دانلود ترجمه مقاله نیازهای اساسی روانشناختی در کلاس درس
عنوان فارسی |
نیازهای اساسی روانشناختی در کلاس درس: مروری بر مقالات در زمینه دانش آموزان مدارس ابتدایی و متوسطه |
عنوان انگلیسی |
Basic psychological needs in the classroom: A literature review in elementary and middle school students |
کلمات کلیدی : |
  نظریه خود تعیین کنندگی؛ نیازهای پایه روانشناختی؛ مدرسه ابتدایی؛ مشارکت؛ پیشرفت؛ انگیزه |
درسهای مرتبط | روانشناسی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 22 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2022 | تعداد رفرنس مقاله : 154 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت :
ندارد سفارش پاورپوینت این مقاله |
وضعیت ترجمه مقاله : انجام شده و با خرید بسته می توانید فایل ترجمه را دانلود کنید |
1. مقدمه 2. روش 3. رویکرد 4. بحث و بررسی 5. نتیجه گیری
چکیده – نظریه خود تعیین کنندگی (یا خودمختاری) نیازهای پایه روانشناختی برای استقلال، شایستگی، و احساس تعلق را به عنوان مبنایی برای آموزنده، جهت تجربه، حفظ و ارتقاء رفاه، رشد شخصی، و یادگیری، مفهوم سازی می کند. با این حال شواهد تاثیر آن در کلاس هنوز محدود است، به ویژه در آموزش پایه (سنین 14-6 سال). هدف این مطالعه اجرای یک مرور سیستمی شواهد تجربی در خصوص رابطه نیازهای پایه روانشناختی با انگیزه، رفاه، تعهد، و دستاوردهای تحصیلی در دانش آموزان مدارس ابتدایی و متوسطه بود. یک پژوهش فراگیر از مطالعات منتشر شده در مقالات بررسی شده به طور موازی (2021-2000) در 6 پایگاه داده الکترونیکی انجام شد و از 204 مقاله بازیابی شده، 32 مقاله معیار پذیرش را برآورده کردند. مطالعات نشان داد که تامین همه نیازهای روانشناختی، رابطه مثبتی با انگیزه ذاتی و مشارکت داشت. در مقابل به دلیل نبود مطالعاتی که کیفیت روانشناختی لازم را برآورده سازد، این فرضیه که رضایت مندی به طور مثبتی بر رفاه و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مدارس ابتدایی تاثیر می گذارد را نمی توان به طور کامل تایید کرد. این یافته ها بر نقش معلمان در تامین نیازهای روانشناختی دانش آموزان تاکید می کند، نه تنها برای نوجوانان، بلکه حتی برای کودکان. با این حال قدرت شواهد به واسطه نبود مطالعات برای هر متغیر مورد بررسی، کاهش می یابد. پژوهش های آزمایشی بیشتر در مورد این موضوع باید مشخص کند که چگونه مربیان مزایای محیط تامین کننده نیاز را برای بهتر کردن انگیزه، رفاه، تعهد و پیشرفت دانش آموزان در جوامع خود بکار می گیرند.
ترجمه مقاله مرتبط با این مقاله | دانلود ترجمه مقاله تربیت بدنی در مدارس راهنمایی جوامع کم درآمد |
Self-Determination Theory conceptualizes basic psychological needs (BPN) for autonomy, competence and relatedness as essentials for the learner to experience, maintain, and promote well-being, personal growth, and learning. However, the evidence of its influence in the classroom is still limited, especially in basic education (ages six to 14). The aim of the present study was to perform a systematic review of empirical evidence addressing the association of basic psychological needs on motivation, well-being, engagement, and academic achievement in elementary and middle school students. A comprehensive search of studies published in peer-review articles (2000–2021) was conducted on six electronic databases, and from 204 articles retrieved, 32 articles met the inclusion criteria. The studies showed that all psychological needs satisfaction were positively associated with intrinsic motivation and engagement. In contrast, due to the lack of studies that met methodological quality, the hypothesis that need satisfaction positively influences the well-being and academic achievement of elementary school students cannot be fully supported. The findings underscore the role of teachers in supporting pupils’ psychological needs, not only for early adolescents, but also for children. However, the strength of the evidence is tempered by the lack of studies for each variable studied. Further experimental research on this topic should elucidate how educators can harness the benefits of need-supportive environment to improve the motivation, well-being, engagement and achievement of children in their communities.
ترجمه این مقاله در 38 صفحه آماده شده و در ادامه نیز صفحه 8 آن به عنوان نمونه قرار داده شده است که با خرید این محصول می توانید، فایل WORD و PDF آن را دریافت نمایید.
محتوی بسته دانلودی:
PDF مقاله انگلیسی ورد (WORD) ترجمه مقاله به صورت کاملا مرتب (ترجمه شکل ها و جداول به صورت کاملا مرتب)
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.