دانلود ترجمه مقاله تاثیر متغیرهای رفتاری بر رفتار شهروندی سازمانی با رضایت شغلی به عنوان تعدیل کننده
عنوان فارسی |
تاثیر متغیرهای رفتاری بر رفتار شهروندی سازمانی (OCB)، به همراه رضایت شغلی به عنوان تعدیل کننده در هتل های پنج ستاره اردن: یک مطالعه آزمایشی |
عنوان انگلیسی |
Effect of behavioral variables on organizational citizenship behavior (OCB), with job satisfaction as moderating among Jordanian five-star hotels: A pilot study |
کلمات کلیدی : |
  تعهد؛ اردن؛ OCB؛ سبک رهبری؛ فرهنگ؛ هتل های پنج ستاره |
درسهای مرتبط | مدیریت رفتار سازمانی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 13 | نشریه : Emerald |
سال انتشار : 2019 | تعداد رفرنس مقاله : 63 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. رفتار شهروندی سازمانی (OCB) و رضایت شغلی 3. رفتار شهروندی سازمانی (OCB) و تعهد سازمانی 4. رفتار شهروندی سازمانی (OCB) و سبک رهبری 5. رفتار شهروندی سازمانی (OCB) و فرهنگ سازمانی 6. چارچوب نظری 7. جمع آوری داده ها 8. ابزار داده ها 9. مطالعه آزمایشی 10. نمونه مطالعه آزمایشی 11. تحلیل آماری مطالعه آزمایشی 12. تحلیل عامل اکتشافی 13. نتیجه گیری
هدف: در جهان تجاری بسیار رقابتی امروزی، مهم است که هر نفر به دنبال رقابتی شدن است تا وضعیت حیات خود را ارتقاء بخشد و یک آینده درخشان بوجود بیاورد. هدف این مطالعه، تاکید بر صنعت هتلداری اردن در پرتو بررسی برای این است که تعهد سازمانی، سبک رهبری و فرهنگ سازمانی چه تاثیری بر رفتار شهروندی سازمانی (OCB) با نقش میانجی گر رضایت شغلی در رابطه دارد. طراحی/روش تحقیق/رویکرد: این مطالعه، تعیین کننده ها را براساس پاسخ های بدست آمده از کارکنان شاغل در هتل های پنج ستاره در اردن، مورد بررسی قرار می دهد. یک نمونه کوچک در معرض تحلیل با نرم افزار SPSS برای آزمون پایایی، روایی پرسشنامه و بهنجاری داده ها، قرار گرفت. یافته ها: این مطالعه، پایایی پرسشنامه را در انجام یک مطالعه مقدماتی اعتبار یابی کرد و بهنجاری معقول و ضرایب بسیار پایا از معیارها بدست آوردند (0.753 تا 0.938). اصالت/ارزش: این مطالعه، اثربخشی ابزار را که پیش آیندهای خاص مختلف OCB را مورد بررسی قرار می دهد، اعتبار یابی کرد. مقدمه: یکی از مسئولیت های چندوجهی برتر سازمان های امروزی، توسعه یک فرمول موثر برای دستیابی و حفظ مزیت رقابتی در بازار می باشد (اکونوکیک و افیر، 2013؛ لیر، 2012؛ پیمان، 2018؛ ساورین، 2012). با پیدایش جهانی شدن، مزیت رقابتی به یکی از چالش های برتر تبدیل شد که متخصصان منابع انسانی باید بدان بپردازند بخصوصاز جنبه های دینامیک و مدیریت پرسنل (موزاننهامو، 2016). در این زمینه، سازمان ها به دنبال اتخاذ تغییرات پیچیده، شامل خدمات مشترک، تبدیلات، ادغام ها و اکتساب ها و پیاده سازی قابل ملاحظه فنآوریها می باشند (سامپات، 2014). تغییرات سازمانی توسط اکثریت مدیران و کارآفرینان به عنوان یک امر برطرف نشدنی در نظر گرفته می شوند. این امر از این جنبه مشهود است که هیچ ساختار منحصربفردی وجود ندارد که مدیریت تغییر خاص را اجازه خواهند داد، که در نتیجه آن، پیاده سازی تغییر اغلب به تاخیر می افتد یا کاملاً ناموفق خواهند شد (دی،اورتنزیو، 2012). اما، سازمان هایی که قادر به تسهیل پیاده سازی موثر تغییر موفق در پرتو تحویل بموقع در محدوده های بودجه، برآورده کردن کسب و کار، اهداف فنی و انسانی هستند، قادر به حصول مزیت های بالقوه هنگفتی خواهند بود.
Purpose – In the current competitive world of business, it is important that every individual strives to be competitive to elevate his/her life status and creates a bright-looking future. The purpose of this study is to lay emphasis on the Jordanian hospitality industry in light of the investigation as to how organizational commitment, leadership style and organizational culture influence organizational citizen behavior (OCB) with the moderating role of job satisfaction in the relationship. Design/methodology/approach – The study explores the determinants based on the responses obtained from the employees working in five-star hotels in Jordan. A small sample was exposed to SPSS software analysis for instrument validity, reliability and data normality. Findings – The study validated the reliability of the instrument in conducting a preliminary study, obtaining reasonable normality and highly reliable coefficients of measures (0.753-0.938). Originality/value – The study validated the effectiveness of the instrument that examined different specific antecedents of OCB. Introduction: One of the top multi-faceted responsibilities of organizations today is to develop an effective formula to achieve and maintain competitive edge in the market (Economic and Affairs, 2013; Lear, 2012; Peiman, 2018; Saurin, 2012). With the advent of globalization, competitive advantage has become one of the top challenges that human resource professionals have to address, particularly in the dynamic aspects of personnel management (Muzanenhamo, 2016). In this background, organizations are striving to adopt complex changes, including shared services, transformations, mergers and acquisitions and considerable implementation of technologies (Sampath, 2014). Organizational changes are viewed by majority of managers and entrepreneurs as an insurmountable task. This is evident by the fact that no single structure exists that will allow specific change management, as a result of which change implementation will often be retarded or will completely fail (D’Ortenzio, 2012). However, organizations that are capable of facilitating successful change implementation effectively in light of timely delivery within budget limitations, meeting business, technical and human objectives, will be able to obtain huge potential advantages.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.