دانلود ترجمه مقاله شرکت انتفاعی: یک مدل کسب و کار اجتماعی نوآورانه
عنوان فارسی |
شرکت انتفاعی (fBComp): یک مدل کسب و کار اجتماعی نوآورانه. مورد ایتالیایی |
عنوان انگلیسی |
For-Benefit Company (fBComp): An innovative social-business model. The Italian case |
کلمات کلیدی : |
  مشروعیت اجتماعی؛ مشارکت ذی نفعان؛ شرکت انتفاعی؛ هم آفرینی ارزش اجتماعی؛ بازاریابی درمانی |
درسهای مرتبط | مدیریت کسب و کار |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 11 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2018 | تعداد رفرنس مقاله : 132 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. شرکت انتفاعی – یک مدل کسب و کار تطابق پذیر؟ 3. زمینه یابی مدل fBComp با مورد لحاظ قرار دادن مشروعیت 4. به سوی چارچوبی برای هم آفرینی ارزش اجتماعی 5. همریختی به عنوان یک قابلیت fBComp 6. مدل بازاریابی درمانی 7. جدیدترین فناوری کاربرد قانون fBComp 8. نتیجه گیری
چکیده – در سال 2015، یک نوع جدید از شرکت طبق مقررات در ایتالیا معرفی شد: شرکت انتفاعی (fBComp). این شرکتها با یک نوآوری مرتبط مشخص می شوند: آنها شرکت هایی غیر انتفاعی هستند که اساسنامه آنها به وضوح تاثیر تصمیمات مدیریتی بر رفاه جامعه و نیز سهامداران آن را تشخیص داده و در نظر می گیرد. این مطالعه fBComp را به عنوان یک مدل کسب و کار "اجتماعی" (SBM) جدید پیشنهاد می کند که رفتارهای اجتماعی و رقابتی را ادغام می نماید. در نتیجه، این شرکت با ایجاد و حفظ روابط دو سویه با ذینفعان، هم آفرینی شرایط پایداری زمینه ای، افزایش اعتبار و موقعیت خود در مقایسه با رقبایش، به اهداف خود دست می یابد. این مقاله با انجام یک تحلیل کتابخانه ای بر نتایج گزارش ایتالیایی در مورد fBComp، تصویری از مشخصه های اصلی این مدل کسب و کار اجتماعی نوآورانه را ارائه می دهد و تاثیرات احتمالی فراگیر، پیشگامانه و چاره ساز آن بر انتقال شیوه های مدیریتی در جهت رفاه ذی نفعان مشترک و یک جامعه پایدار را توضیح می دهد.
In 2015, a new kind of company was introduced by law in Italy: the for-Benefit Company (fBComp). Such firms are characterized by a relevant novelty: they are for-profit companies whose statute explicitly recognizes and intends the impact of managerial decisions on the wellbeing of society as well as of its shareholders. This study suggests on the fBComp as a new “social” business model (SBM) which integrates social and competitive behaviors. Thereby, the company achieves its objectives by creating and maintaining biunivocal relations with stakeholders, co-creating contextual sustainability conditions, increasing its reputation and positioning compared to its competitors. By conducting a desk analysis on the results of the Italian Report on fBComp, this paper designs a portrait of this innovative social business model's main features and explains its possibly far-reaching, trendsetting and curing influences on the transition of management practices towards mutual stakeholders' wellbeing and a sustainable society.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.