دانلود ترجمه مقاله ارزش آفرینی در پروژه ها: دیدگاهی روایی
عنوان فارسی |
ارزش آفرینی در پروژه ها: به سوی دیدگاهی روایی |
عنوان انگلیسی |
Value creation in projects: Towards a narrative perspective |
کلمات کلیدی : |
  روایی؛ کار هویت؛ مدیریت پروژه؛ ارزش آفرینی؛ مدیریت ارزش |
درسهای مرتبط | مدیریت پروژه |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 16 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2019 | تعداد رفرنس مقاله : 112 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. ارزش آفرینی در طول حیات 3. پارادیم های رقابتی در مدیریت ارزش 4. فراتر از جمگ پارادیم ها 5. ارزش آفرینی: در جستجوی یک نظریه 6. به سوی دیدگاهی روایی 7. نتیجه گیری
نتیجه گیری شده است که ارزش، یک ساختار اجتماعی است و اینکه فرآیندهای ساختار اجتماعی ریشه در زبان دارند. بر این اساس، استدلال می کنیم که خلق ارزش فرآیندی است که مدیون تفسیر از یک جنبه روایتی است. تلاش های قبلی در مورد خلق ارزش تحت برچسب «مدیریت ارزش»، تبلیغ شده اند. دو رویکرد قابل شناسایی در ادبیات وجود دارد. اولی براساس روایت سنتی از مهندسی ارزش (یعنی VM سخت (Hard VM)) می باشد و عمدتاً به سمت کاهش هزینه تمایل دارد. دومی، نوع جدیدتر است که مدیریت ارزش «نرم»(Soft VM) نامیده می شود و عمدتاً به سمت دستیابی به یک درک مشترک از خلق ارزش مرتبط با یک پروژه خاص می پردازد. این دو رویکرد از نظر فرضیات نهفته مورد انتقال قرار گرفته اند و توصیه شده که اینها به بهترین نحو، به صورت شکل های متفاوتی از روایت، قابل درک هستند. ادبیات نوظهور در مورد خلق ارزش، طبق جنبه روایت اتخاذ شده، بطور مشابه مورد انتقاد قرار گرفته است. بین روایت های رسمی شده از ارزش در سطح سازمان های دخیل در ائتلاف پروژه و داستان های روایت گونه که اشخاص برای معنایابی از تجربیات زنده خود استفاده می کنند، تمایزها و تفاوت هایی مطرح شده است. بر روش های اثر متقابل روایت های مختلف با هم و نحوه قابل بحث ماندن در گذر زمان، تاکید صورت گرفته است. توجه ویژه ای به تاثیرات متقابل بین داستان گویی و کار هویتی (identity work)، داده شده است. مقدمه: در سالهای اخیر، بحث قابل توجهی در مورد قضاوت در مورد موفقیت پروژه براساس ارزش، صورت گرفته است (APM، 2018؛ چانگ و همکاران، 2013، ICE، 2017؛ لاورسن و سویجویگ، 2016؛ لپاک و همکاران، 2007). تاکید اخیر بر «ارزش» تاحدی از بحث بسیار قدیمی در مورد نحوه ارزیابی موفقیت پروژه، صورت گرفته است. این بحث باعث تغییر توجه قابل ملاحظه در جامعه پروژه از «خلق محصول» تا «خلق ارزش» شده است (وینتر و سزسپانک، 2008)، شده است. این تغییر نگرش نشان دهنده یک تلاش گسترده تر برای بررسی هرچه بیشتر مدیریت پروژه از لحاظ استراتژیک شده است. مارتینسیو و کیلن (2014) بر اهمیت شناسایی و ارزیابی ارزش استراتژیک غیراقتصادی در انواع پروژه، تاکید می کنند.
It is contended that value is a social construct, and that the processes of social construction are rooted in language. On this basis we argue that value creation is a process which lends itself to interpretation from a narrative perspective. Previous attempts at value creation have been promoted under the label of ‘value management’. There are two approaches which are identifiable in the literature. The first is based on the traditional narrative of value engineering (aka Hard VM) and is primarily directed towards cost reduction. The second more recent variant is labelled ‘soft’ value management (Soft VM) and is primarily directed towards the achievement of a shared understanding of the value criteria relating to an individual project. The two approaches are critiqued in terms of their underlying assumptions and it is suggested that they are best understood as different forms of narrative. The emerging literature on value creation is similarly critiqued in accordance with the adopted narrative perspective. The distinction is made between formalised narratives of value on the level of the organisations involved in the project coalition and the anecdotal stories which individuals use to make sense of their own lived experiences. Emphasis is given to the ways in which different narratives interact, and to the way in which they remain contestable over time. Particular attention is given to the confluence between storytelling and identity work. Introduction: There has in recent years been considerable debate about judging project success on the basis of value (APM, 2018; Chang et al. 2013; ICE, 2017; Laursen and Svejvig, 2016; Lepak et al. 2007). The recent emphasis on ‘value’ has in part emerged from the longstanding debate about how to assess project success. The debate has resulted in a significant shift in emphasis within the project community from ‘product creation’ to ‘value creation’ (Winter and Szczepanek, 2008). This shift is indicative of a broader quest to position project management evermore strategically. Martinsuo and Killen (2014) emphasise the importance of identifying and assessing strategic, noncommercial value in project portfolios.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.