دانلود ترجمه مقاله موانع پذیرش بانکداری اینترنتی: رویکرد مدل سازی معادلات ساختاری
عنوان فارسی |
موانع پذیرش بانکداری اینترنتی: یک رویکرد مدل سازی معادلات ساختاری – شبکه عصبی |
عنوان انگلیسی |
Barriers in adoption of internet banking: A structural equation modeling - Neural network approach |
کلمات کلیدی : |
  بانکداری اینترنتی؛ مانع تصویر؛ مانع ارزش؛ مانع اعتماد؛ مانع عقیده رایج؛ شبکه عصبی |
درسهای مرتبط | مدیریت بازرگانی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 8 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2020 | تعداد رفرنس مقاله : 97 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. مروری بر مقالات و توسعه فرضیه 3. روش تحقیق 4. نتایج و یافته ها 5. بحث و بررسی
چکیده – بطور نسبی، عوامل بازدارنده مصرف کنندگان از بکارگیری بانکداری اینترنتی کمتر مورد توجه قرار گرفته است. بنابراین، هدف این مقاله این است که موانع پذیرش بانکداری اینترنتی در کراچی، پاکستان تحلیل شود. یک پرسشنامه تحقیقاتی پیمایشی، اقتباس گردید و، مجموعاً، 300 پاسخ قابل استفاده از مشتریان بانک ها مورد استفاده قرار گرفت. ابتدا، تحلیل عاملی اکتشافی و تحلیل عاملی تائیدی برای تشکیل مدل اندازه گیری بکار گرفته شد و مدل سازی معادلات ساختاری برای دستیابی به موانع دارای تاثیر معنادار بر پذیرش بانکداری اینترنتی استفاده گردید. در مرحله دوم، مدل شبکه عصبی برای رتبه بندی کردن تاثیر نسبی{متغیّرهای} پیش بین معنادار، که از مدل سازی معادلات ساختاری بدست آمده بودند، استفاده شد. نتایج، نشانگر یک رابطه مثبت معنادار بین مانع ارزش، مانع ریسک، و مانع تصویر، با استفاده شدن از بانکداری اینترنتی است. مانع تصویر، تاثیر بیشتری بر استفاده از بانکداری اینترنتی دارد و به دنبال آن، مانع ارزش و مانع ریسک قرار می گیرد. همچنین، نتایج نشان می دهد که آقایان با موانع زیادی در مقایسه با خانم ها رو به رو هستند. این یافته ها، رهنمودهایی را در اختیار بانک ها قرار می دهد تا تسهیلاتی را ایجاد کنند که مصرف کنندگان را به استفاده کردن از بانکداری اینترنتی برای انجام تراکنش های مالی شان قادر می سازد. این مطالعه، برای صنعت بانکداری بسیار سودمند خواهد بود تا خدمات آنلاین خود را بهبود داده و سیاست های خویش را در راستای ایجاد سهولت برای مصرف کنندگان از طریق تامین نیازهای آنها، مورد بازنگری قرار دهند.
Comparatively, less attention has been paid to the factors that obstruct consumers to use internet banking. Therefore, this study aims to analyze the barriers in the adoption of Internet banking in Karachi, Pakistan. A survey research questionnaire was adopted and, in total, 300 useable responses were used from the banks’ customers. First exploratory factor analysis (EFA) and confirmatory factor analysis (CFA) were applied for the establishment of measurement model and structural equation modeling (SEM) was used to find the significant influence barriers on Internet banking adoption. In the second phase, the neural network model was used to rank the relative influence of significant predictors obtained from SEM. The results indicate a significant positive relationship between value barrier, risk barrier, and image barrier with the usage of Internet banking. Only, the traditional barrier has a negative insignificant effect on the usage of Internet banking. The image barrier has a higher impact on usage of Internet banking followed by the value barrier and risk barrier. Results also indicate that males are facing high barriers in comparison with females. Findings provide guidelines to banks for developing facilities that enable the consumer to use Internet banking for their financial transactions. This study will be highly beneficial for the banking industry to improve their online services and revise their policies to facilitate consumers by meeting their needs.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.