دانلود ترجمه مقاله کارآفرینی فناورانه: مطالعه چند سطحی
عنوان فارسی |
کارآفرینی فناورانه: یک مطالعه چند سطحی |
عنوان انگلیسی |
Technological Entrepreneurship: A Multilevel Study |
کلمات کلیدی : |
  شرکت های تکنولوژی محور جدید؛ شور کارآفرینی؛ خلاقیت؛ نوآوری؛ پویایی محیطی |
درسهای مرتبط | مدیریت کارآفرینی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 7 | نشریه : Semantic Scholar |
سال انتشار : 2016 | تعداد رفرنس مقاله : 30 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. مروری بر مقالات و فرضیات 3. روش تحقیق 4. آنالیز 5. نتایج 6. بحث و بررسی 7. نتیجه گیری
شرکت های بر پایه فنآوری جدید، نقش مهمی در جهان تجاری ایفا می کنند، زیرا فرآیندهای نوآوری را شتاب می دهند و رقابت پذیری را افزایش می دهند. در مطالعه این کسب و کارها، لازم است متغیرهایی از سطوح مختلف تحلیل را دخیل کنیم. با پاسخ های 103 شرکت برپایه فنآوری جدید، رابطه بین متغیرها در سطح فردی، سازمانی و زمینه ای، تحلیل شد. نتایج، رابطه ای شفاف و قانع کننده بین تمایل کارآفرینی و خلاقیت نشان ندادند، اما بین خلاقیت و نوآوری رابطه وجود داشت. همچنین، پویایی محیطی، تاثیر تعدیل کننده ای بر رابطه تمایل-خلاقیت نشان نداد، اما در رابطه خلاقیت-نوآوری وجود داشت. این مقاله، بحث در مورد یافته های اصلی و نتیجه گیری این مقاله را ارائه می دهد. مقدمه: در مطالعه کارآفرینی فنآورانه، اهمیت فرصت فردی دو جمله ای و همچنین تاثیر آن در سطح سازمانی، تشخیص داده شده است (رایت، همیلسکی، سیگل و انسلی، 2007). این بخصوص در زمینه استارت آپ ها مهم است، زمینه ای که کارآفرین تاثیر قوی ای بر رفتار سازمان دارد، زیرا فرهنگ شرکتی را ارتقا می دهد و جهت شرکت را تعریف می کند (مونتیل، نونیو و سوله، 2012). شرکت های برپایه فنآوری جدید (NTBF)، بازیگران ویژه ای در محیط رقابتی امروز هستند، زیرا محصولات یا خدمات را از طریق کاربرد فنآوریهای جدید توسعه و ارائه می دهند (کارایانوپولوس، 2009). بخاطر ماهیت رقابتی این شرکت ها، کارآفرین باید نسبت به تغییرات و فرصت های ایجاد شده در محیط، بیشتر هوشیار و حساس باشند، و باید این فرصت ها را استفاده کند و آنها را به عملکرد بهتر برای شرکت تبدیل کند. علیرغم اهمیت کارآفرین در رقابت پذیری یک NTBF، این سوال باقی می ماند که کارآفرین چگونه بر عملکرد شرکت تاثیر می گذارد. بنابراین، هدف این پژوهش، بررسی رابطه بین مشخصات فردی کارآفرین و نوآور بودن شرکت، می باشد. برای پرداختن به این رویکرد، از یک مدل پژوهش چند سطحی به صورت توصیف شده توسط هیت، بیمیش، جکسون و ماتیو (2007) استفاده کردیم که به میزان بیش از پیش در پژوهش در مورد کارآفرینی فنآورانه مورد استفاده قرار می گیرد (بارون و تانگ، 2011).
New technology-based firms play an important role in the business world, as they accelerate innovation processes and increase competitiveness. In the study of these businesses, it is necessary to involve variables of different levels of analysis. With the responses of 103 new technology-based firms, the relationship between variables at the individual, organizational, and contextual level was analyzed. The results show no clear and convincing relationship between entrepreneurial passion and creativity but there is between creativity and innovation. Also, the environmental dynamism showed no moderating influence on the passion-creative relationship but there was in the creativity-innovation relationship. The document presents a discussion of the main findings and conclusion of this work. Introduction: In the study of technological entrepreneurship, the importance of the binomial individual-opportunity has been recognized as well as the impact it can have at an organizational level (Wright, Hmieleski, Siegel, & Ensley, 2007). This is especially important in the field of startups, where the entrepreneur has strong influence on the organization’s behavior, as it promotes a corporate culture and defines the direction of the firm (Montiel, Nuño, & Solé, 2012). New technology-based firms (NTBF) are special players in today’s competitive environment, as they develop and offer products or services through the application of new technologies (Carayannopoulos, 2009). Because of the competitive nature of these firms, the entrepreneur must be more alert to changes and opportunities generated in the environment, which he should take and translate into better performance for the firm. Despite the importance of the entrepreneur in the competitiveness of a NTBF, the question remains of how he influences the firm’s performance. Therefore, the objective of this research is to explore the relationship between personal characteristics of the entrepreneur and the innovativeness of the firm. To address this approach, we used a model of multilevel research in the sense described by Hitt, Beamish, Jackson, and Mathieu (2007), which is increasingly recurrent in research on technological entrepreneurship (Baron & Tang, 2011).
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.