دانلود ترجمه مقاله ارتقای بهزیستی روان دانشجویان با مداخله مبتنی بر درمان پذیرش و تعهد (ACT)

عنوان فارسی

ارتقای بهزیستی روان و مطالعه دانشجویان دانشگاه با مداخله مبتنی بر درمان پذیرش و تعهد (ACT)

عنوان انگلیسی

Promoting university students’ well-being and studying with an acceptance and commitment therapy (ACT)-based intervention

کلمات کلیدی :

  بهزیستی روان؛ انعطاف پذیری روانشناختی؛ مهارت های مطالعه؛ مدیریت استرس؛ درمان پذیرش و تعهد (ACT)

درسهای مرتبط روانشناسی
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 13 نشریه : Springer
سال انتشار : 2023 تعداد رفرنس مقاله : 66
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
پاورپوینت : ندارد

سفارش پاورپوینت این مقاله

وضعیت ترجمه مقاله : انجام شده و با خرید بسته می توانید فایل ترجمه را دانلود کنید
قیمت دانلود ترجمه مقاله
97,400 تومان
فهرست مطالب

1. مقدمه 2. هدف مطالعه 3. روش‌ها 4. نتایج 5. بحث و بررسی 6. محدودیت‌ها 7. نتیجه‌گیری

سفارش ترجمه
ترجمه نمونه متن انگلیسی

چکیده – بهزیستی روانی ضعیف دانشجویان در آموزش عالی یک مشکل جدی محسوب می شود. بخشی از این مشکل به مشکلات در مطالعه مرتبط است، زیرا مهارت های ضعیف مطالعه با بهزیستی روانی ضعیف تر مرتبط هستند. هم مهارت های مطالعه دانشجویان و هم بهزیستی روانی آنها باید در آموزش عالی تقویت شود، اما روش های موثری برای انجام این کار مورد نیاز است. هدف از این پژوهش، بررسی تجربیات دانشجویان از یک دوره آنلاین 8 هفته ای مبتنی بر ACT در مورد بهزیستی روانی و مطالعه دانشجویان دانشگاه می باشد. داده ها به دو روش جمع آوری شدند: الف) با داده های کیفی شامل ژورنال های یادگیری (n = 97) و ب) با پرسشنامه قبل و بعد (n = 143) در طول دوره. نمرات دانشجویان در زمینه بهزیستی روان، انعطاف پذیری روانشناختی و مهارت های مدیریت زمان و تلاش بهبود یافت و سطح استرس در طول دوره کاهش یافت. تجزیه و تحلیل های کیفی حاکی از آن است که دانشجویان از این دوره به روشهای مختلف، هم از نظر مطالعه و هم از نظر بهزیستی روان بهره مند شدند؛ مهارت های مطالعه و مدیریت زمان آنها بهبود یافته بود و آنها مهارت های مدیریت استرس و نحوه مقابله با افکار منفی خود را فراگرفته بودند. ما معتقدیم که حمایت از بهزیستی روان دانشجویان و همچنین مهارت های مطالعه آنها با دوره مبتنی بر ACT در مطالعات آموزش عالی می تواند به مطالعه موثرتر منجر شود. مقدمه: بهزیستی روانی ضعیف مشکل جدی در آموزش عالی محسوب می شود. در ایالات متحده، بیش از 60 درصد از دانشجویان دانشگاه اضطراب شدید را تجربه کرده اند و بیش از 50 درصد دارای اختلال روانی هستند .(ACHA, 2011) یافته های مشابهی نیز در سراسر جهان بدست آمده است (اندروز و چونگ، 2011؛ پیستورلو، 2012؛ سالملارو و رید، 2017؛ استوری و همکاران، 2010). همچنین، فرسودگی تحصیلی نیز به عنوان یک مشکل در آموزش عالی نشان داده شده است و با پیشرفت ضعیف تحصیلی مرتبط بوده است (آسیکاینن و همکاران، 2020؛ سالملارو و رید، 2017). بنابراین، استدلال بر این است که بهزیستی روانی دانشجویان باید در برنامه های درسی در نظر گرفته شود و ابزارهایی برای تقویت هم بهزیستی روان و هم مهارت های مطالعه باید به تمامی دانشجویان ارائه شود.

نمونه متن انگلیسی مقاله

Students’ poor well-being is a serious problem in higher education. In part, this problem is related to the problems in studying as poorer study skills are related to poorer well-being. Both students’ study skills and their well-being should be enhanced in higher education, but effective ways to do this are needed. The aim of this study was to explore students’ experiences of an ACT-based online, 8-week course on university students’ well-being and studying. Data were collected in two ways: a) with qualitative data consisting of learning journals (n = 97) and with b) a pre- and post-questionnaire (n = 143) during the course. The students’ scores on well-being, psychological flexibility, and time and effort management skills improved, and stress levels decreased during the course. Qualitative analyses showed that the students benefited from the course in many ways, both in terms of studying and wellbeing; their studying and time management skills had improved and they had learnt stress management skills and how to cope with their negative thoughts. We argue that supporting students’ well-being, as well as their study skills with ACT-based course in higher education studies, can lead to more effective studying. Poor well-being has become a profound problem in higher education. In the United States, over 60% of college students have experienced serious anxiety, and over 50% have a psychiatric disorder (ACHA, 2011). Similar findings have been found throughout the world (Andrews & Chong, 2011; Pistorello, 2012; Salmela-Aro & Read, 2017; Storrie et al., 2010). In addition, study-related burnout has also been shown to be a problem in higher education and it has been associated with poor study progress (Asikainen et al., 2020; Salmela-Aro & Read, 2017). Thus, we argue that students’ well-being should be taken into account in curriculums, and tools to enhance both well-being and study skills should be offered to all students.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

ترجمه این مقاله در 21 صفحه آماده شده و در ادامه نیز صفحه 10 آن به عنوان نمونه قرار داده شده است که با خرید این محصول می توانید، فایل WORD و PDF آن را دریافت نمایید.

محتوی بسته دانلودی:

PDF مقاله انگلیسی ورد (WORD) ترجمه مقاله به صورت کاملا مرتب (ترجمه شکل ها و جداول به صورت کاملا مرتب)
قیمت : 97,400 تومان

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “دانلود ترجمه مقاله ارتقای بهزیستی روان دانشجویان با مداخله مبتنی بر درمان پذیرش و تعهد (ACT)”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 7 =

مقالات ترجمه شده

نماد اعتماد الکترونیکی

پشتیبانی

logo-samandehi