دانلود ترجمه مقاله مطالعه ای بر انگیزه های کارآفرینی زنان
عنوان فارسی |
مطالعه ای بر انگیزه های کارآفرینی زنان: نمونه ای از استان آدانا |
عنوان انگلیسی |
A research on women's entrepreneurship motivation: Sample of Adana Province |
کلمات کلیدی : |
  کارآفرینی؛ کارآفرینی زنان؛ انگیزه کارآفرینی زنان؛ طرح ارزیابی روش ترکیبی |
درسهای مرتبط | مدیریت کارآفرینی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 13 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2019 | تعداد رفرنس مقاله : 76 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. روش ها 3. نتایج 4. محدودیت ها 5. بحث و بررسی 6. نتیجه گیری
کارآفرینی زنان، قسمت اصلی مسائل امروزی و سیاست های تشویقی می باشد. حصول مزیت رقابتی نیز از نظر عواملی مانند توسعه زنان، رشد اقتصادی و توازن اجتماعی، مهم می باشد. تبعیض مثبت به سمت فرآیندهای کارآفرینی زنان، نقش مهمی در افزایش نرخ اشتغال ایفا می کند. ارزیابی کارآفرینی از دیدگاهی متفاوت، لزومیت بررسی عوامل موثر بر کارآفرینی زنان را آشکار می کند. در این مطالعه، عوامل موثر بر کارآفرینی زنان برای بررسی از طریق مرور ادبی گسترده، در نظر گرفته شده اند و عوامل موثر بر کارآفرینی زنان و محدود کننده آنها، با استفاده از طراحی ارزیابی روش ترکیبی، بررسی شدند. در این چارچوب، دلایل کارآفرینی برای زنان و عواملی که بر توسعه کارآفرینی زنان تاثیر می گذارند یا از آن جلوگیری می کنند، بررسی شده اند. این پژوهش با استفاده از 132 کارآفرین زن فعال در استان ادانای ترکیه، انجام شد. داده ها از طریق یک فرم پرسشنامه، گردآوری شدند و همچنین داده های کمیتی و کیفی با استفاده از روش مصاحبه، بدست آمدند. درحالی که آزادی و استقلال زیاد (مالی و موارد دیگر) به عنوان عامل کششی (n:5) در ادبیات تعریف شده، اما عمدتاً به عنوان عامل پیش برنده (n:8) در این پژوهش، مطرح شده است. نتایج نشان می دهند که یک همبستگی مثبت و معنادار بین عوامل پیش برنده و توازنی (r:,507)، عوامل کششی و هیجانی (r:,494)، عوامل هیجانی و پیش برنده (r:,494)، عوامل هیجانی و توازنی (r:,488)، عوامل کششی و پیش برنده (r:,317) ، عوامل کششی و توازنی (r:,265) وجود دارد. علاوه بر آن، طبق نتایج مصاحبه، عوامل موثر بر کارآفرینی زنان و عوامل بغیر از عوامل ذکر شده در پرسشنامه، مورد بررسی قرار گرفتند ؛ «تلاش برای زندگی مستقل» یک عامل تعادلی است (n:3)، «اثبات خویشتن» یک عامل پیش برنده است (n:7)، «اتکای به نفس» یک عامل هیجانی است (n:4)، «کودکان» یک عامل پیش برنده است (n:2)، «عدالت» هم پیش برنده (n:1) و هم کششی (n:1) است. «نوآوری» یک عامل کششی است (n:1) ، «تحرک» یک عامل هیجانی است (n:2) و «آرزوها» یک عامل کششی (n:1) و هم عامل هیجانی است(n:1).
Women's entrepreneurship is at the forefront of what matters in contemporary issues and incentive policies. Gaining competitive advantage is also important in terms of factors such as women's development, economic growth and social equilibrium. Positive discrimination towards women's entrepreneurship processes plays an important role in raising employment rates. The evaluation of entrepreneurship from a different point of view, reveals the necessity of investigating the factors that affect women's entrepreneurship. In this study, the factors affecting women's entrepreneurship were aimed to examine through comprehensive literature review, and factors affecting and limiting women's entrepreneurship were tried to be determined using Mixed-Method Evaluation Design. In this framework, the reasons for entrepreneurship for women and the factors that affect or prevent the development of women's entrepreneurship are covered. The research was carried out by 132 women entrepreneurs operating in the province of Adana in Turkey. Data were gathered through data collection form where quantitative and qualitative data were obtained using face-to-face interview method. While Freedom and great independence (financial and others) is defined as pull factor (n:5) in the literature, it is mostly expressed as push factor (n:8) in this research. The results show that there is a positive and significant correlation between push and balance factors (r:,507), pull and emotional factors (r:,494), emotinal and push factors (r:,494), emotional and balance factors (r:,488), pull and push factors (r:,317), pull and balance factors (r:,265). In addition, according to the results of the interview, the factors affecting women's entrepreneurship and the factors other than the factors mentioned in the questionnaire were investigated; “Hold on to the life by oneself” is a balance factor (n:3), “Prove oneself” is a push factor (n:7), “self-confidence” is an emotional factor (n:4), “children” is a push factor (n:2), “justice” is both pull (n:1) and push factor (n:1), “innovation” is a pull factor (n:1), “mobbing” is an emotional factor (n:2) and “dream” is both pull (n:1) and emotional factor (n:1).
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.