دانلود ترجمه مقاله نقش هزینه ها در طراحی مدل کسب و کار

عنوان فارسی

نقش هزینه ها در طراحی مدل کسب و کار برای کسب و کارهای نوپای فناورانه مرحله اولیه

عنوان انگلیسی

The role of costs in business model design for early-stage technology startups

کلمات کلیدی :

  مدل کسب و کار؛ هزینه ها؛ کسب و کارهای نوپای فناورانه؛ کنترل های مدیریت راهبردی؛ پورتفولیو مدل کسب و کار؛ طراحی مدل کسب و کار

درسهای مرتبط مدیریت کسب و کار
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 15 نشریه : ELSEVIER
سال انتشار : 2020 تعداد رفرنس مقاله : 145
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
پاورپوینت : ندارد وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است.
فهرست مطالب

1. مقدمه 2. مبانی نظری 3. روش تحقیق 4. نتایج 5. بحث و بررسی و نتیجه گیری

سفارش ترجمه
ترجمه نمونه متن انگلیسی

چکیده – در آغاز مرحله اولیه خود، کسب و کارهای نوپای فنّاورانه، چند مدل کسب و کار را ایجاد می کنند. غالباً، هزینه ها یکی از موانع موجود در برابر نوآوری در مدل کسب و کار تلقی می شود. برای مخالفت کردن با این فرض، نقش هزینه ها در طراحی مدل کسب و کار را مورد تردید قرار دادیم. ما دوازده مطالعه موردی درباره کسب و کارهای نوپای فنّاورانه در سوئیس، فرانسه، و ایالات متحده را تحلیل کردیم. نتایج نشان داد که کسب و کارهای نوپای فنّاورانه، سه نوع مدل کسب و کار که فنّاوری محور، بازار محور، و خروج محور هستند را ایجاد کرده اند. هزینه ها، نقش توانمندساز، تعدیل کننده، و میانجی را داشته اند. در یک پورتفولیوی مدل های کسب و کار، هزینه ها نقش میانجی را ایفا می کنند. در نهایت، نقشی که هزینه ها در مرحله طراحی مدل کسب و کار ایفا می کنند، سازوکارهای کسب ارزش شرکت را تغییر داده، و بطور بالقوّه، ارزش شرکت را ارتقا می دهد. این پژوهش، اثرات ذیل را داشته است: (1) به نظر می رسد، پورتفولیوهای مدل کسب و کار فنّاوری، بازار، و خروج محور، بین کسب و کارهای نوپای فنّاورانه، ناهمگون می باشد. (2) هزینه ها، نقش توانمندساز و میانجی را علاوه بر نقش تعدیل کننده سنّتی خود، ایفاء می کنند. ما با تمرکز بر اقتصاد جدید ( به جای راهبردهای رهبری هزینه پورتر) از طریق یک رویکرد خوش بینانه و سرمایه گذاری محور، تحقیقات درباره این موضوع را بهبود بخشیدیم. مقدّمه: کسب و کارهای نوپای فنّاورانه، یکی از حامیان نوآوری در مدل کسب و کار، تجاری سازی نوآوری، ایجاد اشتغال، و رشد اقتصادی بوده اند. با اینحال، به جای فنّاوری، مالکیت فکری یا خط مشی عمومی، بقا و موفّقیت کسب و کارهای نوپای فنّاورانه به ذهنیت مدیران آنها وابسته است، که مفاهیم یا ایده های فنّاورانه را به روایت هایی که پژوهشگران، غالباً، آنها را مدل های کسب و کار نامیده اند، تبدیل می کنند ( فورناری، 2015 ) . به عنوان یک ابزار شناختی ( بادِن- فولِر و مورگان، 2010؛ میکالکینا و کابانتوس، 2015 ) ، مدل های کسب و کار، برای تعریف کردن و موقعیت دهی به وضعیت بغرنج کسب و کارهای نوپای فنّاورانه به عنوان بخشی از روایت در حال تکامل خود، نقش آفرین بوده اند تا خلق ارزش و کسب ارزش را با تبدیل کردن سرمایه فکری به ارزش اقتصادی ( یعنی، درآمدزایی) تسریع نمایند. در کسب و کارهای نوپای فنّاورانه مرحله اولیه، اَنواع متفاوتی از مدل های کسب و کار پدیدار می شود. برخی از کارآفرینان، مدل های کسب و کار دوگانه ( مارکیدِس، و چاریتو، 2004) ، موازی ( گروبِر، 2010) یا پورتفولیوهای مدل های کسب و کار ( ساباتیِر و همکاران، 2010؛ آوِرسا و همکاران، 2015؛ اسنیهور و تارزیجان، 2018) را مدیریت کرده اند تا بین ریسک ها و وعده های ارائه شده موازنه برقرار سازند، امکانات مرتبط با فنّاوری را مورد بررسی قرار دهند، و مشروعیت راهبردی خود را ایجاد یا بهتر نمایند ( آلدریچ و فیول، 1994؛ شفِرد و زاکاراکیس، 2003؛ تورنیکوسکی و نیوبِرت، 2007؛ زیمِرمَن و زایتز، 2002) . داشتن یک پورتفولیو از مدل های کسب و کار نَه تنها به کاهش دادن ریسک، از جمله در برنامه ریزی اقتضایی، کمک می کند، بلکه برای شناسایی کردن فرصت های جدید برای گسترش یا مقیاس گذاری ( رانگ و همکاران، 2018) ، همراه با افزایش دادن ارزش شرکت نیز مُمد واقع می گردد. هرچند، تحقیقات گسترده ای درباره مولّفه های تشکیل دهنده مدل کسب و کار انجام گردیده، اما مسئله هزینه ها در طرّاحی مدل کسب و کار، در راهبرد پژوهش نادیده گرفته شده است. تحقیقات درباره مدل کسب و کار، هزینه ها را به شیوه های کلی یا ظاهری، از جمله برای تخمین زدن ساختارهای هزینه محصول یا خدمت جدید ( یعنی، کالاها یا خدمات فروخته شده) و به منظور تعیین سودآوری ( چِسبورو، 2010؛ جانسون و همکاران، 2008؛ زات و آمیت، 2010) مورد توجه قرار داده اند.

