دانلود ترجمه مقاله اثر دمپرهای لاستیکی بر عملکرد حرارتی و NVH موتور

عنوان فارسی

اثر دمپرهای لاستیکی بر عملکرد حرارتی و NVH موتور

عنوان انگلیسی

The effect of rubber dampers on engine’s NVH and thermal performance

کلمات کلیدی :

  دمپرهای لاستیکی؛ موتور احتراق داخلی؛ NVH؛ تحلیل المان محدود؛ دینامیک سیالات محاسباتی؛ عملکرد حرارتی

درسهای مرتبط مهندسی مکانیک
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 10 نشریه : ELSEVIER
سال انتشار : 2014 تعداد رفرنس مقاله : 22
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
پاورپوینت : ندارد

سفارش پاورپوینت این مقاله

وضعیت ترجمه مقاله : انجام شده و با خرید بسته می توانید فایل ترجمه را دانلود کنید
ELSEVIER
قیمت دانلود ترجمه مقاله
56,400 تومان
فهرست مطالب

1. مقدمه 2. آزمایش های تجربی و تحلیل المان محدود 3. نتایج و بحث و بررسی 4. تحلیل دینامیک سیالات محاسباتی 5. هزینه ها و تاثیر زیست محیطی 6. نتیجه گیری

سفارش ترجمه
ترجمه نمونه متن انگلیسی

چکیده – فین ها به عنوان سطوح امتداد یافته به سطوح موتور احتراق داخلی متصل می شوند تا انتقال حرارت را بهبود دهند. اما، این فین ها در فرکانس های مختلف، ارتعاش می کنند که این باعث تولید نویز ساطع شده نامطلوب می شود. برای رفع این اصل، صنعت خودروسازی دمپرهای لاستیکی بین این فین ها وارد می کند. این دمپرهای لاستیکی، دامنه نوسان فین ها را کاهش می دهد و بنابراین نویز ساطع شده از سطوح فین را کاهش می دهد. بررسی ها در مورد اثر دمپرهای لاستیکی بر عملکرد NVH (نویز-ارتعاشی-گوشخراشی) و حرارتی موتور با استفاده از اندازه گیری های عددی (FEM و CDF ) و تجربی، در این مقاله ارائه شده اند. آزمایش ها در محفظه نیمه انعکاسی برروی یک موتور با دمپرهای لاستیکی و بدون آنها انجام شدند تا سر و صدای ساطع شده از فین ها اندازه گیری شوند. دریافته شد که دمپرهای لاستیکی به کاهش سیگنال های نویز فرکانس بالای موتور در سرعت های بالاتر موتور کمک می کنند. تحلیل پاسخ مودال و هارمونیک برروی طرح های مختلف برای بهبود مشخصات NVH، انجام شد. نمونه های اولیه از طراحی نهایی ساخته شد و برای عملکرد NVH آزمون شدند. شبیه سازی های دینامیک سیال محاسباتی (CFD) برروی موتور دارای این دمپرهای لاستیکی و بدون آنها انجام شدند تا عملکرد حرارتی بررسی شود. دریافته شد که دمپرهای لاستیکی، دمای موتور را به اندازه حدود 10% افزایش می دهند. اثر دمپرهای لاستیکی بر هزینه و تاثیر زیست محیطی نیز به بحث گذاشته شد. این مقاله، یک روش نظاممند برای بررسی اثر دمپرهای لاستیکی و روشی برای حذف این دمپمرها از موتور با عملکرد NVH یکسان و عملکرد حرارتی بهتر را فراهم می کند. مقدمه: مطالعه اخیراً انجام شده توسط وزارت اطلاعات انرژی آمریکا [1] آشکار می کند که بخش صنعت از انرژی بیشتری نسبت به هر بخش کاربری دیگر استفاده می کند و تقریباً 50% از کل انرژی تحویل داده شده در جهان را مصرف می کند. با پیش بینی بیش از 28 ساله، فهمیده شده که مصرف صنعتی انرژی جهان از 184 کوادریلیون Btu در سال 2007 به 262 کوادتریلیون Btu درسال 2035 افزایش می یابد که این یک افزایش 42 درصدی در مصرف انرژی است. از سوی دیگر، بخش حمل و نقل 20% از کل انرژی جهان را مصرف می کند. از سال 2007 تا 2035، رشد استفاده از انرژی در حمل و نقل 87 درصد از کل افزایش مصرف مایعات جهان را در بر خواهد گرفت. علاوه بر منابع محدود و نیاز زیاد به انرژی، افزایش هزینه مواد خام ورودی بخش خودروسازی را وادار به بهینه سازی محصولاتشان کرده اند به گونه ای که استفاده از اجزاء/مواد مربوطه را بتوان به حداقل رساند یا کاملاً حذف کرد. در این مقاله، یک پژوهش گزارش شده که در آن می توان صرفه جویی هنگفت در منابع و انرژی به ارمغان آورد؛ و همچنین شاهد کاهش آلودگی و افزایش بهره وری صنعت خودروسازی بود.

نمونه متن انگلیسی مقاله

Fins as extended surfaces are attached to the internal combustion engine surfaces for enhancing the heat transfer. However, these fins vibrate at various frequencies, which produce undesirable radiated noise. To mitigate this effect, automobile industry inserts rubber dampers between these fins. These rubber dampers reduce the fins’ amplitude of vibration and thus reduce the radiated noise from the fin surfaces. Investigations on the effect of rubber dampers on the engine’s NVH (Noise–Vibration–Harshness) and thermal performance using numerical (FEM and CFD) and experimental measurement have been presented in this paper. Experiments were conducted in the semi-anechoic chamber on an engine with and without rubber dampers to measure the radiated noise from the fins. It was found that rubber dampers assist in reducing engine high frequency noise signals at higher engine speeds. Modal and harmonic response analysis was carried out on various designs for NVH characteristics improvement. Prototypes of the final design was made and tested for the NVH performance. Computational fluid dynamics (CFD) simulations were performed on engine with and without rubber dampers to investigate the thermal performance. It was found that rubber dampers increase engine temperature by about 10%. Effect of rubbers dampers on the cost and environmental impact has also been discussed. This paper provides a systematic procedure to investigate the effect of rubber dampers and a method to eliminate these dampers from the engines with the same NVH and better thermal performances. Introduction: A recent study by the US Energy Information Administration [1] reveals that industrial sector uses more energy than any other enduser sector, consuming about 50% of the world’s total delivered energy. Over the 28-year projection, worldwide industrial energy consumption grows from 184 quadrillion Btu in 2007 to 262 quadrillion Btu in 2035, a 42% increase in the energy consumption. On the other hand, transportation sector uses 20% of the world’s total delivered energy. From 2007 to 2035, growth in transportation energy use would account for 87% of the total increase in world liquids consumption. Besides limited resources and high energy needs, rise in the input raw materials cost has forced automobile sector to optimize their product so that the use of associated components/ materials can be minimized or completely eliminated. In this paper, an investigation is reported that could bring about huge resources and energy saving; reduce pollution and increase productivity of the automobile industry.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

بخشی از ترجمه مقاله (صفحه 20 فایل ورد ترجمه)

محتوی بسته دانلودی:

PDF مقاله انگلیسی ورد (WORD) ترجمه مقاله به صورت کاملا مرتب (ترجمه شکل ها و جداول به صورت کاملا مرتب)
قیمت : 56,400 تومان

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود ترجمه مقاله اثر دمپرهای لاستیکی بر عملکرد حرارتی و NVH موتور”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 15 =

مقالات ترجمه شده

نماد اعتماد الکترونیکی

پشتیبانی

logo-samandehi