دانلود ترجمه مقاله جبران ساز افت گذرای بهینه و تیونیگ PID برای کنترل فرکانس بار
عنوان فارسی |
جبران ساز افت گذرای بهینه و تیونیگ PID برای کنترل فرکانس بار، در سیستم های برق آبی |
عنوان انگلیسی |
Optimal transient droop compensator and PID tuning for load frequency control in hydro power systems |
کلمات کلیدی : |
  مشخصه پاسخ زمانی؛ برنامه نویسی خطی و غیرخطی؛ تنظیم پارامترها؛ کنترل فرکانس بار |
درسهای مرتبط | کنترل؛ بهره برداری از سیستم های قدرت؛ دینامیک سیستم های قدرت |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 11 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2015 | تعداد رفرنس مقاله : 26 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت :
ندارد سفارش پاورپوینت این مقاله |
وضعیت ترجمه مقاله : انجام شده و با خرید بسته می توانید فایل ترجمه را دانلود کنید |
1. مقدمه 2. طراحی LFC استاندارد 3. تنظیم TDC و PID پیشنهادی 4. نتایج LFC، برای سیستم های قدرت تک ماشینی 5. نتایج LFC، برای سیستم های قدرت دو ناحیه ای 6. ملاحظات پایانی ضمیمه A ضمیمه B
چکیده – این مقاله، یک روش بهینه برای تنظیم کنترلر تناسبی، انتگرالی و مشتقی (PID)، برای یک توربین هیدرولیک را که با یک جبرانساز افت گذرای متناظر، کوک شده است را ارائه می دهد (TDC). روش پیشنهادی، بر پایه ارائه مشخصات زمان پاسخ مطلوب (DTRS) در هر موتور خودمهار پره راهنمای ورودی است که شامل محدود کننده های نرخ طبیعی و اشباع بهره در نیروگاه ها می شود بنابراین، این مسئله متشکل از تنظیم پارامترهای کنترلر و جبران ساز می باشد، همانند نزدیک باقی ماندن زمان پاسخ، به مقدار تعیین شده. برای اجتناب از راه حل های زیربهینه، در نقاط کمینه محلی، حل کردن مسئله غیرخطی حاصله در دو گام، الزامی است (1) در ابتدا حل کردن یک برنامه نویسی خطی (LP)، برای تعیین مقادیر بلاک PID و TDC ، با استفاده از ارائه فضای حالت، برای انطباق مشخصات زمان پاسخ ورودی و خروجی (2) تعیین مقادیر نهایی پارامترهای PID و TDC، با استفاده از نتایج قبلی، در یک برنامه نویسی خطی جدید. روش بررسی پیشنهادی، نقاط برتری تنظیم PID که با TDC هماهنگ شد ه و زمان محاسباتی کمی را صرف می کند، نشان می دهد. نتایج عنوان می کنند که عملکرد روش مذکور، بازه وسیعی از شرایط عملیاتی سیستم را پوشش می دهد. مقایسه ای با روش های موجود در مقالات، به منظور نشان دادن اثربخشی روش پیشنهادی انجام شده است.
This paper presents an optimal method to tune the Proportional, Integral and Derivative (PID) controller for a hydraulic turbine coupled with the corresponding Transient Droop Compensator (TDC). The proposed methodology is based on the Desired Time Response Specification (DTRS) of the input guide vane servomotor that includes typical rate limiters and gain saturation in power plants. Therefore, the problem consists of adjusting both the parameters of the controller and compensator such as the time response remains close to the specified one. To avoid suboptimal solutions at local minimum points, it is necessary to solve the resulting nonlinear problem in two steps: (i) firstly, solve a linear programming (LP) to determine the values of PID&TDC block using state space representation to match the input and output time responses specifications and (ii) determine the final values of the PID and TDC parameters using the previous results in a new nonlinear programming. The proposed methodology has presented the advantage of tuning the PID coordinated with the TDC spending low computational time. The results show that the performance of the method covers a wide range of operating conditions of the system. Comparisons were also made with existing methods in the literature to show the effectiveness of the proposed methodology.
بخشی از ترجمه مقاله (صفحه 19 و 20 فایل ورد ترجمه)
محتوی بسته دانلودی:
PDF مقاله انگلیسی ورد (WORD) ترجمه مقاله به صورت کاملا مرتب (ترجمه شکل ها و جداول به صورت کاملا مرتب)
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.