دانلود ترجمه مقاله نقش فراگیر نوین انتقال فناوری دانشگاهی
عنوان فارسی |
نقش فراگیر نوین انتقال فناوری دانشگاهی: تعیین یک دستورالعمل برای تحقیقات آتی |
عنوان انگلیسی |
The new inclusive role of university technology transfer: Setting an agenda for further research |
کلمات کلیدی : |
  انتقال فنّاوری؛ کارآفرینی دانشگاهی؛ مارپیچ سه گانه؛ دانشگاه کارآفرین؛ نوآوری مبتنی بر جامعه |
درسهای مرتبط | مدیریت تکنولوژی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 14 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2021 | تعداد رفرنس مقاله : 110 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. مقالات پیشینه 3. حالت تحقیق 4. یافته ها و تحلیل ها 5. پیشنهادات و پرسش های تحقیقات آتی 6. نتیجه گیری
چکیده – دانشگاه ها، تحت فشار فزاینده ای قرار گرفته اند تا اثرگذاری منجر به توسعه اجتماعی- اقتصادی داشته باشند. مطالعات قبلی، بر سازوکارهای انتقال فنّاوری دانشگاهی که به تجاری سازی مالکیت فکری منجر می شود، تمرکز داشته اند. ما پی بردیم که اخیراً، مشروعیت چنین سازوکارهایی، به دلیل نرخ های بالای شکست کسب و کارهای نوپا که مبتنی بر مالکیت فکری هستند، مورد تردید قرار گرفته است. از دانشگاه ها دعوت شده است تا شیوه های کارآفرینی دانشگاهی را گسترش دهند تا سایر اَشکال انتقال دانش نیز لحاظ گردد. افزایش توجه به مفاهیم معاصر مانند کارآفرینی اجتماعی، نیازمند گسترده شدن شاخص های عملکردی انتقال فنّاوری دانشگاهی است تا چندین رُکن اصلی را در خود جای دهد. این ارکان اصلی باید مزایای اجتماعی کارآفرینی دانشگاهی را تقویت کند. این تاکید جدید، پرسش های سطح بالایی درباره نقش اجتماعی دانشگاه ها و انتقال فنّاوری دانشگاهی را مطرح کرده است. بنابراین، هدف این مقاله این است که بحث درباره فرآیندهای انتقال فنّاوری دانشگاه را با برجسته سازی یک دستورالعمل بازنگری شده برای تحقیقات آتی، مجدّداً چارچوب بندی کند. تحلیل، شامل مرور نقّادانه 96 مقالات داوری شده همتا است. در نتیجه، یک چشم انداز کلان ارائه می گردد که انتقال فنّاوری دانشگاهی به عنوان یک سازوکار برای کمک دانشگاه ها به تحقّق اهداف اجتماعی جمعی، را برجسته می سازد. پیشنهاداتی برای تحقیقات آتی بیان گردیده است؛ این پیشنهادات را می توان برای ایجاد درک جدید درباره اینکه دانشگاه ها چگونه می توانند، فعّالانه، به طرح های توسعه اجتماعی- اقتصادی کمک کنند، مورد استفاده قرار داد.
Universities are coming under increasing pressure to produce impact that contributes to socio-economic development. Previous studies have focused on university technology transfer (UTT) mechanisms that lead to the commercialisation of intellectual property. We find that off-late, the legitimacy of such mechanisms, owing to high-failure rates of IP-based start-ups, has come into question. Universities are being invited to widen their academic entrepreneurship (AE) practices to include other forms of knowledge transfer. The increased attention on contemporary concepts such as social entrepreneurship calls for broadening UTT performance indicators to include multiple bottom-lines. These bottom-lines should amplify the societal benefits of AE. This new emphasis raises high-level questions about the societal role of universities and UTT. The aim in this paper is to, therefore, reframe the debate on UTT processes by highlighting a revised agenda for further research. This is done by analysing the extant literature on UTT, academic entrepreneurship, entrepreneurial universities and innovation. The analysis includes a critical review of 96 peer-reviewed articles. As a result, a macro perspective is presented which highlights UTT as-a-mechanism for universities’ contribution to collective societal goals. Propositions are outlined for future research; these can be used for developing new understanding on how universities can actively contribute to socio-economic development agendas.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.