دانلود ترجمه مقاله تاثیر دینداری و برندسازی بر عملکرد شرکت های کوچک و متوسط (SMEs)

عنوان فارسی

تاثیر دینداری و برندسازی بر عملکرد شرکت های کوچک و متوسط (SMEs): آیا سواد مالی نقشی در این زمینه ایفاء می کند؟

عنوان انگلیسی

Impact of religiosity and branding on SMEs performance: does financial literacy play a role?

کلمات کلیدی :

  عملکرد؛ دینداری؛ سواد مالی؛ برند سازی اسلامی؛ عربستان سعودی؛ شرکت های کوچک و متوسط؛ برند سازی

درسهای مرتبط برندینگ
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 25 نشریه : Emerald
سال انتشار : 2021 تعداد رفرنس مقاله : 104
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
پاورپوینت : ندارد

سفارش پاورپوینت این مقاله

وضعیت ترجمه مقاله : انجام شده و با خرید بسته می توانید فایل ترجمه را دانلود کنید
قیمت دانلود ترجمه مقاله
55,200 تومان
فهرست مطالب

1. مقدمه 2. برندسازی اسلامی، دینداری اسلامی و سواد مالی: بررسی در رابطه با نظریه مبتنی بر منابع 3. نظریه مبتنی بر منابع در مورد سواد مالی 4. ارتباط بین برندسازی اسلامی، دینداری اسلامی و سواد مالی 5. تاثیر واسطه ای سواد مالی بر عملکرد شرکت های کوچک و متوسط 6. ارتباط بین سواد مالی و عملکرد شرکت های کوچک و متوسط 7. روش تحقیق 8. یافته ها 9. نتیجه گیری

سفارش ترجمه
ترجمه نمونه متن انگلیسی

چکیده – هدف: اهداف این مطالعه بررسی ارتباط بین دینداری و برند سازی بر عملکرد شرکت های کوچک و متوسط در عربستان سعودی است. همچنین در این مطالعه به بررسی نقش واسطه ای سواد مالی بر ارتباط بین دینداری اسلامی، برند سازی و عملکرد شرکت های کوچک و متوسط نیز پرداختیم. طرح / روش / رویکرد: این مطالعه یک تکنیک نمونه برداری هدفمند را در سه شهر تجاری مهم یعنی ریاض، جده و القاسم به منظور نمونه برداری از 100 شرکت کوچک و متوسط اتخاذ کرد که منجر به مجموع نمونه برداری از 300 شرکت کوچک و متوسط در عربستان شد. مدل سازی معادلات ساختاری جهت آنالیز فرضیات تدوین شده در این مطالعه استفاده شد. مدل سازی معادلات ساختاری با کمک نرم افزار Smart-PLS انجام شد. یافته ها: این مطالعه نشان داد که برند سازی اسلامی (بر مشتری، انطباق و منشاء) به طور قابل توجه بر نگرش مالی تاثیرگذار است، در حالی که دینداری اسلامی بر آگاهی مالی در میان شرکت های کوچک و متوسط تاثیر می گذارد. یافته ها نشان داد که در ارتباط بین برند سازی اسلامی و دینداری اسلامی با عملکرد شرکت های کوچک و متوسط، آگاهی مالی دارای نقش واسطه ای است. هیچ اثر واسطه ای برای نگرش مالی و دانش مالی ثبت نشد. بررسی بیشتر نشان داد که نگرش مالی، آگاهی مالی، برند سازی اسلامی (انطباق و منشاء) و دینداری اسلامی از جمله مهم ترین عوامل تعیین کننده عملکرد شرکت های کوچک و متوسط در عربستان سعودی است. محدودیت ها / پیامدهای تحقیق: این مطالعه تنها بر روی شرکت های کوچک و متوسط در عربستان انجام شد. نیاز به انجام مطالعات بیشتر در رابطه با بررسی شرکت های کوچک و متوسط در دیگر کشورها و مناطق اسلامی به منظور بهبود قدرت توضیحی سواد مالی بر دینداری اسلامی و برندسازی اسلامی جهت بهبود عملکرد شرکت های کوچک و متوسط است. اصالت / ارزش: این مطالعه نشان داد که دینداری و برندسازی اسلامی می تواند قدرت پیشگویی سواد مالی بر عملکرد شرکت های کوچک و متوسط را افزایش دهد. همچنین از این مطالعه نتیجه گرفتیم که تلاش ها جهت بهبود سواد مالی باید مبتنی بر دینداری و همچنین فرهنگ بسته به محل استقرار شرکت های کوچک و متوسط باشد تا بتوان استراتژی های خاصی را در این کشورها جهت امکان رشد مساعد شرکت های کوچک و متوسط و به حداکثر رساندن سهم این شرکت ها در رشد اقتصادی اتخاذ کرد.

نمونه متن انگلیسی مقاله

Purpose: This study aims to examine the relationship between religiosity and branding on small- and medium-scale enterprises (SMEs’) performance in Saudi Arabia. It also examines the mediating role of financial literacy on the relationship among Islamic religiosity, branding and SMEs’ performance. Design/methodology/approach: This study adopts the purposive sampling technique in three major commercial cities, namely, Riyadh, Jeddah and Al-Qassim to sample 100 SMEs each, resulting in a total sampling of 300 SMEs in Saudi Arabia. Structural equation modeling is used to analyze the hypotheses formulated in this study. The structural equation modeling is aided with the help of Smart-PLS software. Findings: This study finds that Islamic branding (on customer, compliance and origin) significantly affect financial attitude, while Islamic religiosity affects financial awareness among the SMEs. Findings reveal that there is a mediating role of financial awareness on the relationship between Islamic branding and Islamic religiosity with the SMEs’ performance. No mediation effect was recorded for financial attitude and financial knowledge. Further investigation reveals that financial attitude, financial awareness, Islamic branding (compliance and origin) and Islamic religiosity were the most significant determinants of SMEs’ performance in the context of Saudi Arabia. Research limitations/implications: This study is conducted on SMEs in Saudi Arabia only. Further studies are required to examine SMEs in other Islamic countries and regions to improve the explanatory power of financial literacy on Islamic religiosity and Islamic branding for improved SMEs performance. Originality/value: This study establishes that Islamic religiosity and branding could further increase the predictive power of financial literacy on SMEs’ performance. This study concludes that efforts to improve financial literacy should be religion-based as well as culture-based depending on where the SMEs are located so that specific strategies can be implemented, to enable the conducive growth of the SMEs and maximize the contribution of the SMEs to economic growth.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

ترجمه این مقاله در 28 صفحه آماده شده و در ادامه نیز صفحه 14 آن به عنوان نمونه قرار داده شده است که با خرید این محصول می توانید، فایل WORD و PDF آن را دریافت نمایید.

محتوی بسته دانلودی:

PDF مقاله انگلیسی ورد (WORD) ترجمه مقاله به صورت کاملا مرتب (ترجمه شکل ها و جداول به صورت کاملا مرتب)
قیمت : 55,200 تومان

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود ترجمه مقاله تاثیر دینداری و برندسازی بر عملکرد شرکت های کوچک و متوسط (SMEs)”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 5 =

مقالات ترجمه شده

نماد اعتماد الکترونیکی

پشتیبانی

logo-samandehi