
درسهای مرتبط | تجارت الکترونیک |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 13 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2020 | تعداد رفرنس مقاله : 64 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. مدل های کسب و کار پلتفرم دو جانبه 3. طرح تحقیق 4. داستان هایی در این زمینه: دو مثال از پلتفرم های پرداخت موبایل 5. بحث و بررسی 6. خلاصه و دلالت های نظری
قدرت مدل های کسب و کار با رشد دیجیتال اقتصاد ما در حال رشد است، اما نحوه بررسی چالش رشد پلت فرم توسط شرکت ها به منظور دستیابی به انبوهی از کارکنان هنوز ناشناخته مانده است. در این مطالعه، ما از دیدگاه مدل کسب و کار به منظور درک نحوه ارائه پلت فرم پرداختی موبایل و بررسی چنین چالشی استفاده کردیم. در این مطالعه نحوه تعامل ارائه دهندگان پرداخت موبایل در نوآوری مدل های کسب و کار خود را مورد بررسی قرار دادیم و بنابراین سه بُعد مربوطه یعنی تفکر در رابطه با مدیریت روابط با خرده فروشان، ایجاد مشارکت با عاملان دیگر در اکوسیستم پرداخت به منظور تکمیل و ارائه ارزش پیشنهادی و ادغام و استفاده از فناوری موبایل رو به جلو را شناسایی کردیم. علاه بر این، مطالعه ما پیشنهاد داد که ارائه دهندگان پرداختی موبایل نیازمند سازگاری نقش خود در اکوسیستم به منظور ترسیم پلت فرم هستند و این مساله وابسته به انتخاب آن ها در رابطه با دامنه قابلیت دسترسی جغرافیایی است. در نهایت، پیشنهاد کردیم که سازگاری متقابل BMs عوامل مرتبط با پلت فرم منجر به بهبود انتشار این پلت فرم شده و ضرورت محققان به منظور بررسی انتشار نوآوری و نظریه های سازگاری فناوری را با اذعان به اهمیت مدل کسب و کار مورد تاکید قرار می دهد. مقدمه: تحولات دیجیتال فعلی توسط دسترسی به اینترنت ایجاد شده و استفاده گسترده از تلفن همراه فرصت های زیادی برای خدمات پرداختی فراهم می آورد. یک مثال در این رابطه، ظهور اپلیکیشن های پیچیده پرداختی موبایل است که بر روی دستگاه های موبایل مشتریان نصب شده و توسط ارائه دهندگان پرداخت موبایل ارائه شده که تلاش هایی به منظور پیشنهاد ارزش بیشتر به مشتریان و خرده فروشان نسبت به آنچه در گذشته انجام می شد، ارائه می کنند (کازان و همکاران، 2018). این خدمات پرداختی موبایل به عنوان پلت فرم های چندجانبه دیجیتال مفهوم سازی شده (ریور و همکاران، 2018، کوفمان و ما، 2015) که توسط ارائه دهنده پلت فرم اداره شده و اهداف آن تسهیل معاملات از طریق برخی اشکال فناوری دیجیتال (هامدان و هنیگسون، 2015، استابل و فیلستاد، 1998) بین دو یا چند نوع مجزا از کاربران پلت فرم و بنابراین خلق ارزش برای همه آن هاست. برخی از این تلاش ها موفقیت آمیز بوده، در حالی که برخی دیگر از آن ها در بررسی چالش های مختلف موجود در مدل های کسب و کار پلت فرم با شکست مواجه شدند (کانامو و سانتالو، 2015).
The power of platform business models has grown as our economies become increasingly digital, but how companies address the challenge of platform growth to achieve a critical mass of users remains unclear. In this study, we take a business model (BM) perspective to understand how mobile payment platform providers go about addressing such a challenge. We studied how mobile payment providers engaged in innovation of their business models, and thus identified three pertaining aspects: rethinking the relationship management with retailers, creating partnerships with other actors in the payment ecosystem to complement and deliver the proposed value, and integrating and using front-end mobile technology. Furthermore, our study suggests that mobile payment providers need to adapt their role within the ecosystem to scale the platform, and that it will depend on their choice of scope of geographic availability. Finally, we suggest that mutual adaptation of BMs of platform-associated actors leads to improved diffusion of the platform offer, which also hints at the need for researchers to revisit innovation diffusion and technology adoption theories by acknowledging the importance of the BM of the offer side of technology. Introduction: The current digital transformation carried by omni-present internet access and the vast usage of mobile phones has brought massive development opportunities for payment services. One example is the emergence of sophisticated digital payment applications installed on consumers’ mobile devices, offered by emergent mobile payment providers that strive to propose more value to consumers and retailers, than payment incumbents (e.g., banks) have done in the past (Kazan et al., 2018). These mobile payment services, conceptualized as digital multi-sided platforms (de Reuver et al., 2015, Kauffman and Ma, 2015) are governed by a platform provider that aims to facilitate transactions through some form of digital technology mediation (Hedman and Henningsson, 2015, Stabell and Fjeldstad, 1998) between two or more distinct types of platform users, and therefore create value for all. Some of these have been successful, while others still fail to address the different challenges embodied in platform business models (Cennamo and Santalo, 2015).
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.