دانلود ترجمه مقاله روان سنجی مقیاس درجه بندی معلمان – غربالگری ریسک رفتار اجتماعی، تحصیلی و هیجانی

عنوان فارسی

قابلیت دفاع روان سنجی مقیاس درجه بندی معلمان – پرسشنامه/غربالگری ریسک رفتار اجتماعی، تحصیلی و هیجانی (SAEBRS) و روش چند دروازه ای (غربالگری چند مرحله ای) در دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی و راهنمایی

عنوان انگلیسی

Psychometric defensibility of the Social, Academic, and Emotional Behavior Risk Screener (SAEBRS) Teacher Rating Scale and multiple gating procedure within elementary and middle school samples

کلمات کلیدی :

  غربالگری همگانی؛ ریسک رفتاری و هیجانی؛ نامگذاری معلم؛ مقیاس‌های درجه بندی

درسهای مرتبط روانشناسی
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 19 نشریه : ELSEVIER
سال انتشار : 2016 تعداد رفرنس مقاله : 64
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
پاورپوینت : ندارد

سفارش پاورپوینت این مقاله

وضعیت ترجمه مقاله : انجام شده و با خرید بسته می توانید فایل ترجمه را دانلود کنید
ELSEVIER
قیمت دانلود ترجمه مقاله
99,800 تومان
فهرست مطالب

1. مقدمه 2. مطالعه 1 3. مطالعه 2 4. بحث و بررسی کلی

سفارش ترجمه
ترجمه نمونه متن انگلیسی

چکیده – پژوهش حاضر با هدف (الف) ادامه مسیر تحقیقاتی در خصوص بررسی قابلیت دفاع روان‌سنجی مقیاس درجه بندی معلمان- پرسشنامه/غربالگری ریسک پذیری اجتماعی، تربیتی و هیجانی (SAEBRS) و (ب) توسعه و ارزیابی اولیه دقت تشخیصی روش چند دروازه ای (غربالگری چند مرحله ای) بر اساس نامگذاری معلم و SAEBRS-TRS انجام شده است. همچنین در دو مکان جغرافیایی مختلف نیز دو مطالعه در مورد دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی و راهنمایی صورت گرفته است. نتایج مطالعه 1 (تعداد = 864 دانش‌آموز)، قابلیت دفاع SAEBRS-TRS را پشتیبانی کرده و حاکی از سطوح قابل قبول تا بهینه پایایی سازگاری/ همسانی درونی، اعتبار همزمان و دقت تشخیصی می باشد. یافته‌های حاصل در خصوص غربالگری چند مرحله ای که نشانگر سطوح قابل قبولی از حساسیت و تکینگی بوده است، امیدبخش می باشد. همچنین مطالعه 2 (تعداد = 1534 دانش‌آموز) که با تکرار روش های مطالعه 1 انجام شد، از قابلیت دفاع روان سنجی SAEBRS-TRS از نظر قابلیت اطمینان، اعتبار و دقت تشخیصی بیشتر پشتیبانی نمود. با وجود ادغام اصلاحاتی که برای ارتقای سطوح حساسیت به کار می‌رود، دقت تشخیصی غربالگری چند مرحله ای ترکیبی مشابه با نتایج بدست آمده در مطالعه 1 بوده است. در کل، نتایج با اتکا به تحقیقات قبلی در حمایت از کاربرد SAEBRS-TRS، و همچنین تحقیقات آتی در خصوص غربالگری چند مرحله ای مبتنی بر SAEBRS بوده است. در ادامه، روش ها و محدودیت های مطالعه مورد بحث و بررسی قرار می گیرد. مقدمه: یافته های بدست آمده از پژهش های صورت گرفته حاکی از آن است که، مدارس در اغلب مواقع سیستم های حمایتی چند لایه (MTSS) را به عنوان مبنای مدل های ارائه خدمات اجتماعی-هیجانی و رفتاری خود (نظیر مداخلات و حمایت های رفتاری مثبت؛ برون، وودز-گرووز، و هادل، 2014) به کار می گیرند. مدل‌های MTSS در واقع یک رویکرد پیشگیری محور برای پرداختن به نیازهای دانش‌آموز، بر مبنای نظریه زیست‌محیطی، تصمیم‌گیری مبتنی بر داده و منطق حل مسئله محسوب می شوند)برنز، رایلی-تیلمن، و واندرهیدن، 2012(. به عبارتی می توان اینگونه عنوان نمود که، محور اصلی کاربرد MTSS، استفاده از تکنیک های پیشگیری و مداخله مبتنی بر شواهد است که در سطح شدت به نفع حمایت از طیف گسترده ای از دانش‌آموزان با نیازهای متعدد است. کاربرد این تکنیک ها و راهبردها توسط مجموعه داده‌های ارزیابی که طیف گسترده ای از تصمیمات مربوط به مداخله را ارائه می‌دهد، مورد پشتیبانی قرار می گیرد. غربالگری همگانی، یکی از روش های گرد‌آوری داده‌های مرتبط با MTSS به شمار می آید (چافولئاس، رایلی-تیلمن و سوگای، 2007)، و در واقع به عنوان ابزاری برای ارزیابی یک جمعیت (به طور مثال، تمامی دانش‌آموزان در یک مدرسه ابتدایی) با هدف شناسایی افرادی که دارای برخی مشخصه های مورد نظر هستند تعریف شده است. (جنکینز، هادسون و جانسون، 2007). در مدل‌های MTSS، این مشخصه ها با ریسک نگرانی‌های اجتماعی-هیجانی و رفتاری که از طریق علائم زیرسندرمی پیش‌بینی‌کننده رفتار اختلال در آینده نشان داده می‌شود، در تطابق هستند (کامفاوس، 2012). مستندات بدست آمده از چنین ریسکی حاکی از آن است که، دانش‌آموز ممکن است در معرض تکنیک های پیشگیری همگانی قرار نگرفته باشد، یا بهتر است این گونه عنوان کنیم که به این تکنیک ها پاسخ نمی‌دهد و برای بهبود عملکرد اجتماعی-هیجانی و رفتاری خود نیازمند مداخلات فشرده‌تری است.

