دانلود ترجمه مقاله برآورد اثرات ارزیابی های محصول از طرف مصرف کنندگان و اعتماد بر قصد خرید مجدد
عنوان فارسی |
برآورد اثرات ارزیابی های محصول از طرف مصرف کنندگان و اعتماد بر قصد خرید مجدد در محیط های تجارت الکترونیک |
عنوان انگلیسی |
Assessing the effects of consumers’ product evaluations and trust on repurchase intention in e-commerce environments |
کلمات کلیدی : |
  کیفیت درک شده؛ ارزش درک شده؛ اعتماد آنلاین؛ تجارت الکترونیک؛ قصد خرید مجدد |
درسهای مرتبط | مدیریت بازاریابی؛ مدیریت بازرگانی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 21 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2018 | تعداد رفرنس مقاله : 153 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. پیشینه نظری 3. مدل پژوهش و فرضیات 4. روش پژوهش 5. تحلیل داده ها و نتایج 6. بحث و بررسی 7. نتیجه گیری
چکیده – این مطالعه متون موجود در مورد اعتماد آنلاین را با ادغام مدل ارزیابی محصول مصرف کنندگان و مدل پذیرش فناوری در محیط های تجارت الکترونیک بهبود می بخشد. در این مطالعه، ما بررسی می کنیم که چگونه ارزش ادراک شده بر ادراکات اعتماد آنلاین در میان خریداران آنلاین و تمایل آن ها برای خرید مجدد از همان وب سایت، تاثیر می گذارد. این مطالعه یک مدل تحقیقی ارایه می دهد که اهمیت نسبی ارزش درک شده و اعتماد آنلاین را با سودمندی درک شده در تاثیرگذاری قصد خرید مجدد مصرف کنندگان مقایسه می کند. مدل پیشنهادی با استفاده از داده های جمع آوری شده از مصرف کنندگان آنلاین تجارت الکترونیک مورد آزمایش قرار گرفته است. یافته ها نشان می دهند که اگر چه مؤلفه های اعتماد و پذیرش تجارت الکترونیک در تاثیرگذاری قصد خرید مجدد، حیاتی هستند، عوامل ارزیابی محصول نیز در تعیین قصد خرید مجدد دارای اهمیت می باشند. کیفیت درک شده تحت تاثیر ادراکات قیمت رقابتی و شهرت یا اعتبار وب سایت قرار می گیرد که به نوبه خود بر ارزش درک شده تاثیر می گذارد؛ و ارزش درک شده، شهرت یا اعتبار وب سایت و ریسک درک شده اعتماد آنلاین را تحت تاثیر قرار می دهد که به نوبه خود بر قصد خرید مجدد تاثیرگذار است. یافته ها همچنین نشان می دهند که تاثیر سودمندی درک شده بر قصد خرید مجدد قابل توجه نیست در حالی که ارزش درک شده و اعتماد آنلاین عوامل تعیین کننده اصلی قصد خرید مجدد هستند. مشارکت های نظری و مفاهیم عملی مورد بحث و بررسی قرار می گیرند.
This study enhances the existing literature on online trust by integrating the consumers’ product evaluations model and technology adoption model in e-commerce environments. In this study, we investigate how perceived value influences the perceptions of online trust among online buyers and their willingness to repurchase from the same website. This study proposes a research model that compares the relative importance of perceived value and online trust to perceived usefulness in influencing consumers’ repurchase intention. The proposed model is tested using data collected from online consumers of e-commerce. The findings show that although trust and e-commerce adoption components are critical in influencing repurchase intention, product evaluation factors are also important in determining repurchase intention. Perceived quality is influenced by the perceptions of competitive price and website reputation, which in turn influences perceived value; and perceived value, website reputation, and perceived risk influence online trust, which in turn influence repurchase intention. The findings also indicate that the effect of perceived usefulness on repurchase intention is not significant whereas perceived value and online trust are the major determinants of repurchase intention. Major theoretical contributions and practical implications are discussed.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.