دانلود ترجمه مقاله تاثیر مداخله ظرفیت سازی بر ویژگی های بازاریابی غذا
عنوان فارسی |
تاثیر مداخله ظرفیت سازی بر ویژگی های بازاریابی غذا در مکان های تفریحی |
عنوان انگلیسی |
Impact of a Capacity-Building Intervention on Food Marketing Features in Recreation Facilities |
کلمات کلیدی : |
  بازاریابی غذا؛ امکانات تفریحی و ورزشی؛ ظرفیت سازی؛ کودکان؛ سیاست |
درسهای مرتبط | مدیریت ورزشی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 9 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2020 | تعداد رفرنس مقاله : 39 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. روش ها 3. نتایج 4. بحث و بررسی 5. دلالت هایی برای تحقیق و عمل
چکیده – هدف: بررسی تاثیر مداخله ظرفیت سازی (CBI) بر بازاریابی غذا در مکان های تفریحی (RF ها) جهت پشتیبانی از دستورالعمل های تغذیه ای استانی. طراحی: کارآزمایی کنترل شده تصادفی شده در یک آزمایش تجربی طبیعی: بازاریابی غذا در RF ها از 3 استان که به تصادف به گروه های مداخله (GL+CBI) یا مقایسه (GL-ONLY) تقسیم شده اند، با مکان های تفریحی در 1 استان بدون دستورالعمل (NO-GL). بازاریابی غذا بوسیله ابزار ارزیابی بازاریابی غذا و نوشیدنی ها، مورد ارزیابی قرار گرفت. محیط اجرا: استان های کانادا با و بدون دستورالعمل تغذیه داوطلبانه برای RF ها شرکت کنندگان: 51 عدد مکان تفریحی مداخله: CBI 18 ماهه معیارهای پیامد اصلی: تغییر ابزار ارزیابی بازاریابی غذا و نوشیدنی ها برای نمره های محیط ها و ویژگی های بازاریابی بین گروه های پایه و پیگیری تحلیل: کروسکال-والیس با آزمون های U من-ویتنی تعقیبی. نتایج: تفاوت معناداری در ویژگی های بازاریابی غذا بین گروه های پایه و پیگیری وجود نداشت، بجز برای تغییر فراوانی بازاریابی غذا (P=0.045). افزایش فراوانی NO-GL (میانه، 6.0؛ دامنه بین چارک: -2.0 تا 8.5) به میزان معناداری بیشتر از تغییرات در مکان های GL+CBI (P=0.033) و GL-ONLY (P=0.049) بود. نتیجه گیری و دلالت ها: ظرفیت سازی با بهبود بالقوه ویژگی های بازاریابی غذا ارتباط نداشت، و علت آن دستورالعمل های تغذیه غیرالزامی، اولویت کم برای تغییر و اهداف و دستورالعمل های مبهم و محدود مربوط به مکان ها. دستورالعمل های تغذیه با محدودیت های بازاریابی غذای غیرسالم خاص باید اجباری باشد و مورد حمایت قرار گیرد.
Objective: To explore the impact of a capacity-building intervention (CBI) to support implementing provincial nutrition guidelines on food marketing in recreation facilities (RFs). Design: Randomized controlled trial within a natural experiment: food marketing in RFs from 3 guideline provinces randomly assigned to intervention (GL+CBI) or comparison (GL-ONLY) was compared with facilities in 1 province without guidelines (NO-GL). Food marketing was assessed by the Food and Beverage Marketing Assessment Tool for Settings. Setting: Canadian provinces with/without voluntary nutrition guidelines for RFs. Participants: 51 RFs. Intervention: 18-month CBI. Main Outcome Measures: Change in Food and Beverage Marketing Assessment Tool for Settings scores and marketing features between baseline and follow-up across groups. Analysis: Kruskal–Wallis with post hoc Mann–Whitney U tests. Results: No significant differences in food marketing features between baseline and follow-up across groups except for a change in food marketing frequency (P = 0.045). The increase in frequency in NO-GL (median, 6.0; interquartile range, −2.0 to 8.5) was significantly greater than changes in the GL+CBI (P = 0.033) and GL-ONLY sites (P = 0.049). Conclusions and Implications: Capacity-building was not associated with improved food marketing features potentially because of nonmandated nutrition guidelines, low priority for change, and vague or narrow facility goals and guidelines. Nutrition guidelines with specific unhealthy food marketing restrictions should be mandated and supported.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.