دانلود ترجمه مقاله کاندیشنر کیفیت توان هیبرید راه آهن برای ایستگاه فرعی کشش با ظرفیت بالا
عنوان فارسی |
کاندیشنر کیفیت توان هیبرید راه آهن برای ایستگاه فرعی کشش با ظرفیت بالا همراه با کنترلر لینک DC با تنظیم خودکار |
عنوان انگلیسی |
Hybrid railway power quality conditioner for high-capacity traction substation with auto-tuned DC-link controller |
کلمات کلیدی : |
  الگوریتم ژنتیک؛ کیفیت منبع تغذیه؛ کیفیت توان؛ راه آهن؛ پست های برق |
درسهای مرتبط | کیفیت توان |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 8 | نشریه : IEEE |
سال انتشار : 2016 | تعداد رفرنس مقاله : 14 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت :
ندارد سفارش پاورپوینت این مقاله |
وضعیت ترجمه مقاله : انجام شده و با خرید بسته می توانید فایل ترجمه را دانلود کنید |
1. مقدمه 2. توصیفی از سیستم راه آهن، با SVC و APQC 2.1. سیستم راه آهن 2.2. جبران ساز VAR ایستا 2.3. کاندیشنر کیفیت توان اکتیو 3. مدلسازی و استراتژی کنترل SVC و APQC ترکیبی 4. طراحی پارامترهای لینک DC، با تنظیم خودکار 5. طراحی HPQC و نتایج شبیه سازی 5.1. کاهش درجه بندی سوئیچ های توان الکترونیک 5.2. بهبودبخشی عملکرد جبران ساز 5.3. تحلیل حساسیت، در قبال تغییر پارامترهای سیستم 6. نتیجه گیری
چکیده – کیفیت توان، یک نگرانی عمده در طراحی سیستم های تغذیه الکتریکی، برای راه آهن می باشد. از آنجایی که لوکوموتیوهای الکتریکی، اغلب بارهای تک فازه هستند، میزان قابل توجهی از جزء توالی منفی را جذب می کنند (البته علاوه بر جریان های هارمونیک و گذرا). بنابراین بسیاری از روش های جبران، برای بهبودبخشی شاخص های کیفیت توان، در این زمینه مورد بررسی قرار گرفته اند. کاندیشنر کیفیت توان اکتیو (APQC) را می توان به عنوان یک جبران ساز ایده آل، برای راه آهن، با سرعت بالا در نظر گرفت که در واقع یک مبدل سه فازه، به صورت متصل به ایستگاه فرعی کششی، از طریق یک ترانسفورمر کاهنده دارد. با این وجود با رشد بارهای راه آهن، درجه بندی اسمی سوئیچ های حالت جامد، با فرکانس بالا، در APQC به جد، افزایش می یابد که به نوبه خود منجر به رشد نمایی هزینه های سوییچ توان الکترونیکی می شود. بنابراین برای یک سیستم راه آهن، با ظرفیت بسیار بالا، اِعمال APQC، از لحاظ اقتصادی، بهره ور نیست. به عنوان یک راه حل، ترکیبی از APQC، با یک جبران ساز VAR ایستا، در این مطالعه پیشنهاد شده است که می تواند درجه بندی APQC را کاهش داده و کیفیت توان سیستم را بهبود ببخشد. نتایج شبیه سازی، فرضیات از پیش مشخص شده را اعتبارسنجی می کند. علاوه بر آن، عملکرد APQC، بر فعالیت لینک DC وابسته است که برای آن، بهینه سازی الگوریتم ژنتیک، برای به دست آوردن طراحی بهینه یک ولتاژ لینک DC پایدار اِعمال شده است. مقدمه: برق رسانی به راه آهن، در اواسط سده بیستم آغاز شد. در بسیاری از کشورها به دلیل نقاط قوت فراوانش، به خوبی مورد پذیرش قرار گرفت (برای مثال، آلایندگی کمتر هوا، توانایی انتقال انبوه و بار سنگین، بهره وری بالا و تولید CO2 کمتر) [1،2]. از شروع برق رسانی به راه آهن، کیفیت توان، نگرانی قابل توجهی برای دست اندرکاران این زمینه بوده و بسیاری از مطالعات پژوهشی، به بهبودسازی کیفیت توان، در سیستم های توزیع راه آهن الکتریکی تخصیص داده شدند. رویکردهای اولیه، برای بهسازی کیفیت توان، عمدتا راه حل هایی ساده بودند (برای مثال، قطارهای سه فازی [3]، روش تغییر فاز و .. و بعدا استفاده از ترانسفورمر متوازن [4]). با این وجود این رویکردها می توانستند تنها مسئله کیفیت توان را زمانی حل کنند که بخش کشش، به صورت کامل و برابر، بارگذاری شده باشد. به منظور بهبودبخشی پویای کیفیت توان، جبران سازVAR ایستا (SVCها)، در سیستم های راه آهن، برای جبران کردن جریان های غیر متوازن اِعمال شدند. کاربرد پایه SVC، جبران سازی توان راکتیو، در سیستم توزیع است.
Power quality was always a major concern in designing an electric supply system for railways. Since electric railcars are usually single-phase loads, they draw high amounts of negative sequence component of currents, in addition to harmonic contents and transient currents. Therefore, many compensation methods were examined to improve the power quality indices. The active power quality conditioner (APQC) can be considered as an ideal compensator for high-speed railway, which contains a three-phase converter connected to the traction substation through a step-down transformer. However, with the growth of railway loads, the nominal rating of the solid-state high-frequency switches of APQC increases seriously, which in turn, results in an exponential growth of the cost of power-electronic switches. Therefore, for a very high-capacity railway system, it is not economic to apply an APQC. As a solution, a combination of APQC with the static VAr compensator is proposed in this study, which reduces the rating of APQC, and improves the power quality of the system. Simulation results validate the pre-defined hypothesis. Moreover, the performance of APQC depends on the DC-link operation, for which genetic-algorithm optimisation has been applied to obtain an optimum design of a stable DC-link voltage. Introduction: Railway electrification has begun in the early 20th century. It was embraced in many countries because of many advantages, e.g. lower air pollution, heavy load and mass transit ability, high efficiency, and reduced CO2 generation [1, 2]. From the start of railway electrification, power quality was a significant concern for electrification apologists, and many research studies have been dedicated to power quality improvement in electrical railway distribution systems. Early approaches to power quality improvement were mainly simple solutions; for instance, three-phase trains [3], phase-shift method, and later on, use of balanced transformers [4]. However, these approaches could solve the power quality problems only when the traction sections are loaded fully and equally. In order to improve the power quality dynamically, static VAr compensators (SVCs) were applied at railway systems, to compensate the unbalanced currents. The basic application of SVC is to compensate reactive power in the distribution system.
بخشی از ترجمه مقاله (صفحه 11 فایل ورد ترجمه)
محتوی بسته دانلودی:
PDF مقاله انگلیسی ورد (WORD) ترجمه مقاله به صورت کاملا مرتب (ترجمه شکل ها و جداول به صورت کاملا مرتب)
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.