دانلود ترجمه مقاله سیر تکاملی تحقیقات در زمینه مدیریت استراتژیک
عنوان فارسی |
سیر تکاملی تحقیقات در زمینه مدیریت استراتژیک: رویه های اخیر و مسیرهای کنونی |
عنوان انگلیسی |
The evolution of strategic management research: Recent trends and current directions |
کلمات کلیدی : |
  مدیریت استراتژیک؛ رویکردهای تحقیق؛ تحول و رویه ها |
درسهای مرتبط | مدیریت استراتژیک |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 8 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2014 | تعداد رفرنس مقاله : 53 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه: رویه های تحقیقات مدیریت استراتژیک 2. سیر تکاملی تحقیقات مدیریت استراتژیک: آونگ دوگانه 3. درباره رساله 4. نتیجه گیری و بازتاب های نهایی
چکیده – مدیریت استراتژیک، یک رشته نسبتا جوان است که طی پنجاه سال گذشته، تحولات زیادی را تجربه کرده و به بلوغ رسیده است. این رشته در طی این دوره تقویت شده و به موازات آن نیز، طیف زیادی از موضوعات مرتبط نیز آنالیز شده و روش های تحقیق فراوانی مورد استفاده قرار گرفته اند. نظریه ها و رویکردهای مختلفی که این موضوعات پژوهشی را مورد خطاب قرار داده اند، به منظور تشریح دلایل استفاده از مزایای رقابتی و نیز موفقیت های سازمانی، توسعه یافته اند. در این مقاله، ما حضور دو آونگ در حرکتی ثابت را فرض کرده ایم که از یک سو، بازتاب تنشی هستند که به لحاظ تاریخی بین تمرکز بر فاکتورهای درون شرکتی و نگرش های محیط خارجی وجود دارند و از سوی دیگر، بین سطح کلان تر (یعنی شرکت و محیط آن) و سطح خردتر (یعنی افراد و رابطه آنها در شرکت) وجود دارد. مرز پژوهشی در مدیریت استراتژیک نیز با حرکت همزمان این دو آونگ شکل گرفته است. مقدمه: رویه های تحقیقات مدیریت استراتژیک: مدیریت استراتژیک، یک رشته مطالعاتی جوان می باشد. ریشه اولیه آن را می توان در سال های دهه 1970 یافت و این ریشه مربوط به تحقیقات علمی چاندلر (1962)، آنسوف (1965) و اندروز (1971) می باشد. از آن زمان به بعد، این رشته به شکل چشم گیری تحول یافته و به زمینه بالغ و متمرکزی در قلمرو علم مدیریت تبدیل شد. پیشرفت این رشته تحت تاثیر عوامل متعددی بوده است. اولا، طیف موضوعات مطرح در این زمینه به شکل چشم گیری افزایش یافتند (هوسکیسونت و همکاران، 1999). بررسی بهترین شیوه ها در دهه 1960، راه آنالیز چنین موضوعاتی را در قالب بین المللی و همکاری میان شرکتی و رقابت در بازارها برای محصولات و رهبری استراتژی و ارتباط بین استراتژی شرکتی و مسئولیت پذیری اجتماعی هموار کرد.
Strategic management is a relatively youthful discipline that has steadily matured over the past fifty years. The field has become consolidated over this period, while simultaneously expanding the range of topics analyzed and research methodologies used. Different theories and approaches, addressing different research topics, have been developed to explain the reasons underlying firms’ competitive advantage and success. In this paper, we posit the existence of two pendulums in constant motion that, on the one hand, reflect the tension that has historically existed between the focus on internal firm factors and external environmental attributes respectively and, on the other hand, the tension between a more macro level of analysis, i.e., the firm and its environment, and a more micro level one, i.e., individuals and their relations within the firm. The frontier of research in strategic management is shaped by the simultaneous movement of both pendulums. Introduction: trends in strategic management research: Strategic management is a youthful discipline. Its origins date back to the 1960s, with its roots to be found mainly in the seminal publications by Chandler (1962), Ansoff (1965) and Andrews (1971). Since then, it has evolved significantly, becoming an ever more mature and consolidated field within the realm of management. The discipline’s progress toward maturity has been accompanied by several factors. First, there has been a marked increase in the range of topics addressed (Hoskissonet al., 1999). The study of ‘‘best practices’’ in the 1960shas given way to an analysis of such varied topics as internationalization, cooperation between firms, strategies and competition in the markets for products and factors, strategic leadership, and the relationship between a firm’s strategy and its corporate social responsibility, to mention just a few.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.