دانلود ترجمه مقاله تحلیل شبکه اجتماعی در تحقیقات مدیریت و کسب و کار
عنوان فارسی |
تحلیل شبکه اجتماعی در تحقیقات مدیریت و کسب و کار: تحلیل کتابسنجی عملکرد و روند پژوهشی از 2001 تا 2020 |
عنوان انگلیسی |
Social network analysis in business and management research: A bibliometric analysis of the research trend and performance from 2001 to 2020 |
کلمات کلیدی : |
  تحلیل شبکه اجتماعی؛ کتابسنجی؛ تحلیل خوشه بندی؛ مدیریت و کسب و کار؛ مقالات |
درسهای مرتبط | مدیریت کسب و کار |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 12 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2022 | تعداد رفرنس مقاله : 64 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت :
ندارد سفارش پاورپوینت این مقاله |
وضعیت ترجمه مقاله : انجام شده و با خرید بسته می توانید فایل ترجمه را دانلود کنید |
1. مقدمه 2. روش ها 3. نتایج 4. بحث و بررسی 5. نتیجه گیری
چکیده – در سال های گذشته، پژوهش در تحلیل شبکه های اجتماعی افزایش یافته است. ابتدا این حوزه پژوهشی محدود به جامعه شناسی و انسان شناسی بود، اما هم اکنون در رشته های متعددی استفاده می شود. رشته کسب و کار و مدیریت به واسطه داده های تناسبی متعدد، از کارکنان و ذینفعان سازمان ها، قابلیت های زیادی در بکارگیری رویکرد تحلیل شبکه های اجتماعی دارد. هدف این پژوهش بررسی روند تحقیق، عملکرد آن و بکارگیری رویکرد تحلیل شبکه های اجتماعی در پژوهش کسب و کار و مدیریت است. تحلیل کتاب سنجی با بکارگیری 2158 داده پژوهشی از پایگاه داده Scopus منتشر شده از سال 2001 تا سال 2020 انجام شد. سپس کیفیت و کمیت پژوهشی با استفاده از شاخص انتشار یا دور انداختن هارزینگ محاسبه شد، در حالی که VOSviewer موضوعات پژوهشی و تحلیل خوشه بندی را مجسم کرد. این پژوهش یک روند رو به بالا در پژوهش تحلیل شبکه های اجتماعی از سال 2005 مشاهده کرد، که در سال 2020 به حداکثر می رسد. به طور کلی، 6 موضوع تحت رشته کسب و کار و مدیریت از تحلیل شبکه اجتماعی به عنوان یک ابزار روش شناسی استفاده کرده اند، مانند مدیریت ریسک، مدیریت پروژه، مدیریت زنجیره تامین، گردشگری، مدیریت فناوری و نوآوری و مدیریت دانش. تا آنجا که مولفان می دانند، این پژوهش اولین نمونه بررسی عملکرد و تحلیل شبکه های اجتماعی در رشته های کسب و کار و مدیریت است. یافته ها در مورد کاربرد عملی تحلیل شبکه اجتماعی در پژوهش کسب و کار و مدیریت، بینش هایی برای پژوهشگران، دانشگاهیان، مشاوران و دیگر ذینفعان فراهم می کند.
پروپوزال مرتبط با این مقاله | دانلود پروپوزال تاثیر رسانه های اجتماعی آنلاین در بهبود استراتژی های بازاریابی |
In the past years, research in Social Network Analysis (SNA) has increased. Initially, the research area was limited to sociology and anthropology but has now been used in numerous disciplines. The business and management discipline has many potentials in employing the SNA approach due to enormous relational data, ranging from employees, stakeholders to organisations. The study aims to analyse the research trend, performance, and the utilisation of the SNA approach in business and management research. Bibliometric analysis was conducted by employing 2,158 research data from the Scopus database published from 2001 to 2020. Next, the research quantity and quality were calculated using Harzing's Publish or Perish while VOSviewer visualised research topics and cluster analysis. The study found an upward trend pattern in SNA research since 2005 and reached the peak in 2020. Generally, six subjects under the business and management discipline have used SNA as a methodology tool, including risk management, project management, supply chain management (SCM), tourism, technology and innovation management, and knowledge management. To the best of the authors' knowledge, the study is the first to examine the performance and analysis of SNA in the overall business and management disciplines. The findings provide insight to researchers, academicians, consultants, and other stakeholders on the practical use of SNA in business and management research.
محتوی بسته دانلودی:
PDF مقاله انگلیسی ورد (WORD) ترجمه مقاله به صورت کاملا مرتب (ترجمه شکل ها و جداول به صورت کاملا مرتب)
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.