دانلود ترجمه مقاله پیشایندها و پیامدهای تفکر استراتژیک
عنوان فارسی |
پیشایندها و پیامدهای تفکر استراتژیک |
عنوان انگلیسی |
Antecedents and outcomes of strategic thinking |
کلمات کلیدی : |
  تفکّر راهبردی؛ فرهنگ سازمانی؛ ساختار سازمانی؛ شایستگی ها؛ آشفتگی بازار؛ عملکرد بازاریابی |
درسهای مرتبط | مدیریت استراتژیک |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 11 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2012 | تعداد رفرنس مقاله : 76 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. تعریف و عناصر تفکر استراتژیک 3. مدل و فرضیات تحقیق 4. روش 5. نتایج و تحلیل داده ها 6. بحث و بررسی
چکیده – این مطالعه بر عوامل اثرگذار بر تفکّر راهبردی در سطح سازمانی تمرکز دارد. بر مبنای تحقیقات قبلی درباره تفکّر راهبردی که در حوزه های مدیریتی گوناگون شامل راهبرد بازاریابی، مدیریت راهبردی، و مدیریت منابع انسانی انجام شده است، این پژوهش یک مدل فرضی را معرفی می کند که متغیرهای درونی و بیرونی شرکت راجع به تفکّر راهبردی در سطح سازمان را با یکدیگر پیوند می دهد، که آن نیز با عملکرد بازاریابی پیوند دارد. نتایج تحلیل تجربی، شواهدی را ارائه می دهد که نگرش مدیران شرکت به ریسک پذیری، تمرکز مدیرعامل بر تفکر راهبردی، {وجود}تیم های میان بخشی در سازمان، و شایستگی بازاریابی، تقویت کننده تفکر راهبردی در سطح سازمان است، اما رسمی سازی ساختار سازمانی مانع آن می باشد. بر خلاف فرضیات پیشنهادی، تمرکزگرایی در ساختار سازمانی ارتباط مثبتی با تفکر راهبردی در سطح سازمان دارد. همچنین، نتایج نشان می دهد که آشفتگی بازار و آشفتگی فنّاوری تقویت کننده تفکّر راهبردی در سطح سازمان است و رابطه مثبتی بین تفکّر راهبردی و عملکرد بازاریابی وجود دارد.
This study focuses on the factors that influence strategic thinking at the organizational level. Based on previous research on strategic thinking in diverse management fields including marketing strategy, strategic management, and human resource management, this research provides a hypothetical model that links the firm's internal and external variables regarding strategic thinking at the organizational level, which in turn links to marketing performance. The results of empirical analysis provide evidence that the attitude of firms' management toward risk taking, the CEO's emphasis on strategic thinking, interdepartmental teams in the organization, and marketing competency foster strategic thinking at the organizational level, but formalization in the organizational structure impedes it. Contrary to the proposed hypotheses, centralization in the organizational structure is positively related to strategic thinking at the organizational level. The results also show that market turbulence and technological turbulence foster strategic thinking at the organizational level and there is a positive relationship between strategic thinking and marketing performance.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.