دانلود ترجمه مقاله تحلیل و طراحی آسفالت انعطاف پذیر

عنوان فارسی

تحلیل و بهینه سازی طراحی آسفالت انعطاف پذیر

عنوان انگلیسی

Analysis and Design Optimization of Flexible Pavement

کلمات کلیدی :

  آسفالت؛ هزینه ها؛ چندلایه ها؛ مدل سیستم؛ بهینه سازی طراحی؛ فرسایش؛ مشخصه های مواد؛ روش تحقیق؛ عملکرد

درسهای مرتبط مهندسی عمران و شهرسازی
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 7 نشریه : ASCE
سال انتشار : 2000 تعداد رفرنس مقاله : 14
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
پاورپوینت : ندارد

سفارش پاورپوینت این مقاله

وضعیت ترجمه مقاله : انجام شده و با خرید بسته می توانید فایل ترجمه را دانلود کنید
ASCE
قیمت دانلود ترجمه مقاله
21,600 تومان
فهرست مطالب

1. مقدمه 2. هدف پژوهش 3. مدلهای مدیریت آسفالت سطح پروژه فعلی 4. روشهای بهینه سازی 5. طراحی آسفالت و مدلهای عملکردی 6. توسعه مدل بهینه سازی آسفالت 7. توسعه برنامه کامپیوتری 8. مطالعات موردی 9. نتیجه گیری

سفارش ترجمه
ترجمه نمونه متن انگلیسی

چکیده – یک رویکرد بهینه سازی سطح پروژه جهت حداقل سازی هزینه کل آسفالت در یک مدت تحلیل، ابداع شد. با استفاده از این رویکرد، طراح قادر به انتخاب ضخامت اولیه بهینه آسفالت، ضخامت رولایه و زمان بندی رولایه می باشد. مدل ارائه شده در این رویکرد قادر به پیش بینی عملکرد آسفالت و شرایط از نظر زبری، ترک خوردی ناشی از خستگی و شیار زدگی می باشد. مدل ابداع شده، رویه طراحی مقامات جامعه بزرگراه و حمل و نقل ایالتی آمریکا (AASHTO) و راهکار الاستیک چندلایه مکانیزمی را با هم ترکیب می کند. برنامه کامپیوتری بهینه سازی برای تحلیل آسفالت (OPA) با استفاده از رویکرد تجویز شده، توسعه یافت. این برنامه OPA، معادلات AASHTO، مدل سیستم الاستیک چندلایه ELSYM5 و روش بهینه سازی برنامه نویسی دینامیک غیرخطی را بکار می گیرد. این برنامه مبتنی بر PC می باشد و می تواند هم در محیط ویندوز1.3 یا ویندوز95 کار کند. با استفاده از برنامه OPA، یک مقطع معمول از آسفالت تحت حجم های ترافیکی و خواص مواد مختلف تحلیل شد. استراتژی طراحی بهینه که حداقل هزینه کل آسفالت در هرکدام از حالت ها را تولید می کند، تعیین شد. هزینه ساختمان اولیه، هزینه کاربر بزرگراه، هزینه رولایه و هزینه کل آسفالت نیز محاسبه شدند. رویکرد ابداع شده در طی این پژوهش قطعاً باعث حصول آسفالت های مقرون به صرفه تر برای سازمان های استفاده کننده از روش های تحلیل توصیه شده می شود. مقدمه: در ایالات متحده، با افزایش اقتصاد ملی و جمعیت، تقاضا برای مسافرت و آمد و شد افزایش می یابد. در حال حاضر، روند فشارهای بودجه ای بر سازمان های بزرگراه رو به افزایش است. بسیاری از پروژه های بزرگراه بخاطر محدودیت بودجه دچار تاخیر می شوند. برای برآورده کردن این چالشها، سازمان های بزرگراهی به دنبال روشهای مقرون به صرفه تر جهت مدیریت بهتر شبکه آسفالت شان می باشند. بنابراین، اهمیت شیوه های مدیریت مدرن آسفالت و فنآوریهای آسفالت جدید، که سازمان های بزرگراهی را اجازه می دهند تخصیص منابع و عملکرد آسفالت ها را بهبود بخشند، بیش از پیش مهم شده است. آسفالت ها، سازه های پیچیده ای هستند که تحت تاثیر عوامل و فرآیندهای احتمالاتی مختلف مانند حجم ترافیک و بار ترافیک، خواص مصالح، محیط زیست، تغییر تکیه گاه خاک بستر جاده، فرآیند سن زدگی آسفالت، شیوه های ساخت و رویه های تعمیر و نگهداری قرار می گیرد. استخراج این مسائل بوسیله مدیریت سطح پروژه نیاز به داده های کامل و تفصیلی و مدلهای دقیق برای پیش بینی اثر استراتژی های اصلاح بر عملکرد آسفالت دارد.

نمونه متن انگلیسی مقاله

A project-level optimization approach was developed to minimize total pavement cost within an analysis period. Using this approach, the designer is able to select the optimum initial pavement thickness, overlay thickness, and overlay timing. The model in this approach is capable of predicting both pavement performance and condition in terms of roughness, fatigue cracking, and rutting. The developed model combines the American Association of State Highway and Transportation Officials (AASHTO) design procedure and the mechanistic multilayer elastic solution. The Optimization for Pavement Analysis (OPA) computer program was developed using the prescribed approach. The OPA program incorporates the AASHTO equations, the multilayer elastic system ELSYM5 model, and the nonlinear dynamic programming optimization technique. The program is PC-based and can run in either a Windows 3.1 or a Windows 95 environment. Using the OPA program, a typical pavement section was analyzed under different traffic volumes and material properties. The optimum design strategy that produces the minimum total pavement cost in each case was determined. The initial construction cost, overlay cost, highway user cost, and total pavement cost were also calculated. The methodology developed during this research should lead to more cost-effective pavements for agencies adopting the recommended analysis methods. INTRODUCTION: In the United States, as the national economy and population increase, travel demand increases. Concurrently, the trend of budgetary pressures on highway agencies is increasing. Many highway projects are delayed because of budget constraints. To meet these challenges highway agencies are looking for more cost-effective ways to better manage their pavement network. Thus, the significance of modern pavement management practices and new pavement technologies, which allow highway agencies to improve the allocation of resources and performance of pavements, has become increasingly important. Pavements are complex structures affected by many factors and stochastic processes such as traffic volume and load, material properties, environment, change of roadbed soil support, pavement aging process, construction practices, and maintenance procedures. Capturing these issues with project-level management requires complete and detailed data and precise models to predict the impact of treatment strategies on pavement performance.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

محتوی بسته دانلودی:

PDF مقاله انگلیسی ورد (WORD) ترجمه مقاله به صورت کاملا مرتب
قیمت : 21,600 تومان

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود ترجمه مقاله تحلیل و طراحی آسفالت انعطاف پذیر”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 11 =

مقالات ترجمه شده

نماد اعتماد الکترونیکی

پشتیبانی

logo-samandehi