دانلود ترجمه مقاله ارتباط بین نوآوری مدل تجاری، پایداری شرکت، و ارزش های سازمانی
عنوان فارسی |
بررسی ارتباط بین نوآوری مدل تجاری، پایداری شرکت، و ارزش های سازمانی در صنعت مد |
عنوان انگلیسی |
Exploring the Relationship Between Business Model Innovation, Corporate Sustainability, and Organisational Values within the Fashion Industry |
کلمات کلیدی : |
  نوآوری مدل تجاری؛ پایداری شرکت؛ مسئولیت اجتماعی شرکت (CSR)؛ ارزش های سازمانی؛ عملکرد مالی |
درسهای مرتبط | مدیریت کسب و کار |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 18 | نشریه : Springer |
سال انتشار : 2016 | تعداد رفرنس مقاله : 143 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه: فراخوانی مدل های تجاری پایدار 2. مروری بر مقالات 3. زمینه: صنعت مد و ظهور مدل های تجاری پایدار 4. روش تحقیق 5. تحلیل آماری و نتایج 6. بحث و بررسی: محدودیت های پایداری شرکت و نوآوری مدل تجاری 7. نتیجه گیری
هدف این مقاله، بررسی رابطه بین نوآوری مدل تجاری، پایداری شرکتی و ارزش های سازمانی ضمنی آن، می باشد. علاوه بر آن، این مقاله بررسی می کند که چگونه این سه بعد با عملکرد مالی شرکتی، همبستگی دارند. نتیجه گیری می شود که شرکت های دارای مدل های تجاری نوین، به احتمال بیشتر به پایداری شرکتی می پردازند و اینکه نوآوری مدل تجاری و پایداری شرکتی مانند هم، معمولاً در سازمان ها دیده می شوند که این ریشه در ارزش های انعطاف پذیری و اختیار تصمیم گیری دارد. بنابراین بنظر می رسد منشاء نوآوری مدل تجاری و پایداری شرکتی، در اصول اساسی هدایت کننده سازمان باشد. علاوه بر آن، همچنین این مطالعه، یک رابطه مثبت بین ارزش های سازمانی اصلی و عملکرد مالی پیدا می کند. تحلیل های این مقاله براساس پاسخ های پرسشنامه بدست آمده از 492 مدیر در صنعت مد سوئد، انجام شد. مقدمه: درخواست برای توسعه و ابداع مدل های تجاری پایدار همین اواخر، ادبیات مرتبط با مدل تجاری، توجه محدودی به چالش های اجتماعی و محیط زیستی مواجه شده با جهان امروزی کرده است. تاکید بر پایداری بازار بوده است نه پایداری اجتماعی یا پایداری محیط زیستی (شالتگر و همکاران، 2011). برای نمونه، استابز و کوکلین (2008، صفحه 103) بیان کرده اند که «… درک مدل های تجاری پایدار و اینکه چگونه توسعه پایدار در شرکت ها اجرایی می شود، ضعیف است …» به همین صورت، لودیک-فروند (2009، صفحه 11) استنباط کرده است که این ادبیات هنوز قادر به بررسی «اثر متقابل های مدل های تجاری و پایداری شرکتی» نیست. اما، در سالهای اخیر، توجه رو به رشد به تلفیق و وارد کردن پایداری شرکتی در تفکر مدل تجاری متداول بوجود آمده است (شالتگر و همکاران، 2016). مفاهیمی مانند مدل های تجاری اجتماعی (یونوس و همکاران، 2010)، مدل های تجاری سبز (سامر، 2010)، مدل های تجاری خط مبنای سه گانه (اوستروالدر و پیگنیور، 2010)، مدل های تجاری توسعه اجتماعی (استابز و کاکلین، 2008)، مدل های تجاری جامع (میکلینی و فیورنتینو، 2012) و مدل های تجاری پایداری (استابز و کاکلین، 2008؛ بیرکین و همکاران، 2009) برای توصیف منطق های تجاری جدید که به هر دوی کسب و کار و جامعه منفعت می رسانند، معرفی شده اند. علاوه بر آن، مسائل ویژه در مورد مدل های تجاری پایدار، بتازگی در مجله های آکادمیک بین المللی که به پایداری و مسئولیت شرکتی می پردازند، برای مثال، «مجله تولید پاکتر» (2013) و «سازمان و محیط زیست (2016)، پدیدار شده اند.
The objective of this paper is to examine the relationship between business model innovation, corporate sustainability, and the underlying organisational values. Moreover, the paper examines how the three dimensions correlate with corporate financial performance. It is concluded that companies with innovative business models are more likely to address corporate sustainability and that business model innovation and corporate sustainability alike are typically found in organisations rooted in values of flexibility and discretion. Business model innovation and corporate sustainability thus seem to have their origin in the fundamental principles guiding the organisation. In addition, the study also finds a positive relationship between the core organisational values and financial performance. The analysis of the paper is based on survey responses from 492 managers within the Swedish fashion industry. Introduction: The Call for Sustainable Business Models: Until recently, the business model literature paid only limited attention to the social and environmental challenges facing the world today. Focus was on market sustainability rather than social sustainability and environmental sustainability (Schaltegger et al. 2011). For instance, Stubbs and Cocklin (2008, p. 103) argued that the ‘‘(…) understanding of sustainable business models and how sustainable development is operationalized in firms is weak (…)’’. Likewise, Lu¨deke-Freund (2009, p. 11) argued that the literature is still to tackle: ‘‘(…) the intersections of business models and corporate sustainability’’. In recent years, however, there has been a growing interest in integrating corporate sustainability into conventional business model thinking (Schaltegger et al. 2016). Concepts like social business models (Yunus et al. 2010), green business models (Sommer 2012), triple bottom line business models (Osterwalder and Pigneur 2010), community development business models (Stubbs and Cocklin 2008), inclusive business models (Michelini and Fiorentino 2012), and sustainability business models (Stubbs and Cocklin 2008; Birkin et al. 2009) have all been introduced to describe new business logics that benefit both business and society. Moreover, special issues on sustainable business models are beginning to appear in international academic journals addressing corporate sustainability and responsibility, e.g. Journal of Cleaner Production (2013) and Organization & Environment (2016).
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.