دانلود ترجمه مقاله تاثیر مدیریت زمان بر عملکرد دانشجویان مهندسی در مقطع کارشناسی
عنوان فارسی |
تاثیر رفتارهای مدیریت زمان بر عملکرد دانشجویان مهندسی در مقطع کارشناسی |
عنوان انگلیسی |
Impact of Time Management Behaviors on Undergraduate Engineering Students’ Performance |
کلمات کلیدی : |
  مدیریت زمان؛ آموزش مهندسی در مقطع کارشناسی؛ کنترل درک شده زمان؛ آنالیز رگرسیون |
درسهای مرتبط | مدیریت آموزشی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 11 | نشریه : SAGE |
سال انتشار : 2019 | تعداد رفرنس مقاله : 31 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت :
ندارد سفارش پاورپوینت این مقاله |
وضعیت ترجمه مقاله : انجام شده و با خرید بسته می توانید فایل ترجمه را دانلود کنید |
1. مقدمه 2. مدیریت زمان 3. سوالات تحقیقاتی 4. روش 5. آنالیز داده 6. بحث و بررسی 7. نتیجه گیری
چکیده – مدیریت موثر زمان مرتبط با عملکرد بهتر دانشگاهی و سطوح پایین تر اضطراب در دانشجویان است، با این حال، بسیاری از دانشجویان به سختی می توانند تعادلی بین مطالعات خود و زندگی روزمره شان بیابند. این مقاله به بررسی رفتارهای مدیریت زمان خود گزارش شده دانشجویان مهندسی در مقطع کارشناسی با استفاده از مقیاس رفتار مدیریت زمان می پردازد. آنالیز همبستگی، آنالیز رگرسیون و کاهش مدل به منظور تلاش جهت تعیین این که کدام ابعاد مدیریت زمان توسط دانشجویان به کار گرفته شده کدام رفتارهای مدیریت زمان ارتباط محکم تری با درجات بالاتر در برنامه دارد و این که آیان این دانشجویان با رفتارهای مدیریت زمان خاص به درجات بهتری در برنامه دست یافتند یا خیر، مورد استفاده قرار گرفت. مشخص شد که کنترل زمان درک شده دانشجویان عاملی است که ارتباط معنی داری با میانگین نقطه درجه تجمعی دارد. به طور متوسط، پی برده شد که رفتارهای مدیریت زمان به میزان قابل توجهی در سراسر جنسیت، سن، صلاحیت ورود و زمان صرف شده در برنامه تفاوتی ندارد. مقدمه: برخی عوامل بر عملکرد دانشجویان مقطع کارشناسی موثر است. بسیاری از این عوامل ممکن است به عنوان عوامل دانشگاهی درک شوند که مرتبط با مجموعه مهارت های مهمی که ممکن است دانشجو داشته باشد و نحوه دسترسی آن ها به آموزش باشد. یکی از ماموریت های کلی آموزش عالی، توسعه این مهارت های آکادمیک است: افزایش تفکر انتقادی و چارچوب های آموزشی از طریق آموزش، بازخورد و دسترسی به منابع با کیفیت بالا. با این حال، عوامل غیر آکادمیک که بر شانس موفقیت دانشجویان در آموزش عالی تاثیر گذار است، نیز به همان اندازه مهم بوده و سزاوار بررسی است. یکی از چنین مهارت های غیر آکادمیکی، مدیریت زمان است. مهارت های خوب مدیریت زمان به عنوان تاثیر بافر بر استرس شناسایی شده (میرسا و مک کان، 2000) و شاخص کلیدی عملکرد بالاتر و استرس و اضطراب پایین تر در آموزش عالی است (کرانز و گرادنیر، 2007). با این حال، بسیاری از دانشجویان به سختی می توانند تعادل خوبی بین مطالعات و زندگی بیرونی خود برقرار کنند (وان در میر، جانسون و ترونبرگ، 2010) که این مساله منجر به سوء مدیریت زمان، الگوهای خواب ضعیف و افزایش سطوح استرس می شود (هاردی، 2003).
Effective time management is associated with greater academic performance and lower levels of anxiety in students; however many students find it hard to find a balance between their studies and their day-to-day lives. This article examines the self-reported time management behaviors of undergraduate engineering students using the Time Management Behavior Scale. Correlation analysis, regression analysis, and model reduction are used to attempt to determine which aspects of time management the students practiced, which time management behaviors were more strongly associated with higher grades within the program, and whether or not those students who self-identified with specific time management behaviors achieved better grades in the program. It was found that students’ perceived control of time was the factor that correlated significantly with cumulative grade point average. On average, it was found that time management behaviors were not significantly different across gender, age, entry qualification, and time already spent in the program. Introduction: A number of factors affect undergraduate student performance. Many of these factors may be perceived as being academic—related to the relevant skill sets that a student may have and how they access the educational offer. One of the general missions of higher education is to develop these academic skills: enhancing critical thinking and educational frameworks through teaching, feedback, and access to high quality resources. However, nonacademic factors that impact students’ chances of attaining success in higher education are equally important and deserve investigation. One such nonacademic skill is time management. Good time management skills have been identified as having a “buffering” effect on stress (Misra & McKean, 2000) and are a key indication of higher performance and lower stress and anxiety in higher education (Kearns & Gardiner, 2007). However, many students find it hard to regulate both their studies and their external lives (Van der Meer, Jansen, & Torenbeek, 2010) leading to time mismanagement, poor sleep patterns, and increased levels of stress (Hardy, 2003).
ترجمه این مقاله در 15 صفحه آماده شده و در ادامه نیز صفحه 12 آن به عنوان نمونه قرار داده شده است که با خرید این محصول می توانید، فایل WORD و PDF آن را دریافت نمایید.
محتوی بسته دانلودی:
PDF مقاله انگلیسی ورد (WORD) ترجمه مقاله به صورت کاملا مرتب (ترجمه شکل ها و جداول به صورت کاملا مرتب)
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.