دانلود ترجمه مقاله پذیرش و استفاده از بانکداری موبایل
عنوان فارسی |
پذیرش و استفاده از بانکداری موبایل: کاربرد UTAUT2 |
عنوان انگلیسی |
Acceptance and use of mobile banking: an application of UTAUT2 |
کلمات کلیدی : |
  غنا؛ پذیرش؛ بانکداری موبایل؛ UTAUT |
درسهای مرتبط | مدیریت بازرگانی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 35 | نشریه : Emerald |
سال انتشار : 2018 | تعداد رفرنس مقاله : 105 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. چارچوب نظری 3. بانکداری موبایل در غنا 4. مدل تحقیق و فرضیات 5. داده ها و روش تحقیق 6. نتایج و بحث و بررسی 7. نتیجه گیری
هدف: بانکداری موبایل به عنوان خدمات ارائه شده توسط بانک ها یا هر نوع موسسه مالی دیگر تعریف شده که به مشتریان اجازۀ انجام انواع عملیات های بانکی را از طریق دستگاه سیار مانند تلفن همراه، تبلت یا دستیار دیجیتال شخصی می دهد. هدف این مقاله بررسی عواملی است که بر اتخاذ و متعاقبا استفاده از خدمات بانکداری موبایل مشتریان در غنا تاثیر می گذارد و این مطالعه با استفاده از نظریۀ واحد پذیرش و استفاده از مدل فناوری 2 با سن، سطح تحصیلات، تجربۀ کاربر و جنسیت به عنوان واسطه ها انجام شد. طراحی / روش / رویکرد: با استفاده از پرسشنامه، این مطالعه از 300 کاربر خدمات بانکداری موبایل در غنا به عنوان پاسخ دهندگان نمونه برداری کرد. داده های اولیه جمع آوری شده با استفاده از نرم افزار SmartPLS آنالیز شد. یافته ها: یافته های این مطالعه نشان داد که عادت، قیمت و اعتماد عوامل اصلی موثر بر اتخاذ و استفاده از بانکداری موبایل در غناست. تفاوت های فردی در جنسیت، سن، سطح تحصیلات و تجربۀ کاربر باعث ارائه پاسخ های متفاوت گردید، چون این موارد ارتباط بین سازه های UTAUT2 و رفتار کاربر را وساطت می کند. قابلیت کاربرد مدل UTAUT2 در حوزۀ تحقیق تایید شد. پیامدهای عملی: بانکداری موبایل پدیدۀ جدیدی در صنعت مالی کشور غناست، بنابراین درک رفتار پذیرش مشتری امری ضروری است. نتیجۀ این امر کمک به موسسات مالی در توسعۀ استراتژی هایی است که علاقۀ مشتریان به پذیرش بانکداری موبایل را حفظ می کند. اصالت / ارزش: این مقاله از جمله اولین مطالعاتی است که در زمینۀ بررسی اتخاذ بانکداری موبایل در غنا با استفاده از مدل UTAUT2 انجام شد.
Purpose: Mobile banking (m-banking) can be defined as a service offered by a bank or any other financial institution that allows the customers of such establishments to carry out a variety of banking operations via a mobile device, such as a mobile phone, tablet or personal digital assistant. The purpose of this paper is to examine factors that influence customers to adopt and subsequently use m-banking services in Ghana using the unified theory of acceptance and use of technology 2 (UTAUT2) model with age, educational level, user experience and gender as moderators. Design/methodology/approach: Using questionnaire survey, the study sampled 300 users of m-banking services in Ghana as respondents. The primary data collected were analyzed using SmartPLS software. Findings: Findings of the study indicate that Habit, Price Value and Trust are the main factors influencing adoption and use of m-banking in Ghana. Individual differences of gender, age, educational level and user experience responded differently as they moderate the relationship between UTAUT2 constructs and use bahaviour. The applicability of UTAUT2 model was confirmed in the context of the research. Practical implications: M-banking is a new phenomenon in Ghana’s financial industry, thus it is imperative to understanding the customer adoption behavior. The outcome will aid financial institutions to develop strategies that will sustain the interest of consumers to embrace m-banking. Originality/value: This paper is among the first ever known attempts to examine m-banking adoption in Ghana using UTAUT2 model.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.