دانلود ترجمه مقاله مهارت های تفکر استراتژیک در میان رهبران مدارس هنگ کنگ
عنوان فارسی |
مهارت های تفکر استراتژیک در میان رهبران مدارس هنگ کنگ: کاربرد و اثربخشی |
عنوان انگلیسی |
The Strategic Thinking Skills of Hong Kong School Leaders: Usage and Effectiveness |
کلمات کلیدی : |
  هنگ کنگ؛ انعکاس؛ بازساخت؛ اثربخشی مدرسه؛ رهبران مدرسه؛ تفکر استراتژیک؛ تفکر سیستم |
درسهای مرتبط | مدیریت استراتژیک |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 19 | نشریه : SAGE |
سال انتشار : 2012 | تعداد رفرنس مقاله : 68 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. اهداف تحقیق 3. اهمیت تحقیق 4. چارچوب نظری و مفهومی 5. روش 6. نتایج 7. بحث و بررسی و نتیجه گیری
هدف این تحقیق، شناسایی مهارتهای تفکر استراتژیکی است که رهبران مکاتب موثر هنگ کنگ را مشخص می کنند. سه ساختار به چارچوب بندی تحقیق پرداختند: مهارتهای تفکر استراتژیکی، مشخصات سازمانی- پرسنل و اثربخشی مدیران مدارس. این تحقیق از طرح غیرتجربی کمّی و تکنیک های همبستگی و تک متغیری برای شناسایی رابطه بین متغیرهای بررسی شده استفاده کرد. پانصدو چهل و سه (543) مدیر مدرسه در این تحقیق مشارکت کردند. ساختار عاملی پرسشنامه تفکر استراتژیکی (STQ) در چین تایید شد. نتایج موید این بودند که بین استفاده از مهارتهای تفکر استراتژیکی و اثربخشی رهبر، رابطه وجود دارد. مشخصات مهارتهای تفکر استراتژیکی رهبران مکتب هنگ کنگ حول تفکر سیستم ها شکل گرفته است؛ این قوی ترین پیش بینی کننده اثربخشی رهبر است. این مشخصات تفکر بسته به نقش، نوع مکتب و پیچیدگی محیطی تغییر می کنند. روسا از تفکر سیستمی و چارچوب بندی مجدد بصورت متوالی استفاده می کنند. معاون رئیس از چارچوب بندی مجدد بیش از مهارتهای دیگر استفاده می کند. استاد ارشد از مهارت های تفکر کمتر از روسا و معاونین استفاده می کند.
The purpose of this study was to identify strategic thinking skills that distinguish effective school leaders in Hong Kong. Three constructs framed the study: strategic thinking skills, organizational-personal characteristics, and school leader effectiveness. This study used a quantitative non-experimental design, and univariate and correlation techniques to identify the relationships between the variables examined. Five hundred and forty-three (543) school leaders participated in the study. The factor structure of the strategic thinking questionnaire (STQ) in the Chinese context was validated. The results confirmed that a link between use of strategic thinking skills and leader effectiveness exists. The strategic thinking skills profile of Hong Kong school leaders is formed around systems thinking; it is the strongest predictor of leader effectiveness. This thinking profile changes depending on role assignment, school type, and environmental complexity. Principals use systems thinking and reframing in tandem. Vice-principals use reframing more often than the other skills. Senior masters use strategic thinking skills significantly less often than principals and vice-principals.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.