نمونه متن انگلیسی مقاله

Beginning in their early stages, technology start-ups (TSUs) develop several business models. Costs are often perceived as a constraint to business model innovation. Challenging this assumption, we question the role that costs play in business model design. We analyzed twelve TSU case studies from Switzerland, France, and the USA. The results indicate that TSUs develop three types of business models that are technology-driven, market-driven, and exit-driven. Costs act as enablers, moderators, and mediators. With a portfolio of business models, costs play a mediating role. Finally, the role costs play in the business model design phase changes firm value capture mechanisms, potentially enhancing the firm's value. This research makes the following contributions: (1) Technology-, market-, and exit-driven business model portfolios appear to be heterogeneous among TSUs. (2) Costs play enabler and mediator roles in addition to the traditional moderator role. We add to the literature by focusing on the new economy (rather than Porter's cost leadership strategies) through an optimistic and investment-driven approach. Introduction: Technology startups (TSUs) have been a bulwark of business model innovation, the commercialization of innovation, employment creation, and economic growth. However, rather than technology, intellectual property (IP) or public policy, TSU survival and success is based on the mindset of TSU entrepreneurs, who translate technological concepts or ideas into narratives that researchers often refer to as business models (Furnari, 2015). As a cognitive device (Baden-Fuller and Morgan, 2010; Mikhalkina and Cabantous, 2015), business models have played a role in defining and positioning TSUs’ plight as part of their evolving narrative to accelerate value creation and value capture by converting intellectual capital into economic value (i.e., monetization). In earlystage TSUs, variations of business models emerge. Some entrepreneurs manage dual (Markides and Charitou, 2004), parallel (Gruber, 2010), or portfolios of business models (Sabatier et al., 2010; Aversa et al., 2015; Snihur and Tarzijan, 2018) to balance risks with promises made, explore technology-related possibilities, and establish or improve their strategic legitimacy (Aldrich and Fiol, 1994; Shepherd and Zacharakis, 2003; Tornikoski and Newbert, 2007; Zimmerman and Zeitz, 2002). Having a portfolio of business models helps not only to alleviate risk, as in contingency planning, but also to identify new opportunities for expansion or scaling (Rong et al., 2018), along with increasing firm value. Although there has been extensive research on business model components, the issue of costs in business model design has been overlooked in strategy research. Literature on business models addresses costs in general or superficial ways, such as in estimating new product or service cost structures (i.e., goods or services sold) and determining profitability (Chesbrough, 2010; Johnson et al., 2008; Zott and Amit, 2010).

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

سفارش ترجمه تخصصی این مقاله

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “دانلود ترجمه مقاله نقش هزینه ها در طراحی مدل کسب و کار”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × دو =

مقالات ترجمه شده

نماد اعتماد الکترونیکی

پشتیبانی

logo-samandehi