دانلود ترجمه مقاله تاثیر آب و هوای بد بر عملکرد گلوگاه بزرگراه
عنوان فارسی |
تاثیر آب و هوای بد بر عملکرد گلوگاه بزرگراه |
عنوان انگلیسی |
Impact of Adverse Weather on Freeway Bottleneck Performance |
کلمات کلیدی : |
  آب و هوا؛ بزرگراه؛ انسداد؛ ظرفیت گلوگاه؛ انسداد؛ تخلیه صف؛ بارندگی |
درسهای مرتبط | راه و ترابری |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 10 | نشریه : ASCE |
سال انتشار : 2020 | تعداد رفرنس مقاله : 25 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت :
ندارد سفارش پاورپوینت این مقاله |
وضعیت ترجمه مقاله : انجام شده و با خرید بسته می توانید فایل ترجمه را دانلود کنید |
1. مقدمه 2. پیشینه تحقیق 3. جمع آوری داده ها و روش تحقیق 4. آمار توصیفی 5. تحلیل های دیگر 6. بحث و بررسی و نتایج 7. دسترسی به داده های تحقیق
چکیده – در بزرگراه ها زمانی که تقاضا از ظرفیت موجود فراتر می رود، انسداد روی می دهد. علل شایع برای وقوع انسداد، که گلوگاه های بزرگراه نیز نامیده می شود، عبارتند از افت خط عبوری، ورودی رمپ، و بخش-های دارای پستی و بلندی. آب و هوای نامساعد می تواند حداکثر جریان تخلیه صف را کاهش دهد اما این تاثیر به صورت سیستماتیک مورد بررسی قرار نگرفته است. در این تحقیق رابطه بین جریان تخلیه و شرایط آب و هوایی از جمله شدت بارش، سرعت باد و قابلیت دید بررسی شده است. میزان تخلیه صف در چهار گلوگاه جداگانه با استفاده از روش شمارش تجمیعی و منحنی های کاربری اندازه گیری شد. تحلیل تغییر تخلیه با شدت بارندگی، کاهش تخلیه از 5% در نم نم باران (بارش 2.54 mm/h (>0.1 in./h)] را نشان داد. با این حال، شدت بارش فقط بخشی از تغییر در جریان تخلیه را موجب شد. دو فرضیه با استفاده از متغیرهای دیگر، یعنی سرعت باد و قابلیت دید و با تقسیم دوره های جریان تخلیه به چندین گروه آزمایش شد. تحلیل ها بر اساس این فرضیه ها تغییر در جریان تخلیه صف را بهتر از تحلیل با یک متغیر غیروابسته توجیه کرد. این تحقیق نشان داد که شرایط آب و هوایی عامل پیش بینی کننده مهمی در مورد نسبت تخلیه صف گلوگاه است.
Congestion on freeways occurs when demand exceeds the available capacity. Common causes of recurring congestion, also known as freeway bottlenecks, include lane drops, on-ramp merges, and weaving sections. Adverse weather can reduce the maximum queue discharge flow, but this effect has not been systematically investigated. This research examined the relationship between discharge flow and weather characteristics including rainfall intensity, wind speed, and visibility. Queue discharge rates at four isolated merge bottlenecks were measured using an established methodology of cumulative count and occupancy curves. An analysis of discharge variation by rainfall intensity revealed reduced discharge ranging from 5% in drizzle (rainfall 2.54 mm/h (>0.1 in./h)]. However, rain intensity accounts for only a portion of the variability in discharge flow. Two hypotheses were tested using the additional variables of wind speed and visibility as well as dividing the periods of discharge flow into multiple groupings. Analyses based on these hypotheses described the variation in queue discharge flow better than the analysis with a single independent variable. This research showed that weather characteristics are an important predictor of bottleneck queue discharge rates.
این مقاله می تواند برای رشته مهندسی عمران و گرایش راه ترابری مناسب باشد. ترجمه این مقاله در 23 صفحه آماده شده و در ادامه نیز صفحه 6 آن به عنوان نمونه قرار داده شده است که با خرید این محصول می توانید، فایل WORD و PDF آن را دریافت نمایید.
محتوی بسته دانلودی:
PDF مقاله انگلیسی ورد (WORD) ترجمه مقاله به صورت کاملا مرتب (ترجمه شکل ها و جداول به صورت کاملا مرتب)
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.