دانلود ترجمه مقاله اختلالات خواندن – اهمیت اساسی زبان گفتاری

عنوان فارسی

مرور سالانه پژوهش ها: بررسی مجدد اختلالات خواندن – اهمیت اساسی زبان گفتاری

عنوان انگلیسی

Annual Research Review: Reading disorders revisited – the critical importance of oral language

کلمات کلیدی :

  خوانش پریشی؛ اختلالات خواندن؛ درک مطالب متنی؛ چندابتلایی؛ ریسک های چندگانه

درسهای مرتبط روانشناسی
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 19 نشریه : Wiley
سال انتشار : 2020 تعداد رفرنس مقاله : 159
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
پاورپوینت : ندارد

سفارش پاورپوینت این مقاله

وضعیت ترجمه مقاله : انجام شده و با خرید بسته می توانید فایل ترجمه را دانلود کنید
قیمت دانلود ترجمه مقاله
98,800 تومان
فهرست مطالب

1. مقدمه 2. یادگیری خواندن 3. تشخیص و شیوع اختلالات خواندن 4. عوامل ریسک برای خواندن ضعیف 5. عوامل ریسک بیولوژیکی 6. ریسک خانوادگی خوانش پریشی 7. عوامل ریسک محیطی 8. چندابتلایی های اختلال خواندن 9. چارچوبی چند عاملی برای اختلالات خواندن 10. نتایج برای کودکان مبتلا به اختلال خواندن 11. دلالت های آموزشی 12. نتیجه گیری

سفارش ترجمه
ترجمه نمونه متن انگلیسی

چکیده – این مقاله، پژوهش های مرتبط با اختلالات خواندن از زمان دسته بندی آنها در طبقه بندی اساسی اختلالات عصبی رشدی را به بحث می گذارد (مجله روانشناسی و روانپزشکی کودک، 53، 2012، 593). پس از مرور پیش بینی کننده های یادگیری خواندن در زبان های مختلف و نقش مهارت های زبانی به عنوان مبانی اساسی برای سواد، انواع و مشخصات اختلالات خوانده به بحث گذاشته می شوند و عوامل ریسک سببی مشهور در سطوح شناختی، بیولوژیکی و محیطی توجیهات مورد ملاحظه قرار می گیرند. اختلالات خواندن، بسیار ارثی هستند و به میزان زیادی می توانند با اختلالات زبانی، توجه و دیگر اختلالات یادگیری، بخصوص اختلالات ریاضیات، همراه باشند. محیط سواد خانه، که منعکس کننده همبستگی ژن-محیط است، یکی از چندین عامل است که رشد مهارت خواندن را تقویت می کنند و مشخص کننده هدفی مهم جهت مداخله است. دیدگاه چند نقصی خوانش پریشی (مجله شناخت، 101، 2006، 386) بیان می کنند که ریسک ها تا یک آستانه تشخیصی تجمع پیدا می کنند، اگرچه معمولاً تشخیص های طبقه ای ناپایدار هستند. همچنین در این مقاله، دلالت های ارزیابی و مداخله به بحث گذاشته می شوند. مقدمه: یادگیری درک مطالب خواندنی، دربرگیرنده نگاشت دادن یک زبان مکتوب (ارتوگرافی) به زبان گفتاری است. کودکان دارای مهارت های زبان گفتاری خوب، بهتر از کودکان دچار مشکلات زبان گفتاری، خواندن را یاد می گیرند. اسنولینگ و هولم (2012)، اخترالات خواندن را در زمینه مشکلات گفتاری بررسی کردند و پیشنهاد دادند که اختلالات خواندن، نتیجه و پیامد چندین عامل ریسک (ریسک فاکتور) هستند که می توان آنها را به عنوان مسئول رمزگشایی ضعیف یا درک مطلب خواندنی ضعیف تعبیر و تفسیر کرد. در طی این سالها، تعداد مطالعات طولی که رشد مهارت خواندن را از بنیادهایش در زبان گفتاری تا سالهای اولیه دبستان پیگیری و ردگیری کرده اند، گسترش یافته اند. با مرور یافته های این مطالعات به عنوان یک پیش درآمد برای بحث در مورد انواع ریسک فاکتورهای سببی مرتبط با مشکلات خواندن، شروع می کنیم. چندابتلایی ها بین اختلالات خواندن و دیگر اختلالات را در چارچوب چندنقصی، مورد ملاحظه قرار می دهیم (مک گراث، پترسون و پنینگتون، 2020) و در مورد دلالت های مرتبط برای ارزیابی بحث می کنیم. در نهایت، به اختصار مداخلات و اینکه چه چیزی می توانند در مورد مکانیزم های سببی به ما بگویند را بررسی می کنیم.

نمونه متن انگلیسی مقاله

This paper discusses research on reading disorders during the period since their classification within the overarching category of neurodevelopmental disorders (Journal of Child Psychology and Psychiatry, 53, 2012, 593). Following a review of the predictors of learning to read across languages, and the role of language skills as critical foundations for literacy, profiles of reading disorders are discussed and putative causal risk factors at the cognitive, biological, and environmental levels of explanation considered. Reading disorders are highly heritable and highly comorbid with disorders of language, attention, and other learning disorders, notably mathematics disorders. The home literacy environment, reflecting gene-environment correlation, is one of several factors that promote reading development and highlight an important target for intervention. The multiple deficit view of dyslexia (Cognition, 101, 2006, 385) suggests that risks accumulate to a diagnostic threshold although categorical diagnoses tend to be unstable. Implications for assessment and intervention are discussed. Introduction: Learning to read for meaning entails mapping a written language (orthography) on to spoken language. Children with good oral language skills learn to read better than children with oral language difficulties. Snowling and Hulme (2012) situated reading disorders in the context of language difficulties and proposed that reading disorders are the outcome of multiple risk factors that can be construed as liabilities for poor decoding (dyslexia) or poor reading comprehension. In the intervening years, longitudinal studies tracing reading development from its foundations in spoken language through the early years of instruction have burgeoned. We begin by reviewing the findings from these studies as a prelude to discussing the variety of causal risk factors associated with reading problems. We consider the comorbidities between reading and other disorders within the multiple deficit framework (McGrath, Peterson, & Pennington, 2020) and discuss implications for assessment. Finally, we briefly consider interventions and what they can tell us about causal mechanisms.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

ترجمه این مقاله در 30 صفحه آماده شده و در ادامه نیز صفحه 27 آن به عنوان نمونه قرار داده شده است که با خرید این محصول می توانید، فایل WORD و PDF آن را دریافت نمایید.

محتوی بسته دانلودی:

PDF مقاله انگلیسی ورد (WORD) ترجمه مقاله به صورت کاملا مرتب
قیمت : 98,800 تومان

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “دانلود ترجمه مقاله اختلالات خواندن – اهمیت اساسی زبان گفتاری”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − 6 =

مقالات ترجمه شده

نماد اعتماد الکترونیکی

پشتیبانی

logo-samandehi