دانلود ترجمه مقاله درک معلمان از استقلال برنامه درسی
عنوان فارسی |
"پیاده روی بر روی یک خط باریک": درک معلمان از استقلال برنامه درسی در استونی، فنلاند و آلمان |
عنوان انگلیسی |
‘Walking a fine line’: teachers’ perception of curricular autonomy in Estonia, Finland and Germany |
کلمات کلیدی : |
  استقلال معلم؛ بلاغت برنامه درسی؛ نئولیبرالیسم؛ آموزش تطبیقی؛ نگرش معلم |
درسهای مرتبط | روانشناسی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 22 | نشریه : Taylor & Francis |
سال انتشار : 2016 | تعداد رفرنس مقاله : 48 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت :
ندارد سفارش پاورپوینت این مقاله |
وضعیت ترجمه مقاله : انجام شده و با خرید بسته می توانید فایل ترجمه را دانلود کنید |
1. مقدمه 2. پیشینه نظری 3. تفاوت در سیاست های برنامه درسی استونی، آلمان و فنلاند 4. طرح تحقیق 5. آنالیز داده 6. نتایج مصاحبه های معلمان 7. بحث و بررسی پیوست 1: توصیف نمونه بر اساس موضوع پیوست 2: فهرست دسته ها
چکیده – هدف این مقاله بررسی مقایسه ای استقلال حرفه ای معلمان دبیرستان در سه کشور اروپایی در زمینه تفسیر و اجرای برنامه های درسی است. این مقاله بر روی تجربیات معلمان و درک آن ها از استقلال و کنترل اعمال شده آن ها در عصر جهانی اصلاحات آموزشی نئولیبرالی متمرکز است. مصاحبه های نیمه سازمان یافته معلمان در کشورهای استونی، فنلاند و آلمان (33 معلم) به منظور تعیین نقش های حرفه ای معلمان در حوزه های سیاسی مختلف مورد استفاده قرار گرفت. با وجود فشارهای اقتصادی رایج بر سیستم های مدارس و معلمان، واکنش های دولت – ملت و معلمان متفاوت است. در حالی که اصلاحات آموزشی آلمان عمدتا با هدف افزایش استانداردسازی آموزش صورت گرفته، اما اصلاحات آموزشی در کشورهای استونی و فنلاند بر استقلال مدارس و توانمندسازی معلمان از طریق توسعه برنامه درسی مدارس تاکید دارد. حتی برنامه درسی باواریا (بایرن) برای گومنازیوم یکی از تجویزی ترین برنامه درسی در آلمان از سال 2008 نیز قول افزایش استقلال معلمان را داده است. با این وجود، همانطور که در برنامه های درسی استونی و باواریا نشان داده شده، لفظ تاکید بر استقلال یک برنامه درسی می تواند همراه با عدم درک استقلال معلمان باشد. علاوه بر این، تمایل معلمان به تایید و تصویب برنامه های درسی به وضعیت اقتصادی درک شده و مشارکت آن ها در تصمیم گیری آموزشی بستگی دارد.
The purpose of this paper is to comparatively investigate the professional autonomy of upper secondary school teachers in three European countries in interpreting and implementing curricula. The paper focuses on teachers’ experiences, and their perceptions of their autonomy and the control exercised over them in the global era of neoliberal education reforms. Semi-structured teacher interviews from Estonia, Finland and Germany (n = 33) were used to ascertain teachers’ professional roles in different political contexts. Despite the common economically motivated pressures on school systems and teachers, the responses of nation-states and teachers vary. While German education reforms have been aimed mainly at increased standardization of education, Estonian and Finnish reforms have also emphasized school autonomy and the empowerment of teachers through school curriculum development. Even the Bavarian curriculum for gymnasia, one of the most prescriptive curricula in Germany, since 2008, has promised increased autonomy to teachers. Nevertheless, as the cases of Bavarian and Estonian curricula show, the autonomy-stressing rhetoric of a curriculum can be accompanied by teachers’ perceived lack of autonomy. Moreover, teachers’ willingness to endorse and enact curricula depends on their perceived social status and involvement in educational decision-making.
ترجمه این مقاله در 27 صفحه آماده شده و در ادامه نیز صفحه 25 آن به عنوان نمونه قرار داده شده است که با خرید این محصول می توانید، فایل WORD و PDF آن را دریافت نمایید.
محتوی بسته دانلودی:
PDF مقاله انگلیسی ورد (WORD) ترجمه مقاله به صورت کاملا مرتب (ترجمه شکل ها و جداول به صورت کاملا مرتب)
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.