دانلود ترجمه مقاله تاثیر هوش تجاری بر عملکرد مالی استارت آپ ها
عنوان فارسی |
تاثیر هوش تجاری بر عملکرد مالی استارت آپ ها/ شرکت های نوپا |
عنوان انگلیسی |
The Business Intelligence impact on the financial performance of start-ups |
کلمات کلیدی : |
  هوش تجاری؛ یادگیری شبکه ای؛ عملکرد مالی؛ نوآوری استارت آپ ها |
درسهای مرتبط | مدیریت کسب و کار |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 13 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2022 | تعداد رفرنس مقاله : 55 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت :
ندارد سفارش پاورپوینت این مقاله |
وضعیت ترجمه مقاله : انجام شده و با خرید بسته می توانید فایل ترجمه را دانلود کنید |
1. مقدمه 2. بیان مسئله و روش ها 3. نتایج و بحث و بررسی 4. نتیجه گیری
چکیده – هدف هوش تجاری بررسی، یکپارچه سازی و تحلیل منطقی داده ها از منابع اطلاعاتی مختلف مشتری، محیط زیست، رقبا، بازارها و غیره است تا عملکرد کسب و کارها، به ویژه استارتاپ ها/ شرکت های نوپا را افزایش دهد. این پژوهش با هدف بررسی تاثیر هوش تجاری بر عملکرد مالی شرکتهای نوپا انجام گرفته است. روش تحقیق، از نوع توصیفی- پیمایشی و کاربردی است. جامعه آماری پژوهش، مدیران عامل و کارشناسان شرکتهای نوپا را شامل می شود. برای جمعآوری دادهها از پرسشنامه 43 آیتمی، روش تحلیل عاملی تاییدی و روش تحلیل روایی استفاده شد. نتایج حاکی از آن است که هوش تجاری تاثیر معنیداری بر یادگیری شبکههای نوآورانه ندارد، اما هوش کسبوکار تا میزان 0.99 باعث افزایش نوگرایی در شرکت های نوپا شده است. لازم به ذکر است که، نوآوری عملکرد مالی استارتآپ ها را تا 0.311، هوش استارتآپ ها در یادگیری شبکه ای را 0.537، یادگیری شبکه ای در افزایش نوآوری در استارتآپ ها و شبکه را تا 0.632 افزایش داده است. همچنین، نقش یادگیری شبکه در مورد افزایش عملکرد مالی در استارت آپ ها تا 0.397 بوده است. علاوه بر این تاثیر نوآوری و یادگیری شبکه بر عملکرد مالی نیز تایید شد. با توجه به نقش متغیر نوآوری و یادگیری شبکه، تاثیر هوش تجاری بر عملکرد مالی به صورت غیرمستقیم مورد بررسی قرار گرفته است. همچنین نتایج بدست آمده حاکی از آن است که این دو عامل برای بالا بردن کارایی مالی ضروری می باشند.
Business Intelligence goal is to investigate, integrate and logically collect and multidimensional analysis of data from varied customer information sources, environment, competitors, markets, and etc. to enhance the performance of businesses, particularly startups. This research aims to study the impact of Business Intelligence on the financial performance of start-ups. The method is descriptive-survey, aside practical purpose. The study statistical population covered CEOs and experts of startup companies who were investigated in a 250-sample people. Also, 43-item questionnaire aside set up validity with confirmatory factor analysis, and validity analysis was employed for data collection. The results indicated that Business Intelligence did not impact Network Learning in startups, however, Business Intelligence enhanced Innovativeness in startups by 0.99, also, Innovativeness enhanced the financial performance of startups by 0.311, startups intelligence on Network Learning by 0.537, Network Learning on enhancing Innovativeness in startups by 0.632, and Network Learning on financial performance enhancement in startups by 0.397. The impact of Business Intelligence on Innovativeness as well as Network Learning confirmed, also, the impact of Innovativeness and Network Learning on financial performance confirmed. Thus, it can be concluded that the impact of Business Intelligence on financial performance has been studied indirectly through the mediating role of Innovativeness and Network Learning in startups. Surprisingly, these two factors are necessary to enhance financial performance.
ترجمه این مقاله در 20 صفحه آماده شده و در ادامه نیز صفحه 8 آن به عنوان نمونه قرار داده شده است که با خرید این محصول می توانید، فایل WORD و PDF آن را دریافت نمایید.
محتوی بسته دانلودی:
PDF مقاله انگلیسی ورد (WORD) ترجمه مقاله به صورت کاملا مرتب (ترجمه شکل ها و جداول به صورت کاملا مرتب)
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.