نمونه متن انگلیسی مقاله

The primary purposes of this investigation were to (a) continue a line of research examining the psychometric defensibility of the Social, Academic, and Emotional Behavior Risk Screener — Teacher Rating Scale (SAEBRS-TRS), and (b) develop and preliminarily evaluate the diagnostic accuracy of a novel multiple gating procedure based on teacher nomination and the SAEBRS-TRS. Two studies were conducted with elementary and middle school student samples across two separate geographic locations. Study 1 (n = 864 students) results supported SAEBRS-TRS defensibility, revealing acceptable to optimal levels of internal consistency reliability, concurrent validity, and diagnostic accuracy. Findings were promising for a combined multiple gating procedure, which demonstrated acceptable levels of sensitivity and specificity. Study 2 (n = 1534 students), which replicated Study 1 procedures, further supported the SAEBRS-TRS' psychometric defensibility in terms of reliability, validity, and diagnostic accuracy. Despite the incorporation of revisions intended to promote sensitivity levels, the combined multiple gating procedure's diagnostic accuracy was similar to that found in Study 1. Taken together, results build upon prior research in support of the applied use of the SAEBRS-TRS, as well as justify future research regarding a SAEBRS-based multiple gating procedure. Implications for practice and study limitations are discussed. Introduction: Schools are increasingly adopting multi-tiered systems of support (MTSS) as the foundation of their social–emotional and behavioral service delivery models (e.g., positive behavior interventions and supports; Bruhn, Woods-Groves, & Huddle, 2014). MTSS models represent a prevention-orientation to addressing student needs, with a foundation in ecological theory, data-based decision making, and problem solving logic (Burns, Riley-Tillman, & VanDerHeyden, 2012). Central to the application of MTSS is the use of evidence-based prevention and intervention strategies, which vary in level of intensity in the interest of supporting a wide range of students with varying levels of need. The application of these strategies is supported by the collection of assessment data, which inform a range of intervention-related decisions. One way to gather MTSS-relevant data is via universal screening (Chafouleas, Riley-Tillman, & Sugai, 2007), defined as the use of brief assessment tools to evaluate a population (e.g., all students within an elementary school) for the purpose of identifying individuals possessing some characteristic of interest (Jenkins, Hudson, & Johnson, 2007). Within MTSS models, these characteristics correspond to risk for social–emotional and behavioral concerns, demonstrated via subsyndromal symptomatology predictive of future disordered behavior (Kamphaus, 2012). Documentation of such risk suggests a student may have not been exposed to universal prevention strategies, or rather is unresponsive to these strategies and will require more intensive intervention to improve their social–emotional and behavioral functioning.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

ترجمه این مقاله در 37 صفحه آماده شده و در ادامه نیز صفحه 30 آن به عنوان نمونه قرار داده شده است که با خرید این محصول می توانید، فایل WORD و PDF آن را دریافت نمایید.

محتوی بسته دانلودی:

PDF مقاله انگلیسی ورد (WORD) ترجمه مقاله به صورت کاملا مرتب (ترجمه شکل ها و جداول به صورت کاملا مرتب)
قیمت : 99,800 تومان

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “دانلود ترجمه مقاله روان سنجی مقیاس درجه بندی معلمان – غربالگری ریسک رفتار اجتماعی، تحصیلی و هیجانی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − ده =

مقالات ترجمه شده

نماد اعتماد الکترونیکی

پشتیبانی

logo-samandehi