دانلود ترجمه مقاله طراحی الگوهای تجاری در زمینه کارآفرینی پایدار
عنوان فارسی |
طراحی الگوهای تجاری در زمینه کارآفرینی پایدار: برجسته سازی منطق تجاری در کسب و کارهای ترکیبی |
عنوان انگلیسی |
Business model design in sustainable entrepreneurship: Illuminating the commercial logic of hybrid businesses |
کلمات کلیدی : |
  طراحی مدل کسب و کار؛ کارآفرینی پایدار؛ کسب و کار ترکیبی؛ کسب و کار پایدار؛ مدل کسب و کار؛ منطق تجاری |
درسهای مرتبط | مدیریت کسب و کار؛ مدیریت کارآفرینی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 13 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2018 | تعداد رفرنس مقاله : 96 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت :
ندارد سفارش پاورپوینت این مقاله |
وضعیت ترجمه مقاله : انجام شده و با خرید بسته می توانید فایل ترجمه را دانلود کنید |
1. مقدمه 2. پیشینه مفهومی و چارچوب تحلیلی 3. داده ها و روش ها 4. یافته های مربوط به کسب و کارهای ترکیبی برای پایداری: تحلیلی از دیدگاه طراحی مدل کسب و کار 5. بحث و بررسی و نتیجه گیری
دلالت های عملی: همچنین نتایج ما برای مدیران و سیاست گذاران، مناسب هستند. از طریق رفع خلاء بین حیطه مدل تجاری و زمینه کسب و کارهای ترکیبی، دیدگاه های ارزشمندی در مورد نحوه تسهیل زمینه سازی تجاری سازی کسب و کارهای ترکیبی ارائه می دهیم تا دست یابی به اهداف اجتماعی یا اکولوژیکی را ممکن سازیم. نشان دادیم که کسب و کارهای ترکیبی، بر نوآور بودن و رویکردهای مدل تجاری بازده، در گرایش تجاری خود تاکید می کنند تا ارزش اجتماعی یا اکولوژیکی، خلق کنند. مدیران کسب و کارهای هیبرید (ترکیبی) که به دنبال رویکردهای مدل تجاری نوین هستند، جویای تجمیع یک بعد پایداری قبلاً ناموجود یا توسعه نیافته در مدل تجاری هستند. تبدیل آن به اجرا و عمل (اجرایی کردن) می تواند باعث بوجود آمدن یک افزونه یا یک گزاره فروش منحصربفرد (نوین بودن موقعیت خوب (niche) یا تامین منبع بیرونی شرکت های مختلف از عوامل ورودی با صفات پایداری (نوین بودن یکپارچه)، شود. برای مورد اول، زوت و آمیت (2008) نشان می دهند که مدل های کسب و کار مبتنی بر نوآور بودن، در ترکیب با یک استراتژی تفکیک سازی (differentiation) می تواند در واقع عملکرد شرکت را بهبود بخشد. اما، اذعان کردیم که شرکت های قرار گرفته در منبع خوشه نوآوری niche، ارزش پایداری از طرف های ثالث (برای مثال، تامین کنندگان عوامل ورودی) را افزایش داده اند. اگر این به منابع متمایز خود شرکت (مانند دانش، یک مشارکت جامع و غیره) متصل نباشند، تمرکز نوآوری می تواند از بین برود هنگامی که پیروان و دنبال کنندگان (فسفری و همکاران، 2013)، ورود می کنند یا هنگامی که کل صنعت وادار می شود به سمت شیوه ها و محصولات پایدار تر حرکت کنند (هاهن، 2011). اگر این امر رخ دهد، کسب و کارهای ترکیبی، پیشگام می شوند، که این ممکن است دیگر وجود نداشته باشد، اگر niche، به جریان اصلی تبدیل شود، بنابراین، در نهایت باعث بوجود آمدن مدل های تجاری می شود که تنها بخاطر تنزل درآمدها بعد از افزایش رقابت، موقتاً موفق باشند. در حقیقت، هایگ و هافمن (2012) حتی پیشنهاد دادند که کسب و کارهای هیبرید، پیروان را به نحو فعال دعوت می کنند و اطلاعاتی در مورد گزینه ها (یا آفرهای) محصول موفق (و پایدار) به نفع جامعه، ارائه می دهند. در حالت دوم از رویکردهای مدل تجاری نوین یکپارچه، تاکید بیشتری بر منابع سازمانی بوجود می آید که ممکن است تقلید آنها در مقایسه با منبع یابی بیرونی ارزش افزوده مثل خوشه نوآوری niche دشوارتر باشد.
Practical implications: Our results are also relevant for managers and policy makers. Through bridging the gap between the business model domain and the context of hybrid businesses, we provide fruitful insights on how to facilitate commercial grounding of hybrid businesses to enable achieving social or ecological goals. Moreover, we demonstrated that hybrid businesses focus on novelty and efficiency business model approaches in their commercial orientation in order to create social or ecological value. Managers of hybrid businesses striving for a novelty business model approaches seek to accumulating a previously nonexistent or underdeveloped sustainability dimension within the business model. Turning this into practice, this can lead either into an add-on and a unique selling proposition (niche novelty) or to various ventures' external sourcing of input factors with sustainability traits (integrated novelty). For the former case, Zott and Amit (2008) indicate that novelty-centered business models coupled with a differentiation strategy can indeed enhance company performance. However, we posited that companies in the niche novelty cluster source the added value of sustainability from third parties (e.g., suppliers of input factors). If this is not connected to the companies' own distinct resources (such as knowledge, an exclusive partnership, etc.), the novelty focus might erode when followers (Fosfuri et al., 2013) step in or when the entire industry is forced to move toward more sustainable practices and products (Hahn, 2011). If this happens, hybrid businesses are pioneers, which might cease to exist if the niche becomes mainstream, thus ultimately leading to business models that are only temporarily successful owing to eroding revenues following increasing competition. In fact, Haigh and Hoffman (2012) even propose that hybrid businesses actively invite followers and offer insights into successful (and sustainable) product offerings for the benefit of society. In the latter case of integrated novel business model approaches, there is a greater focus on organizational resources that might more difficult to imitate compared to the external sourcing of added value as in the niche novelty cluster.
محتوی بسته دانلودی:
PDF مقاله انگلیسی ورد (WORD) ترجمه مقاله به صورت کاملا مرتب (ترجمه شکل ها و جداول به صورت کاملا مرتب)
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.