دانلود ترجمه مقاله درک عدم صداقت علمی در میان دانشجویان دانشکده کسب و کار
عنوان فارسی |
درک عدم صداقت علمی در میان دانشجویان دانشکده کسب و کار در فرانسه با استفاده از نظریه رفتار برنامه ریزی شده |
عنوان انگلیسی |
Understanding Academic dishonesty among business school students in France using the theory of planned behavior |
کلمات کلیدی : |
  عدم صداقت علمی؛ آموزش اخلاقیات |
درسهای مرتبط | مدیریت کسب و کار |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 9 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2019 | تعداد رفرنس مقاله : 40 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. روش 3. نتایج 4. بحث و بررسی 5. نتیجه گیری
چکیده – در این مطالعه، ما نظریه رفتار برنامه ریزی شده (TPB، آژن، 1991) و وجدانی بودن را به عنوان سوابق عدم صداقت علمی با استفاده از نمونه ای از 178 دانشجوی دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته کسب و کار در فرانسه بررسی نمودیم. نتایج، پشتیبانی از فراتحلیل گیلوک و پاستلزویت (2015) را ارایه دادند که وجدانی بودن یک پیش بینی کننده معتبر برای عدم صداقت علمی بود. علاوه بر این، سه ساختار TPB، یعنی هنجارهای ذهنی، کنترل رفتاری درک شده، و نگرش، رابطه وجدانی بودن و عدم صداقت علمی را میانجی گری نمودند. برخلاف انتظار، توجیه تقلب، سه ساختار TPB و عدم صداقت علمی را میانجیگری نکرد. در مجموع، ساختارهای TPB، هنجارهای ذهنی، کنترل رفتاری درک شده، و نگرش نسبت به تقلب، 33 درصد از پراکنش را در رفتار تقلبی خود اظهار شده توضیح دادند. وجدانی بودن 4.2 درصد از پراکنش یگانه را در رفتار تقلب علمی خود اظهار شده اضافه نمود. مفاهیم برای آموزش و پژوهش اخلاقیات مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.
In this study, we examined the Theory of Planned Behavior (TPB, Ajzen, 1991) and conscientiousness as antecedents of academic dishonesty using a sample of 178 undergraduate and graduate business students in France. The results provided support to Giluk and Postlethwaite’s (2015) meta-analysis that conscientiousness was a valid predictor of academic dishonesty. Further, the three constructs of the TPB, namely subjective norms, perceived behavioral control, and attitude mediated the conscientiousness-academic dishonesty relationship. Contrary to expectation, justification of cheating did not mediate the three constructs of the TPB and academic dishonesty relationships. Altogether, the constructs of the TPB, subjective norms, perceived behavioral control, and attitude toward cheating explained 33% of variance in self-reported cheating behavior. Conscientiousness added 4.2% of unique variance in self-reported academic cheating behavior. Implications for ethics education and research are discussed.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.